Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,265
    Bonuspoeng:
    183
    Enig!
    Men når man ser av hjemmesiden at suiten er ledig under hele oppholdet og medlemskapet sier at man har mulighet for å bli oppgradert til beste romkategori.
    Hvilken annen mulighet skal slå inn da?

2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,726
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ser den i forhold til mega suiten på rom 1600, men jeg oppfattet at det gjaldt hele etasjen?

3. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Kjenner ikke romplanen på dette hotellet, men dersom hotellet ønsker å ha full kontroll over premium suitene, er det ikke unaturlig at de også ønsker å styre tilgangen til tilstøtende rom i samme etasje (ev. hele etasjen).
    VIP / corporate bookinger ønsker ofte å disponere hele etasjer av både praktiske og sikkerhetsmessige hensyn.

4. rugan

rugan Nytt Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    28
    I størrelse kan det nok ha passert som en junior suite, men det var ingen sofa der.. Samboeren fikk gratis oppgradering til 16. etasje, så pris var ikke et tema. Men jeg ville nok ikke gitt 1500 for denne oppgraderingen. Jeg er vanligvis veldig fornøyd med de "ordinære" suitene på The Hub.

Det er nok VIP-faktoren. 16. etasje på the Hub har egen heis (bak resepsjonen), så tanken er nok at denne etasjen forbeholdes de mest lukrative gjestene og entouraget deres.

RoadKing and Maggie like this.
  5. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,265
    Bonuspoeng:
    183
  6. polarexpressen

polarexpressen Medlem

Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg fikk e-post med spørsmål om jeg ville bytte hotell. Da jeg bekreftet dette fikk jeg et svar hvor det i en setning nederst sto at eventuell kansellering måtte skje direkte til begge hotellene.

WannaBeFrequentFlyer liker dette
  7. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    183
    Er det noe å trakte etter da? ;)

Klarte ved noen dummy-søk ikke å finne noe som helst annet enn enkle hoteller. Mange hoteller har de nok kanskje i kjeden - men jeg ville ikke sett særlig nytte av status i en kjede som har, unnskyld uttrykket, kun lavstandard-hoteller.

Maggie liker dette
  8. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,265
    Bonuspoeng:
    183
    Prøver finne en vei for matche videre mot Hilton Gold. Så gjennomføre kampanjen til Hilton med 9 overnattinger så man ender opp med Diamond til 31.mars 23.

tobeornot999 liker dette
  9. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    183
    Best Western løser vel det? De freser på med status match i løpet av et par timer.
    Deretter kan du bo 1 natt. I Norge også. Enkelt, selv i covid-tider.

Så kan du gå til Hilton. Men må bo der de 9 nettene, selvsagt :D

Maggie liker dette
  10. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,265
    Bonuspoeng:
    183
    Prøver slippe en natt i Kongsberg med bw;)
    Hilton matcher bw med minst 1 overnatting.
    Problemet er timingen. Hvor lenger varer Hilton kampanjen?
    Og samtidig må det være mulig dra på sommerferie til Hilton land og da må man matche mot Hilton i perioden mars/april med tanke på håpet om diamant og 9 netter innen 90 dager.

tobeornot999 liker dette
  11. Trykkern

Trykkern Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Har man de samme fordelene når man booker rom med bonuspoeng som ved vanlig booking betalt med penger?

12. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,492
    Bonuspoeng:
    113
    Ja.
    Med et forbehold:
    https://www.nordicchoicehotels.no/nordic-choice-club/medlemsvilkar/

Trykkern liker dette
  13. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,265
    Bonuspoeng:
    183
  14. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,265
    Bonuspoeng:
    183
    Har jeg forstått det riktig at når man ringer inn som platinum for og benytte seg av garantert bonusnatt når man har ledig rom så ryker mest sannsynlig oppgraderingen?
    Men når man booker bonusnatt så har platinum krav på minst 1 romkategori oppgradering?

15. interface87

interface87 Medlem

Likes mottatt:
    384
    Bonuspoeng:
    63
    Riktig, men eg har vært heldig å få oppgradering selv om eg har brukt garantert bonusnatt. Spørs hvem du møter i resepsjonen...

Ja, du skal rykke opp minst 1 romkategori

tobeornot999 and Maggie like this.
  16. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,492
    Bonuspoeng:
    113
    Ja til det første spørsmålet.

Tja til det andre spørsmålet.
    Nordic Choice har i det stille endret vilkårene fra og med 01. februar 2021.

Det er ikke lenger samsvar mellom fordelsbeskrivelsen

her
    https://www.nordicchoicehotels.no/n...eler/platinum/garantert-oppgradering-platinum
    upload_2021-1-17_12-31-17.png

og her
    https://www.nordicchoicehotels.no/nordic-choice-club/medlemsvilkar/#platinum
    Egentlig en grei endring all den tid det har vært slik i praksis.
    Garantien hadde liten verdi når hotellet var fullbooket.

I henhold til det nye vilkåret skal du ved bestillingstidspunktet umiddelbart oppgraderes ett nivå om hotellet har ledige rom av neste kategori.
    Det skal i utgangspunktet bety at det er mulig å følge opp at dette blir gjort, i forkant av oppholdet.

Jeg tipper det er flere endringer i de nye vilkårene, men jeg har ikke studert dem ennå.
    Skulle gjerne ønsket meg en punktvis oppsummering av endringer, men NC har fraskrevet seg plikten til å informere om slikt

Maggie liker dette
  17. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,265
    Bonuspoeng:
    183

Uff, jeg fant en devaluering til :(

7.8.5 Mulighet til kostnadsfri utsjekk frem til kl. 18.00. Må avtales med resepsjonen senest dagen før avreise.

tobeornot999 and freddyen like this.
  18. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,492
    Bonuspoeng:
    113
    Her er noen flere endringer jeg har funnet

Alle nivåer:
    En gratis kaffe/te med påfyll hver dag (ikke baristakaffe). (NY)
    Ingen poeng for restaurantregninger som "settes på rommet". (FØR: Opptil 4000 poeng per opphold)
    Bestilling via nettbasert reisebyrå (Hotels, Expedia, Booking.com) gir 500 poeng per opphold. (FØR: ingen poeng på slike bookinger)

Silver, Gold og Platinum
    Ny avbookingsfrist kl 18.00 (FØR: kl 21.00)
    Statusmatch med Hertz ikke lenger omtalt i vilkårene. Kan være lurt å benytte seg av muligheten før 01.02.21 (FØR: Statusmatch til Five Star/President Circle)

Gull og Platinum
    2 for prisen av 1 på inngang til spa i Nordic Choice Hotels (NY)

Platinum
    Mulighet for sen utsjekk til kl 18.00. (FØR: Garantert sen utsjekk til kl 18.00)
    Ingen gratis skjortevask (FØR: Gratis skjorte- eller blusevask (1 pr. opphold))

andkri58, chrt and EndreD like this.
  19. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,265
    Bonuspoeng:
    183
    Her var det mer negativt en positivt, dessverre.

-Som gull klarte jeg maks utsjekk klokken 16. (ba aldri om senere men her måtte det noen ganger resepsjonist ruletten til for så sent som jeg ønsket. Fordelen som platinum med garantert til klokken 18 var helt fantastisk. Hadde sen flyvning hjem sist fra Tromsø og da er det genialt med utsjekk helt til 18 garantert.

-At de fjerner bonusopptjening på mat er som å skyte seg selv i foten. Tror mange meg selv inkludert har spist på diverse nc hotell kun grunnet poengene i bakhodet.

-Avbookingsfristen til klokken 21 kan jeg forstå endres til klokken 18. Men her burde det vært forskjell på medlemsnivåene.

-2 for prisen av 1 på inngang til spa? Kommer kun på magic circle på Son Spa som koster 490 kroner ekstra her i Norge. Farris har inkludert inngang i oppholdet.

tobeornot999, chrt and freddyen like this.
  20. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Norefjell ski og spa?

Maggie liker dette

Del denne siden