Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,626
    Bonuspoeng:
    183
    eventyrer, Maggie and jgroneng like this.
  2. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,266
    Bonuspoeng:
    183
    Er det slik og forstå at man ikke tjener noen poeng lenger uansett hva man setter på rommet? Fks om man setter Spa på rommet, nada poeng?

3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk poeng for vin-tatt-med-til-rommet (og betalt sammen med rom-regningen) på Clarion Amanda/Haugesund nylig, hvertfall.

Men det var like før 1. februar, så de kan jo ha blitt kjipere etterpå med de nye reglene.

Maggie liker dette
  4. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke vært på Farris Bad siden august. Da var det jo ikke så mye corona, og smittevernet føltes helt greit til daværende situasjon, men ikke alltid like enkelt å holde avstand.

Nå er det jo disse mutasjonene og en litt mer usikker situasjon. Har de gjort noen tilstramminger på smittevern? Hvordan føltes det når du var der?

5. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg var på Farris bad i helgen og tenker de har gjort mye med tanke på smittevern.
    I frokostsaken får en utdelt engangshansker og masker, og det meste er på stell.

Det store svarte hullet er selve SPA-et. De gjør det de kan for å sikre at det ikke er flere enn et visst antall personer på de ulike boblebadene og badstuene, men jeg synes det til tider er i overkant mye folk. Spesielt når en ny SPA bolk starter. Et godt tips vil være å ikke komme akkurat på tiden, men litt før eller senere enn starttidspunktet på tildelt tid. SPA økten fra kl. 12:00 er også et god tips. På denne tiden er det merkbart færre folk enn andre tidspunkt.

Jeg tenker fortsatt smittevernet er på et slikt nivå at det er verd å besøke Farris Bad.

Baldrick and Maggie like this.
  6. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,266
    Bonuspoeng:
    183
    Man må fortsatt booke tid til Spaet selv med sorte bånd?
    Når du booket her med 5x kampanjen ga vel det nesten et halvt poeng opphold tilbake på Farris? Snakk om rentesrente effekt :D
    I tillegg om både viatrumf og gavekort med 20% er benyttet for betaling av opphold, begynner vi snakke :cool:

eventyrer liker dette
  7. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Tusen takk for detaljert svar. Høres veldig bra ut i frokostsalen!

Vi reiser mandag-tirsdag, og satser på at det hjelper på antallet som besøker spa, og at vi også kan besøke spaet litt utenom de vanlige tidspunktene som Platinum.

8. Kalsnes

Kalsnes Medlem

Likes mottatt:
    686
    Bonuspoeng:
    93
  9. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Funker nok ikke på bookinger på Nordichotels.com, dessverre. Skal man booke for andre og få poeng (samt fordeler hvis man er heldig), så må det bookes på NCC sin app eller nettsider. Akkurat nå er det ikke noen like gode kampanjer på NCC, men har jo ofte vært det :)

Kalsnes liker dette
  10. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er platinummedlem og har bodd på Farris Bad tre ganger det siste året. Har dog fått det sorte båndet med fri spatid kun én gang. Da fikk jeg samtidig beskjed om at jeg fikk båndet som en kompensasjon for at de ikke kunne gi meg sen utsjekk...

11. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen plass hvor det står hva de ulike fargene på båndet innebærer, eller er dette en dårlig gjemt hemmelighet som "alle" bare vet om?
    Jeg fikk sort bånd på mitt forrige opphold på Farris Bad (er platinum medlem) uten at jeg reflekterte over at det hadde noen praktisk betydning.

Det må sies at jeg ikke hadde blitt særlig fornøyd om jeg ikke hadde fått innvilget sen utsjekk, tatt i betraktning at den beste SPA-tiden etter mitt syn er kl. 12:00, med færrest folk.

Maggie liker dette
  12. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Plutselig ble det litt spesielt at jeg skulle spørre om smittevern på Farris Bad akkurat i dag:

https://www.op.no/hotellgjest-har-fatt-pavist-mutert-virusvariant-200-i-karantene/s/5-36-1044735

Hotellet har blitt stengt og 200 i karantene etter at hotellgjest hadde mutert virusvariant.

Håper ingen her må i karantene eller har blitt smittet :(

13. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Under mine tre opphold har jeg fått sen utsjekk bare én gang, og da kun til kl. 14. Jeg har sendt tilbakemelding på at jeg synes dette er alt for dårlig, og fått svar med beklagelse men ikke tilbud om noen kompensasjon. Veldig synd at de ikke gir de garanterte fordelene, for ut over dette har jeg hatt veldig fine opphold der.

For øvrig har jeg fått flotte velkomsgaver på rommet :)

14. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    183
    I dag stengte de ned hotellet og sendte 200 i karantene fordi 1 gjest hadde mutert variant av corona...

https://direkte.vg.no/coronaviruset...GJvaoLMr?utm_source=vgfront&utm_content=row-2

15. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,266
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk forhandlet meg til tilgang til spa mot bytte av utsjekk til klokken 14 under summer treaten i sommer. Jeg booket samme dag summer treaten kom ut og da var det inkludert spa inngang, noe de redigerte bort senere. Fikk da spa tilgang under hele oppholdet.
    Min erfaring er at de frittstående hotellene kan prøve unngå fordelene man har. Da bør man koble på nc. kundeservice, da pleier det løse seg.

tobeornot999 and Emma like this.
  16. pepsi555

pepsi555 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Og der var man satt i karantene etter oppholdet på Farris bad.

For å svare på dette med sorte bånd for platinum. Jeg var selv ikke klar over dette, og fikk opplyst dette på telefon når jeg ringte for å booke annen spatid. Så sjekket jeg inn, men fikk da blå bånd. Så spurte jeg om det ikke var meningen at vi skulle ha de sorte båndene, og da beklaget henne og ga oss de sorte.

Trenger ikke å booke spatid med sorte bånd. Opplevde også at det var åpent mellom «spa-slottene». I herregarderoben brukte jeg aldri båndet for å komme inn (synes det var litt rart). Men i damegarderoben måtte man bruke bånd sa min kone :)

Smittevern var veldig bra etter min mening. Men nå er vi i karantene hele familien, men det hadde vi blitt uavhengig av godt/dårlig smittevern.

tobeornot999, Kalsnes and Emma like this.
  17. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Som "faste gjester" på Farris bad ble jeg ikke videre imponert over smittevernreglene. Hadde bestilt opphold kommende søndag, og da vi skulle bestille spa-tid så jeg at det så ut til å være 100 plasser per slot hvorav 85 av 100 var booket på tidspunktet vi ønsket. Fikk dette bekreftet fra hotellet. Alle gangene vi har vært på Farris bad har det IKKE vært 100 personer i spa samtidig, så hvor smittevernvennlig det er med 100 personer som skal dele på et basseng, et par boblebad, en varm kilde og noen badstuer kan diskuteres...

18. ME262

ME262 Medlem

Likes mottatt:
    852
    Bonuspoeng:
    93
    Er det pga spaet at alle gjestene blir satt i karantene etter ett smittetilfelle, eller gjelder det alle hoteller?

19. pepsi555

pepsi555 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Samme spatid eller samme frokost-tid -> så er du i karantene

20. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Så akkurat der er det ulempe med sorte bånd da...

Del denne siden