Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Mulighet for oppgradering er avhengig av mange faktorer. I denne artikkelen har de reflektert rundt muligheten for oppgradering av hotellrom.
    Kortversjonen må vel bli at det er lettere å bli oppgradert dersom det er få hotellgjester, en bestiller direkte via hotellets bookingside og en oppfører seg hyggelig. Dersom det er ekstra viktig med en oppgradering kan en sende en hyggelig e-post til hotellet på forhånd, men jeg vil tro at en bør ha et visst medlemsnivå for at det skal fungere. En har uansett ikke noe å tape på å forsøke seg :).
    Selv ser jeg frem til et opphold på Farris Bad fra førstkommende lørdag til søndag denne helgen, med oppgradering til Superium rom (fra standard rom), Spatider utenfor de offisielle tidene (12:00 - 13:30 på søndag) og sen utsjekk. Denne gangen ble det oppgradering uten å spørre.

Dersom en har minimum gold medlemsnivå, så kan en sende følgende standardtekst:
    Gold: "Vi er xxx personer som ser frem til å bo i beste tilgjengelig romkategori, ........"
    Platinum: "Vi er xxx person som ser frem til å bo i beste tilgjengelige romkategori, minimum oppgradering av en romkategori, helgen xxxx februar........."

Maggie:
    Med platinum status din burde du ha gode muligheter til oppgradering stort sett hele tiden ;).

Last edited: 03. febr 2021
    Maggie liker dette
  2. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,266
    Bonuspoeng:
    183
    Her har vi en tidligere resepsjonist som kanskje har tips som ikke er blant de vanlige :)

Kos deg på Farris, utrolig digg med en sen søndag der da en kan spa både lørdag kveld og søndag morgen. Er en av de 5 jr.suitene ledig så er du kanskje heldig. Har endt opp der siste 2 opphold. De tre suitene til Farris, Fresje,Fritzøe og en jeg ikke husker navnet på, tror jeg ikke er mulig bli oppgradert til. God tur!

eventyrer liker dette
  3. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, jeg ser det nå :). Tidligere resepsjonister bør virkelig kunne komme med inside informasjon om hvordan en skal oppføre seg for å få oppgradering :).

Grattis med oppgradering til jr.suite de 2 siste gangene. Det er bare å krysse fingrene. Kanskje det blir en jr. suite på meg også en dag på Farris:). Det nærmeste jeg har vært suite på Farris er oppgradering til suite (av ukjent kategori suite) til et vennepar av meg jeg bestilte rom til (uten medlemsnivå) :confused:.

Maggie liker dette
  4. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har en fra 30.9 som står bekreftet fortsatt. Pleier jo komme relativt fort fra NC har jeg inntrykk av

5. olestolen

olestolen Medlem

Likes mottatt:
    354
    Bonuspoeng:
    63
    Jobba fortsatt i resepsjonen, berre på eit Scandic hotell x)

Viktigaste er å vera hyggeleg og ha gjerne med deg eit smil ved ankomst.
    Litt småkleint, men brukar du namnet på namneskiltet, blir samtalen meir personleg og lysta for å gje vedkommane eit finare rom, om ein spør på ein fin måte høgare. Ikkje klikk i vinkel dersom da ikkje går, kanskje ligg da allereie ei helsing på ditt tildelte rom.

Send gjerne ein mail eit par dagar før ankomst og sjekk kapasitet, då tenkjer eg ein sånn mail der du skriv at du ser fram til opphaldet bla bla bla, og ikkje at du forventa beste tilgjengelege rom - då gjer ein seg ikkje til ein favoritt.
    Ved avreise, fortell om ditt opphald, skryt om dei ansatte som fortjenar da, takk for opphaldet, og gjer lag eit godt inntrykk av deg sjølv.

Verste opplevelsen eg har hatt er vell ein platinumsgjest som vifta med kortet sitt framføre meg, deretter kasta han kortet sitt resepsjonsdisken, som igjen sklei på golvet ved skoa mi, som gjorde at eg måtte bøyga med ned på bakken for å plukka opp kortet has. Angrar den dag i dag at eg ikkje bad han om å plukka da opp sjølv.

Og: sjølv om belegget er lågt om dagen, betyr da ikkje at alle oppgraderte rom blir vaska og er reine kvar dag heller.

Finst ingen fasitsvar, men delte berre nokon tankar.

Gullars, Emma, Xflipper and 5 others like this.
  6. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikkje hatt mange netter med NCC no, men tipper det kjem. Ingenting er vel normalt

7. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Har klart å prate meg til bedre rom eit par ganger, og det er alltid smil, bruke namnet og få det litt personlig uten å gjera det påtrengt. Har aldri forlangt det, sjølv om eg har brukt platiunum-eposten ein gong eg kun fekk oppgradering til standard rom, frå moderat enkeltrom, og det var ledig i alle kategorier.
    Epost før ankomst synes ikkje eg opner opp suiter.

8. VirreVapp

VirreVapp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Usikker, i vilkårene nå står kun dette:
    7.8.4 Garantert oppgradering av romkategori ett nivå om hotellet har rom av neste kategori tilgjengelig når bookingen registreres (suiter er unntatt). Kombineres med GOLD fordel om oppgradering.

9. Bolle

Bolle Senior Advisor

Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Har et opphold på The Hub om noen dager, og ser at det er en funksjon i appen for å velge rom selv.
    Er det noen som har erfaring med dette, blant annet hvordan det påvirker mulighet for oppgradering? (har allerede fått oppgradering ett nivå)
    Noen som har erfaring på hvilke Superior-rom som er å anbefale, eller er alle like?

10. MrBister

MrBister Medlem

Likes mottatt:
    500
    Bonuspoeng:
    93
    Hei, forsøkte meg på denne standardteksten, og den fungerte ikke så bra for å si det slik. Det endte opp med en diskusjon om hvorvidt jeg var samtykkekompetent eller ikke.

11. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,493
    Bonuspoeng:
    113
    Var det noe annet i eposten du sendte? :D

petrate liker dette
  12. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Det var rart. Hvilket medlemsnivå er du på og hvilket hotell forsøkte du deg på?
    Jeg har kun sendt e-post til hotellet en gang og vil si det var særdeles vellykket :). Utsjekk kl. 18:00 ble ordnet ved ankomst :).
    Se spørsmål og svar her:

Spørsmål:
    Hei,

Vi er 5 personer som ser frem til å bo i beste tilgjengelig romkategori, minimum oppgradering av en romkategori, helgen 22 - 24 Januar.
    Se bookingnummer: xxxxxxx. Choice platinum medlemsnummer: xxxxxxxx
    Siden vi har bestilt en 3-roms leilighet vil vel oppgradering av minimum en romkategori innebære en 4-roms leilighet? Eller hva kan vi forvente oss?

Svar:
    Hei,

Dere har allerede booket største romkategori vi tilbyr på hotellet, så jeg har dessverre ikke noe større å gi dere.
    På en suite er det 2 soverom. Et soverom har dobbeltseng og det andre har køyeseng med dobbel underkøye.
    Om dere ønsker 3 soverom, så kan vi eventuelt legge til et standard dobbeltrom uten ekstra kostnad.

Med vennlig hilsen/Best regards
    Booking // xxxx

Norefjell Ski & Spa
    Tlf: +47 32 14 82 00
    facebook.com/norefjellskiogspa.no | norefjellskiogspa.no

Maggie liker dette
  13. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Dukka opp deluxerom to (meiner det var det, men kan ha vore dagen før) dager før for meg. Platinum.
    Ikkje velg rom med masse vinduer/hjørnerom når det er kaldt.
    (hadde enkeltrom eigentleg)

14. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,493
    Bonuspoeng:
    113
    Medlemsnivået i Nordic Choice Club fryses ut 2021.
    https://www.nordicchoicehotels.no/blog/naere-hjertet/informasjon-om-medlemsniva/

Det kan likevel lønne seg å rekvalifisere på ordinær måte, spesielt om medlemsperioden din slutter sent på året.
    Da blir det ikke mange ekstramåneder med status. Så er det selvfølgelig en mulighet for at status fryses utover 2021, men det vet vi nok ikke før jul eller på nyåret 2022.

Emma and jgroneng like this.
  15. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tips! Forstod det som en forlengelse, men da er det jo viktig å sikre at jeg faktisk oppnår Platinum i år også – jeg mangler tross alt bare noen få tusen poeng.

16. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,626
    Bonuspoeng:
    183
    freddyen, Baldrick, petrate and 4 others like this.
  17. pepsi555

pepsi555 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Opphold på Farris bad. Bestilte på 5x kampanje. Er platinum, men var gold på bestillingstidspunktet. Måtte utsette opphold 1 uke grunnet korona-restriksjoner.

Med epost dialog i forkant gikk jeg først fra standard til superior, for så å gå fra superior til Deluxe. I ettertid fikk jeg vite at systemet hadde registret meg som gold, men jeg hadde uansett ordnet oppgraderingen på forhånd.

Fikk tidlig innsjekk.
    Fikk sen utsjekk til kl. 14 (hadde ikke behov for å krangle meg til kl. 18)

Kunne besøke spa-et i hele åpningstiden uten å ha bestilt tid (sorte bånd til platinum medlemmer).

Den mest positive overraskelsen var at jeg fikk beholde 5x poeng på tross av at ncc kundeservice sa at den gikk tapt ved endring av tid. Vet ikke hvorfor det ble sånn, men velger å tro at resepsjonisten ved Farris bad ordnet det :)

Veldig godt fornøyd med oppholdet :)

chrt, EndreD, Gullars and 4 others like this.
  18. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,266
    Bonuspoeng:
    183
  19. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,428
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan er deres erfaring med å booke hotellrom for andre?

Booker dere i gjestens navn, eller med eget navn slik at dere får poeng og de får statusfordelene?

Hvordan forholder hotellet seg til bookinger i ditt navn som gjennomføres av andre?

20. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har fått bonuspoeng på bookinger til andre, i andres navn, som er gjort med min profil.

eventyrer liker dette

Del denne siden