Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,266
    Bonuspoeng:
    183
    Kastet meg på summer threaten og fikk kombinert den med gavekort fra Dnb i sommer for betaling av mat&drikke på hoteller. Bestilte tidlig og fikk flere flotte oppgraderinger på mange gode hoteller :)
    Fikk kjøpt gavekort for mine opphold som skal dekke 21 med 20% under poengkampanjen.

Enig med deg. Son Spa var meget god frokost. Farris er vel den eneste NC hotellet jeg var på i 2020 som faktisk var like bra.
    Frokosten i høstferien på Norefjell var ok. Var middagen som trakk veldig ned sist.

eventyrer liker dette
  2. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Har vært på Norefjell 1-2 ganger i året siden 2010, og middagen har vært en katastrofe hver gang vi har forsøkt. Frokosten var veldig bra sist vi var der sommeren 2019, og vesentlig bedre enn den har vært de andre årene.

Maggie liker dette
  3. Einar

Einar Medlem

Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    43
    @eventyrer og @Maggie, er det lenge siden dere var i Son? Jeg har vurdert å ta en helg der, men er litt usikker på om det er verdt det hvis det er alt for strenge tiltak. Da kan vi like gjerne holde oss hjemme... Booket dere direkte eller gjennom sidene til Nordic Choice? Ser at jeg får dårligere pris hos Nordic Choice, og ikke mulighet til å legge til barn på rommet...

4. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Mitt opphold var i mai 2020, rett etter at de hadde åpnet etter en nedstengingsperiode. Det var stille og rolig på hotellet da, hvor jeg tipper at samtlige gjester ble oppgradert til suite. Jeg booket via Nordic Choice, og prisen var på det tidspunktet tilnærmet likt.
    Legg merke til at du kan legge inn flere personer inkludert barn også hos choice. Det gjør du ved å trykke på ruten hvor du velger antall personer, hvor du deretter velger alternativet "flere alternativer". Nå skal det gå ann å legge inn barn.

Om du fortsatt får billigst pris direkte hos son, så kan du legge på choice medlemsnummer i etterkant. Elten ved å kontakte kundeservice, eller ta det ved ankomst. Om du har noen statusnivå hos choice anbefaler jeg å ordne dette på forhånd.

upload_2021-1-26_21-34-27.png

haifinn and Einar like this.
  5. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,266
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg var der sist helgen før alt stengte. Kun innom for en matbit og en tur i idylliske Son på vei fra outleten i Vestby. Søk opp Ramme gård om du har tenkt utflukter.
    Sist jeg bodde der var med 2 barn i fellesferien og vi ble oppgradert til Suite. Da hadde jeg kjøpt summer treaten til det som var mitt siste opphold på klippekortet :)
    Veldig fornøyd i sommer. Spaet er delt opp i to avdelinger hvor et er tillatt med barn. Er du platinum kan du kjøpe tilgang 2 for 1 til avdelingen kun for voksne.
    Son spa stengte midlertidig forrige helg.

Einar and eventyrer like this.
  6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    183
    Har vært der et 20-talls ganger i samme periode selv, men som regel valgt å bo i landsbyen i de største leilighetene og lage endel mat selv.

De gangene vi har spist i restauranten har maten vært helt OK, presentasjonen grei, men ikke på langt nær så "gourmet" som priser og beskrivelser i menyen skulle tilsi. Uansett, det er jo langt til neste spisested - så det ble noen besøk likevel.

Frokosten der er alltid typisk hotell-kjedelig. Midt på treet kvalitetsmessig, men mange NCC hoteller er langt bedre: I tillegg til de som andre har nevnt, vil jeg slå et slag for No13 i Bergen og Clarion i Stavanger. Førstnevnte har ikke stort utvalg men veldig god mat, sistnevnte har stort utvalg, god mat og litt trist frokost-rom ("kantine" ville vært et mer dekkende ord).

Spielhaug and eventyrer like this.
  7. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,266
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som vet om NC har prismatch mot egen bestilling om prisen synker etter bestilling? Om man har forhåndsbestilt på 3x/4x/5x poeng kampanje er det kjedelig avbestille og bestille på ny om prisen har sunket.

8. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Prismatch gis kun i løpet av 24 timer fra bestillingstidspunktet. Dermed er løpet kjørt for din del, dessverre.

Maggie liker dette
  9. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Min (begrensede) erfaring er at NC øker prisene når de kjører kampanjer som dette. Har ved to tilfeller opplevd at pris for samme opphold er lavere både før og etter kampanje. Mener dette var ved en 2x-kampanje i høst en gang og at differansen var en hundrelapp pr natt.

10. olestolen

olestolen Medlem

Likes mottatt:
    354
    Bonuspoeng:
    63
    Prøv å send ein screenshot direkte til hotellet og forklar situasjonen =)

Maggie and eventyrer like this.
  11. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,593
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut som NCC angrer på noen av forbedringene:

upload_2021-1-29_13-56-19.png

K

chrt, Misterix, Bolle and 7 others like this.
  12. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,266
    Bonuspoeng:
    183
    Knallbra :)

Hva kom på slutten vedrørende nye fordeler?

13. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,593
    Bonuspoeng:
    183
    "
    Vi har også tilført noen nye fordeler som vi håper dere får godt utbytte av. Noen av de nye fordelene er bl.a. større medlemsrabatt ved booking via hjemmesiden samt en restaurantkupong per natt under oppholdet i alle land.
    Det er også mulig å komme innom hotellene på dagsbesøk og utnytte noen av fordelene. Feks inngang i SPA og for inntil 2 pers og betale kun for 1 eller bare for å ta en gratis kaffe.
    Fremover skal vi som alltid passe på at dere får det optimale oppholdet når dere bor hos oss eller bare om dere er på dagsbesøk [​IMG]
    /Andreas
    "
    K

Upsaker and Grooo like this.
  14. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,266
    Bonuspoeng:
    183
    Ser nå at det står vil være mulig for sen utsjekk frem til klokken 18.00
    Det er ingen endring av de nye som trer i kraft den 1.februar.
    Her var tidligere garantert til klokken 18.00 for platinum kunder.

eventyrer liker dette
  15. pepsi555

pepsi555 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Hei. Bestilte opphold på 5x kampanjen. Har nå utsatt oppholdet med 1 uke grunnet at vi bor i en kommune vi helst ikke skal reise ut av.

Vil jeg fortsatt få 5x ?

16. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Det sto i kampanjen at opphold ikke kunne endres, men dere kan forsøke å kontakte hotellet og høre om dere kan få et unntak i regelen på grunn av omstendighetene.

17. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,266
    Bonuspoeng:
    183
    Tipper det er bedre høre direkte med nc.
    Det er de som styrer med disse kampanjene.

eventyrer liker dette
  18. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,274
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde en situasjon der hotellet mitt ble karantenehotell og oppholdet ble flyttet til et annet hotell. Det var bestilt på 5x og jeg fikk 5x. Men det var da noe som var "hotellet sin feil" fordi de ikke lenger kunne ta imot meg der jeg hadde bestilt.
    Hovedpoenget: det ER mulig å beholde 5x selv om ting endrer seg, men det måtte til en spesiell beskjed fra hotellsjefen til NCC (som da i mitt tilfelle funket, kan ikke garantere at det funker for alle).

eventyrer liker dette
  19. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    183
    Flott oppgradering! Og fresh, nyoppusset rom.

Det så veldig smalt ut? Eller er det bare bildet som gjør det slik?

20. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Stuedelen var smal, men det var fullt hjørnerom med sovedel litt på innsida med eigen dør.
    Også var det sofa i kvar ende, og spisebord midt i. Veldig godt utnytta
    IMG_20210130_165017.jpg IMG_20210130_165030.jpg

chrt, Kalsnes, Petter B-C and 9 others like this.

Del denne siden