Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Allora

Allora Nytt Medlem

Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for gode tips! Da blir det en natt på Amerikalinjen denne gangen

2. olestolen

olestolen Medlem

Likes mottatt:
    354
    Bonuspoeng:
    63
    Baldrick, NoLimit and Emma like this.
  3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,154
    Bonuspoeng:
    293
    Skal bo på the Hub i dag. Tidligere i dag så jeg i appen at jeg hadde fått rom 1006 (eller kanskje 1009?). På nettsiden kunne jeg se at det var et deluxe rom. Topp stemning, tenkte jeg, da jeg hadde booket standard rom.

Nå har kona sjekket inn, og har fått et annet rom i 9. etasje. Nettsiden sier nå at det er et superior rom.

Har de faktisk "nedgradert" oss fordi de solgte rommet til noen andre? Hadde jeg ikke sjekket nettsiden tidligere i dag, hadde det ikke vært noe å bry seg om, men nå vet jeg jo at jeg egentlig skulle hatt et annet rom. (Ja, dette er et I-landsproblem)

Jeanette liker dette
  4. CowboyDan

CowboyDan Medlem

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    33
    Har opplevd noe tilsvarende på Norefjell. Degradert fra deres beste romkategori i hovedbygget til beste romkategori i sidefløyen. Ganske sannsynlig fordi jeg sjekket inn sent og/eller en gull/platinum har bedt om 7 etg ved innsjekk.

5. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,618
    Bonuspoeng:
    183
    Det gjelder kanskje å sjekke inn i app og aktivere mobilnøkkel der det er mulig om man er fornøyd med romtildeligen?

6. holmen

Likes mottatt:
    64,154
    Bonuspoeng:
    293
    Tydeligvis.. Men det var ikke mulig å sjekke inn på det tidspunktet.

7. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg må etter oppholdet der i forbindelse med sommerfesten si meg enig. Rett og slett overpriset i forhold til det man får igjen.

Så for min del blir det et annet alternativ neste gang jeg skal bo på hotell i min egen by.

8. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    3,964
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke helt knyttet til NCC (men jeg bor helst der), men noen som vet hvorfor samtlige hoteller i Trondheim og Stjørdal er fullbooket til uka? Noe unormalt må se at alle de syv NCC-hotellene, seks Scandic-hotellene og to Radisson-hotellene viser null ledig.

9. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,581
    Bonuspoeng:
    113
    Kan være grundet aqua nor messe?
    https://aquanor.no/

MadsVaHa and Flight Cancelled like this.
  10. kaijoar

kaijoar Bonusnisse

Likes mottatt:
    634
    Bonuspoeng:
    93
    Definitivt Aquanor.

Flight Cancelled liker dette
  11. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,088
    Bonuspoeng:
    183
    Aquanor-veka vert utsolgt med ein gong romma vert lagt ut. Det er rimelig stinn brakke over alt i Trondheim denne veka. Både når det gjeld overnatting og servering.

Flight Cancelled liker dette
  12. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    3,964
    Bonuspoeng:
    113
    Ga opp å finne noe i Trondheim eller Stjørdal, så endte opp med å booke Rock City i Namsos (overnatting på kjøretur sørover).

Litt fristende å teste ut statusfordelen med garantert rom frem til 48t før ankomst, men om restaurantene også venter stinn brakke er det kanskje like greit å unngå hele byen.

13. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,920
    Bonuspoeng:
    93
    Romgaranti fordelen i Trondheim den uka gjelder desverre ikke kan det se ut:

Trondheim/Værnes/Stjørdal

Date: 24-26 August

Availability: No Availability

14. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,254
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan vil du rangere The Hub opp mot Clarion Bjørvika?
    Fikk du sjekket bassenget/velvære avdelingen?
    Aldri bodd på noen av de men usikker på hvor jeg skal bruke mine to siste klipp :)

15. petrate

petrate Medlem

Likes mottatt:
    250
    Bonuspoeng:
    63
    Planlegger en weekend i Trondheim med damen. Noen som har en formening om beste Choice hotell? Noen hoteller som er mer spandabel enn andre med tanke på oppgradering etc? Har Platinum status.

16. holmen

Likes mottatt:
    64,154
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke testet basseng eller noe annet sånt, så det vet jeg ikke.
    Men hvis jeg skulle velge et hotell akkurat nå, så hadde jeg valgt Clarion Bjørvika. The Hub ble for stort for meg, med for mye kø og mennesker. Men, lenger opp i tråden her har folk klager på Clarion etter å ha vært på Hub, så jeg tror dette er veldig individuelt.

Maggie liker dette
  17. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    325
    Bonuspoeng:
    63
    Nyeste og fresheste er vel Clarion Hotel Trondheim, om hun er som min og setter størst pris på sånt. Har ellers prøvd to hoteller. Comfort Hotel Park har ok beliggenhet, rom og frokost samt fin atmosfære. Grand Olav synes jeg hadde super service, god frokost men noe slitte rom. Fikk som Platinum oppgradering til Jr.Suite på begge sistnevnte men den var ikke stor på Park.

petrate liker dette
  18. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det kan være et lurt triks. Men veldig få av hotellene har mobil romnøkkel.

19. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for nyttig melding! Jeg skal prøve Bjørvika selv snart, for det hender jo absolutt at jeg trenger rom i egen by - særlig ved et tidlig flytog hvor det er nyttig å bo ved Oslo S for å maksimere søvn.

Sist brukte jeg 6 minutter på å komme meg ut av rommet, ut på gaten og inn på toget der nede kl 0530 en onsdags morgen (da var jeg på Comfort Express, som en test til bare 10k poeng - men det kommer i en egen review).

holmen liker dette
  20. holmen

Likes mottatt:
    64,154
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har pleid å bruke Grand Central, og er egentlig fornøyd med det. Skal selv teste Express på tirsdag. 1000 kr for 2 pers i Oslo sentrum er ikke dårlig pris. Frokosten får bli på Narvesen. :p

tobeornot999 liker dette

Del denne siden