Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg kan bekrefte at det fungerer på Norefjell Ski og spa.
    Jeg har planer om å reise ditt til helgen, og da fikk jeg inngang til 2 personer til prisen av 1.
    Det er kjedelig at en må betale ekstra for SPA oppholdet, men det er i alle fall greit å redusere kostnadene når en først må betale for det.

Last edited: 19. jan 2021
    CowboyDan and Maggie like this.
  2. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Det blir spennde å se hvordan dette fungerer i praksis. Min opplevelse er at jeg stort sett ikke har blitt oppgradert til beste tilgjengelige rom frem til nå, så jeg er ikke så sikker på at det har noen stor praktisk betydning. Min generelle erfaring er oppgradering et nivå.
    Jeg er mest opptatt av det som er garantert. Ikke garantert = veldig usikkert.

3. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Allerede? Skulle ikke dette gjelde fra 01.02? Hvordan bestilte du inngang til spa med fordelen? Ser man kan bestille inngang på nett, men man får vel ikke 2 for 1 der.

4. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg sendte en e-post til SPA avdelingen hvor jeg ba om 2 innganger til prisen av 1 i går. En høftig e-post med kopi av vilkårene gjør underverket. Strengt tatt klarer jeg ikke å se at de nye reglene gjelder fra 1.2, selv om ryktene tydeligvis sier det.

Følgende e-post ble sendt:
    Hei,

Vi er noen venner som ser frem til et hyggelig opphold på Norefjell ski og spa, og tenkte vi burde bruke de fasilitetene som finnes der [​IMG].

Jeg ønsker å bestille følgende:
    Inngang kl. XXXX. 2 stk, hvorav 1 platinum medlem i Nordic CHoice.

I følge Nordic Choice er det 2 for prisen av 1 på inngang til spa i Nordic Choice Hotels, jfr. medlemsvilkår 7.7.10:
    " 7.7.10 Medlemmet tilbys 2 for prisen av 1 på inngang til spa i Nordic Choice Hotels. "

Dette lar seg ikke booke via deres nettside, noe som gjør at jeg sender e-post til dere.
    Mitt platinum medlemsnummer: XXXXXXXX

Svaret var følgende:
    Hei,
    Da har jeg booket dere manuelt til inngang til spa - fredag kl. XXXX 2pers. - dere skal betale kun for 1 pers.

5. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,266
    Bonuspoeng:
    183
    For platinum og gull, gjelder kupongen per natt, eller per opphold som blue medlemmer for 35 kroner?
    Og hva om et par som reiser sammen begge er gull/platinum?

7.8.2 Restaurantkupong til en verdi av 125 kr eller 13 EUR, øvrig gjelder vilkår jf. 7.5.3.

7.5.3 Ved overnatting på Clarion Hotel®, Quality Hotel™ og våre frittstående hotell, får medlemmet en restaurantkupong til en verdi av 35 kr eller 4 EUR/natt. Kupongen finnes i Nordic Choice Hotels app og kan løses inn mot mat eller drikke i hotellrestauranten (ikke sprit eller tobakk). For å bruke kupongen på alkohol, kreves det at mat kjøpes samtidig. På Quality Hotel™ kan kupongen også brukes på et utvalg av mat og drikke fra Petite X. Kupongen er datomerket, og gjelder kun ved angitt dato. De kan ikke akkumuleres eller veksles inn i kontanter, og det tilbys ikke veksel. På Comfort Hotel® og Collection-hotellene som er under Clarion Hotel® er det ikke restaurantkupong.

eventyrer liker dette
  6. andkri58

andkri58 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Må si dette var et svært underlig tidspunkt å endre medlemsfordelene på. Ser forøvrig at dem sløyfer «sen utsjekk» også med 2 timer for gull.

tobeornot999, Emma and CowboyDan like this.
  7. skrosvik

skrosvik Nytt Medlem

Likes mottatt:
    195
    Bonuspoeng:
    33
    Vi får 125 kr per natt, ja. Og kun den som "holder" rommet får kupong.

Kan kanskje gi en referanse til Scandic som nylig gjeninnførte sin 50/100/150 kr/natt voucher, etter mange klager.

Maggie and eventyrer like this.
  8. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,266
    Bonuspoeng:
    183
    Bizflyer liker dette
  9. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,266
    Bonuspoeng:
    183
    Det er aldri populært når et bonusprogram reduserer fordelene til sine statuskunder, og vi er sikre på at dette heller ikke blir spesielt godt mottatt av spesielt Gold- og Platinum medlemmer i Nordic Choice Club.

Selv om man har vært gjennom en alvorlig pandemi med tidenes største økonomiske konsekvenser for reisebransjen, burde man kanskje tenke på at det å holde på sine lojale kunder burde være et viktig punkt nå som man ser lyset i enden av pandemitunnellen.

Etter vårt syn, fjerner selskapet nå mange av de mest attraktive fordelene folk som reiser ofte setter pris på. Vi tenker da spesielt på sen avbestilling på ankomstdagen, sen utsjekk og muligheten til en pen oppgradering av romtype. Spesielt for Gold medlemmer blir det nye vilkåret vanskelig å forstå. At man fremover spanderer en kopp kaffe gratis og lar en velge hvilket hotellrom i kategorien man har booket i, veier ikke akkurat opp for de førstnevnte endringen. Ikke i nærheten en gang, mener vi.

10. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    183
    Ryddig oppsummering.

Jeg fortalte medlemsservice at jeg var skuffet med at de innskrenket avbestillingstiden med 3 timer. Svaret var at dette var en "forbedring" fordi de da kan tilby rommet til andre, litt typisk som bonusprogrammer for fly og hotell alltid svarer:

Det stämmer att detta kommer att förändras nu den 1/2 2021, detta har vi ändrat på då vi ser att antalet avbokningar som kommer in mellan 18:00-21:00 inte är så många. Nu kan vi på ett enklare sätt erbjuda våra gäster som behöver ett rum för samma natt.

Vi uppskattar all feedback vi kan få på våra nya medlemsvillkor och tar det självklart med oss.

Bizflyer liker dette
  11. Bizflyer

Bizflyer Veteran

Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er spent på å se om de fjerner muligheten for opptjening av poeng og kvalifiserende netter på NCC Mastercard. Det står det nemlig ingenting om i de nye vilkårene. I såfall vil jo det kortet være verdiløst.....

tobeornot999 and Maggie like this.
  12. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    325
    Bonuspoeng:
    63
    Støtter dere i at dette både var skuffende og ikke minst snodig timing av NCC.
    Men samtidig har det blitt veldig lett å oppnå status i programmet så dette har vært ventet fra min side. Hvor mange ekstra gull- og platinummedlemmer tror dere det har blitt etter innføring av gullkampanjer på MC og Trumf-statuspoeng? Ikke få tenker jeg. Det er rett og slett for enkelt å få status nå om dagen.
    Så velger kanskje de beste enkeltkundene andre program som virkelig anerkjenner status, men NCC har kapret en hel masse kunder som bor 5-20 netter i året.
    Jeg tilhører siste kategori men sliter selv med devalueringen å se bedre alternativer enn NCC, så de skal ha for den. Strategisk eller ikke.

eventyrer and oggaman like this.
  13. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,493
    Bonuspoeng:
    113
    Disse fordelene var heller ikke nevnt tidligere.
    NCMC har egne vilkår. Jeg kan ikke tenke meg at fordelene forsvinner med mindre hele kortet avvikles.

Grooo, Jan Fredrik and Maggie like this.
  14. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,266
    Bonuspoeng:
    183
    Glad melding fra nc appen. Jeg har allerede blitt oppgradert til suite på et opphold i vinterferien jeg bestilte under 4x kampanjen. Bestilte dob.rom :D
    Så oppgradering til høyeste nivå er tydeligvis fortsatt mulig etter 01.feb.

15. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,070
    Bonuspoeng:
    183
    Samtidig er dette melk og brød-kundene for alle kjedene. Og hvis dette er årsaken til at de (vi) velger NCC fremfor Thon/Scandic/Radisson, så tror jeg det er en smart investering.

16. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    325
    Bonuspoeng:
    63
    Ja jeg oppfatter NC som hvertfall Norges i særklasse mest innovative hotellkjede. Regelmessige kampanjer og gjerne med en vri. Utelukker derfor ikke at det har vært en langsiktig tanke bak status til massene. Business.

tobeornot999, eventyrer and Maggie like this.
  17. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,101
    Bonuspoeng:
    183
    korleis ser du om du har fåt suite? Eg har fått romnummer for eit opphald, men ser ikkje noko om det er oppgradering

18. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,266
    Bonuspoeng:
    183
    I appen trykker du på betaling. Der dukker evt oppgraderingen opp.

eventyrer liker dette
  19. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,266
    Bonuspoeng:
    183

Fantastisk :)

Håper du samtidig kjøpte gavekortene under dobbel poengkampanjen til Sas Premium :cool:

Hvordan var maten på Norefjell?
    Sist jeg var der i høstferien var den langt fra bra.

20. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg burde selvfølgelig kjøpt gavekortene under dobbel poengkampanjen til SAS Primium, men den gikk dessverre hus forbi. Jeg liker tanken :). Det er alltid et mål å oppnå flest mulig rabatter samtidig ;).

Vi endte opp med å lage mesteparten av maten selv, så jeg kan kun uttale meg om frokosten. Frokosten var god "korona" standard, men ikke i nærheten av en skikkelig buffet frokost. I disse korona tider er min oppfatning at Son Spa leverer en egen klasse i frokost standard (3 varianter av frokostretter, kontinental, "helsekost" og engelsk frokost), men Norefjell sin frokost besto av basisingrediensene til en hotell frokost. En tallerken kaldretter og en tallerken varmretter (eggerøre, bacon, pølse, pannekake, grillet potet).
    Hvordan var frokosten på Norefjell i høstferien?
    Eller var all mat av laber kvalitet i høstferien?

Maggie liker dette

Del denne siden