Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,265
    Bonuspoeng:
    183
    Den hadde jeg glemt, takk for den.
    Er inkludert om man tar behandling fra før.

2. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,907
    Bonuspoeng:
    293
    Snakk for dem selv ;)

Meg bekjent så er det ingen NC hoteller og restauranter som har hverken stjerner eller anbefalinger av noe grad.

3. Durek

Durek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    453
    Bonuspoeng:
    63
    Skjønner heller ikke hvorfor de plutselig gir poeng for OTA-bookinger. De har jo tidligere oppfordret sterkt til at man skal booke direkte hos dem.

tobeornot999 and Maggie like this.
  4. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,265
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke alle kan spise på Michelin restaurant hver gang man er ute på reisefot,spesielt ikke når man har med barn.
    Strømstad Spa har hevet seg og hadde virkelig god mat i sommer. Farris bad,Son Spa og The Thief har levert god mat fra mine siste opphold. Atlas på Amerikalinjen har fått gode skussmål.
    Om de er på vei til å fjerne bonusopptjening ved sette maten på rommet vil jeg oftere eller spise på alternativene i lokal området.

Last edited: 17. jan 2021
    eventyrer, andkri58, Emma and 2 others like this.
  5. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,265
    Bonuspoeng:
    183
    Enig,merkelig innføring. Regner med at 500 nc poeng gjelder hele oppholdet? Og det vil vel fortsatt lønne seg booke direkte.

tobeornot999 liker dette
  6. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    113
    For å få oversikt over problemet, samt få mulighet til å kommunisere med dem som bruker OTA. 500 poeng er billig for den type data.

tobeornot999 and Grooo like this.
  7. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,907
    Bonuspoeng:
    293
    Det trenger jo ikke være en ulempe.

8. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,098
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke for oss som bor der, men jeg hadde også trodd at det var et insentiv for å få oss til å spise på hotellet, og dermed gi mer omsetning til hotellet. Dette insentivet tar de nå bort.

Emma, tobeornot999 and Maggie like this.
  9. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    183
    Alle har sikkert forskjellige ting de har mest nytte av, men for meg var muligheten til sen avbestilling (som gull) det kjipeste som ble borte.

Er ofte på steder hvor jeg ikke helt vet om jeg trenger å overnatte eller kan dra videre samme dag. Da er det bra å ha en NCC booking liggende inne, og avbestille først hvis det blir klart før kl 21 at jeg ikke trenger rommet.

NCC skyter seg selv i foten her, for det er alltids mulig å bo andre steder. Nå blir alternativet å ikke booke hos dem, men heller bestille senere (hos andre eller dem, avhengig av hva som er tilgjengelig) når jeg vet om jeg trenger rommet den natten.

Maggie, Xflipper, Emma and 1 other person like this.
  10. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,265
    Bonuspoeng:
    183
    Er det noen som har senere avbestilling en klokken 18.00?
    Min mening er at her burde det i alle fall vært forskjellig tidspunkt med tanke på medlemsstatus.

11. bache83

bache83 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg har vært heldig å få både 1602 og 1604 - pene rom! Standarden i 16. etasje er et lite hakk opp fra de andre etasjene. Ellers har jeg også blitt oppgradert til suite helt i fronten, både i 10. og 15. etasje. Som regel får jeg deluxe, og da velger jeg som regel et av de største rommene; 1289, 1189, 1089 osv.

12. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Meget spesiell timing å devaluere fordelene nå. Tomme hoteller, ingen får reise. Alle får god tid til å vurdere / analysere hvordan pengene skal brukes når verden åpner opp igjen. Kort vei til statusmatch til andre kjeder for å se hva de kan tilby.

Det er en skikkelig falliterklæring å presisere at alle suiter er unntatt. Dette vil trolig medføre at betalingsvilligheten for nest høyeste romkategori forvitrer for Platinum-medlemmer. Sånn sett taper hotellene revenue ved at kundene flytter betalingsvilligheten ned både ett og tre-fire-fem hakk. For meg er det i falle fall sånn at "alle rom er like med mindre det er suite" (joda, du får en stol og en sofa på Deluxe osv.), så da kan jeg bare booke standard og være fornøyd med det jeg blir tilbudt.

For opphold der jeg ønsker suite, kan jeg velge hotell ut i fra behov og standard, ikke status i NCC.

Last edited: 18. jan 2021
    chrt, tobeornot999, Baldrick and 8 others like this.
  13. Michel

Michel Medlem

Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Ja, jeg vurderer i disse dager å gå inn på denne avtalen, men klarer ikke å se at avtalen gir noe særlig med gode fordeler. Noen unntak på oppgraderinger og ikke alle hotellene som følger opp dette lojalt og anerkjenner platinum som man bør. Nå ble jeg i alle fall mer sikker på å ikke bruke trumf og tid på dette.

14. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner av en del frustrerte innlegg at NCC nylig er devaluert. Har tenkt å overføre drøye 2k trumf for å bikke Platinum for neste periode som et videre steg mot lifetime Platinum. Er devalueringen såpass betydelig at dette bør revurderes?

15. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ville trugt brukt trumf poeng for å bikke Platinum for neste periode.
    Kjipt med devaluering av medlemsfordeler, men jeg klarer ikke å se noen gode alternativer for meg som bor en god del på hotell i Norge.

16. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,361
    Bonuspoeng:
    113
  17. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183
    Gullars liker dette
  18. oggaman

oggaman Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    222
    Bonuspoeng:
    43
    13000 poeng for 6 måneder med Ishavskraft. Høres ikke så dumt ut.

19. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Vi bruker ca. 20.000 kWh/år, betaler i dag ingen månedsfastpris, og har et langt, langt, langt, nevnte jeg langt lavere påslag enn Ishavskraft sin avtale. For vår del vil det koste nesten 900 kr mer for å få disse NCC-poengene, og det gidder jeg bare ikke for så lite poeng. Da kjøper jeg enten poengene selv med egen trumf, eller til litt overkurs fra venner/kjentes trumf.

Edit: Kunne til nød tatt de 10.000 poengene, så brutt avtalen rett etterpå. Det hadde jo bare kostet meg 600 kr og gitt 16,67 poeng/kr. Det er bra deal igrunn.

20. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Eventuelt gå inn i avtala i mai, og seie opp i oktober. Eg bruker lite straum om sumaren.

petrate liker dette

Del denne siden