Som nevnt over booket jeg rom for flere i familien. Til foreldre booket jeg et Deluxe-rom, disse rommene befinner seg i den nye delen av hotellet. Noe tid etter bestilling sjekket jeg appen, der stod det "Suite" på deres opphold også.
I forbindelse med organisering av diverse hotellrom (jeg hadde på et tidspunkt 7 bestillinger inne) måtte jeg prate litt på telefon med hotellet. Da kom vi etter hvert inn på romkategorier og jeg spurte hvilket rom mine foreldre hadde fått. Hun sa de hadde fått en junior-suite, altså ikke en superior-suite slik jeg hadde. I appen står det bare "Suite" på begge, så med mindre du kjenner romnummerene er det vanskelig å vite hvilken av de to du har fått.
Det som var interessant her er at junior-suite ikke er et rom som markedsføres og kan bestilles på nett (?), jeg har hvertfall aldri sett valget da jeg har vært inne for å bestille rom.
Junior suiten befinner seg i den gamle delen av hotellet. Den er noe mer slitt (naturlig nok), men ellers fin. Den har stort bad og sittegruppe med plass til minst 4stk. I tillegg har den veranda med utsikt mot byen, der var det fint å sitte en solværsdag, men det var ingen lys der ute, noe som er merkelig da verandaen fort blir ubrukelig i kveldstidens mørke. Verandaen har heller ikke skille mellom dette rommets del og naborommets del, det betyr at man kan valse over og se inn i vinduet til naborommet, slik burde det ikke være. Det mest overraskende med rommet er at det finnes et separat rom med enkeltseng der, så man kan ligge 3 stk her.
Da mine foreldre ankom syntes de renholdet var litt for dårlig, og det luktet ikke så "fresht" der. Mulig rommet ikke brukes så ofte da det ikke ligger tilgjengelig for bestilling på nettsiden. De tok kontakt med resepsjonen så fikset de vask og duftpinner umiddelbart. Rommet er etter min mening ganske bra
Hvorfor de fikk dette rommet vet jeg ikke. Enten var det som en oppgradering pga. min gullstatus, eller så var det for å gjøre deres deluxerom tilgjengelig for noen andre. Uansett syntes jeg dette rommet er langt bedre enn Deluxerommene som er halvparten så stor.
Last edited: 24. aug 2021