Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    God idé, om avtalen fins fortsatt.

Maggie liker dette
  2. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Håper at det bare betyr at man må avtale med resepsjonen og ikke at de nå kan nekte det fremover... men frykter det verste.

Dette var kjipe endringer, skuffende!

Maggie and freddyen like this.
  3. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Har forresten ikke fått noen mail om disse endringene, trodde det var et krav?

Også regner jeg med at i hvert fall junior sulter fremdeles er med!

Maggie and petrate like this.
  4. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,416
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har sendt en mail til NCC og fortalt de på en høflig måte hva jeg mener om at medlemsfordelen reduseres. Hjelper sikkert ikke noe, men da har de ihvertfall fått beskjed. Spent på om det kommer noe svar, og om det isåfall er samme type svadasvar som normalt kommer fra SAS på slike henvendelser.

5. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har også sendt dem en mail med tilbakemelding på endringene. Det blir spennende å se om det kommer noe svar ja...

Maggie liker dette
  6. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,416
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg sendte via skjemaet på hjemmesiden, og fikk ganske kjapt dette tilbake:

-----------------------------------------------------------
    Hej Jon,

Tack för ditt mail!

Vad tråkigt att du känner så. Du får gärna maila in detta till [email protected] så dem kan lyfta detta vidare till de som sitter med medlemsklubben.

Ha en bra dag!

Med vennlig hilsen

NORDIC CHOICE HOTELS
    Josefine I
    --------------------------------------------------------------

Altså i det minste et personlig svar derfra. Har så sendt til [email protected], så får vi se. :)

tobeornot999, Maggie and Emma like this.
  7. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg håper mange bruker denne mailadressen og gir feedback :)

Maggie liker dette
  8. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Det ser jo ut som ein gir litt.
    "7.5.3 Ved overnatting på Clarion Hotel®, Quality Hotel™ og våre frittstående hotell, får medlemmet en restaurantkupong til en verdi av 35 kr eller 4 EUR/natt. Kupongen finnes i Nordic Choice Hotels app og kan løses inn mot mat eller drikke i hotellrestauranten (ikke sprit eller tobakk). For å bruke kupongen på alkohol, kreves det at mat kjøpes samtidig. På Quality Hotel™ kan kupongen også brukes på et utvalg av mat og drikke fra Petite X. Kupongen er datomerket, og gjelder kun ved angitt dato. De kan ikke akkumuleres eller veksles inn i kontanter, og det tilbys ikke veksel. På Comfort Hotel® og Collection-hotellene som er under Clarion Hotel® er det ikke restaurantkupong."
    Dette er vel nytt i Norge? Gull og platinum får 125 kr. No er vel ikkje hotellrestauranter noko å rope hurra for, men det hender eg ikkje er klar for å gå ut etter ein strevsom dag.
    Synes det var greit å få spesifisert enkelte detaljer her. Når det gjeld oppgradering, så er det ikkje ofte eg har fått suiter, så her er det spesifisert betre.

freddyen liker dette
  9. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,266
    Bonuspoeng:
    183
    Du glemte ta med at dette gjelder i Sverige og Finland...
    Eller fant du noe som ikke er publisert enda?

Restaurantkupong på 125 SEK/13 EUR
    Som PLATINUM-medlem får du en restaurantkupong per natt til en verdi av 125 SEK eller 13 EUR når du bor på Clarion Hotel®, Quality Hotel™ og våre frittstående hotell i Sverige og Finland. Denne kan brukes i hotellets restaurant, bar og i Lounge 24. Restaurantkupongene gis ved innsjekk og kan kun brukes samme dag. Ved opphold på flere netter gis det en kupong per natt. Kupongene er personlige og kan ikke løses inn mot kontanter eller fås vekslepenger på.

Gjelder ikke på Clarion Collection®, hvor kveldsmat er inkludert. Gjelder heller ikke på Comfort Hotel®.

10. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er tatt vekk i de nye vilkårene, så jeg regner med at det fra 1. februar gjelder i Norge og Danmark også, istedenfor poengopptjening.

MEN det jeg mener er den største endringen har ingen fått med seg: «oppgradering til beste tilgjengelige rom» er nå fjernet for Gull/Platinum. Nå står det bare oppgradering. Dermed kan man ikke forvente (eller etterspørre) beste tilgjengelige romkategori, og man kan nok heller ikke forvente noe mer enn en kategori opp.

11. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Står når du leser medlemsvilkår

Maggie liker dette
  12. skrosvik

skrosvik Nytt Medlem

Likes mottatt:
    195
    Bonuspoeng:
    33
    Bekrefter herved at vouchere blir gitt fra og med 1. februar - også i Norge og Danmark.

Chrisljo, andkri58, eventyrer and 3 others like this.
  13. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,266
    Bonuspoeng:
    183
    Som en erstatning mot at man fjerner poengopptjening i restaurant?

Vet du om mulighet for å bli oppgradert til beste romkategori forsvinner?
    Tidligere står det at enkelte suiter på utvalgte hotell er unntatt denne fordelen og slik jeg har forstått det er det suiter man ikke får opp som alternativ under bestilling. Som fks de tre beste suitene på Farris mens muligheten for de 5 jr.suitene er tilstede.

eventyrer liker dette
  14. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    183
    Godt sett, og trist devaluering av programmet. Veldig merkelig tid av NCC å fjerne fordeler for dem som har bodd mest hos dem tidligere, og som kanskje ville men nå kanskje ikke vil komme tilbake når det blir mer reise/hotell igjen.

eventyrer and Emma like this.
  15. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,266
    Bonuspoeng:
    183
    Om de har fjernet den fordelen da synker verdien av nc som en stein, dessverre.

tobeornot999, andkri58 and Emma like this.
  16. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,493
    Bonuspoeng:
    113
    Denne fordelen kunne med "fordel" vært forklart bedre.
    Hvorfor spesifiserers
    "På Quality Hotel™ kan kupongen også brukes på et utvalg av mat og drikke fra Petite X" ?
    Denne hører vel helt naturlig sammen med "Quality Hotel™ .... i hotellrestauranten" ??
    Når spesifiseringen gjøres etter punktet om at kupongen ikke kan brukes på alkohol alene, betyr det at kupongen kan brukes på alkohol hos Petite X uten kjøp av mat i tillegg? (Ønsketenkning...)

Og hva er egentlig Petite X?
    Vi kan vel regne med en navneendring av Quality Hotel Brasserie X og Bar X?

Last edited: 19. jan 2021
  17. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Har du insideknowlege? Vore kjekt å vite om endringa om oppgraderinger er tenkt som ei negativ endring for oss, eller om det kun er knotete utrykt?

18. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Einig. Det er uansett veldig uklart mange av desse punkta. Mulighet for er liksom ikkje garantert

freddyen liker dette
  19. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,493
    Bonuspoeng:
    113
    Dette må vel bety at forespørselen skal innvilges om hotellet har ledig kapasitet?
    Og med formulering "senest dagen før avreise" bør forespørselen kunne behandles allerede ved bestillingstidspunktet.
    Her er nok mye av tolkningen delegert til hotellet selv og det blir spenndende å se hvem som blir verst og best i klassen.

20. skrosvik

skrosvik Nytt Medlem

Likes mottatt:
    195
    Bonuspoeng:
    33
    Nei, ikke per nå. Snakket med en i Choice før i dag. Når ordlyd forandres på den måten, begrepet "garantert" byttes ut med "mulighet, er det sjelden det medfører noen fordeler for oss. Jeg husker godt i "gamle dager", hvor begrepet "mulighet" ble benyttet - måtte støtt og stadig krangle for å ha rommet lenger enn kl 14, spesielt på Børsparken! Noen år senere ble "mulighet" til "garantert" og det gjorde alt mye enklere. Har vært borte i hoteller der de har hatt vansker for å få kabalen til å gå opp - at mange holder på rom langt utover ettermiddagen, samtidig som hotellet er fullbooket - men jeg kan ikke tenke meg at dette er et veldig utbredt problem.

Jeg lurer også på hvordan de løser dette med vouchere her: jeg skal bo på Quality Augustin i februar. Fikk telefon tidligere i dag med beskjed at dette hotellet (med Clarion og Comfort Park) er gjort om til karantenehotell, uten ordinære gjester. Dette gjelder frem til mars. Man kan fremdeles booke opphold i nevnte periode på nettsiden derimot. Oppholdet mitt blir derfor flyttet.

Har hatt en del reservasjoner som er blitt flyttet i det siste. Har oppdaget at Viatrumf-transaksjonen går fra "under behandling" til "avvist" i ettertid. Har sendt innsigelser, men det er ikke mulig å påpeke årsak/problem der. Noen som har funnet løsning på dette?

ScoobyDoo liker dette

Del denne siden