Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. skrosvik

skrosvik Nytt Medlem

Likes mottatt:
    195
    Bonuspoeng:
    33
    Sendte til platinummailen. Var vel i 14-tiden på søndag. Har gjort det samme en gang tidligere. Litt merkelig, for kundeservice er da egentlig stengt i helgene. Ble tur på kort varsel, og standardrommene var veldig dyre - så 10000 poeng var god value her. Sendte avgårde just in case de fikk ordnet det innen jeg skulle reise til Trondheim mandag ettermiddag, og jammen fikset de det. Kudos til Choice!

andkri58, Emma, Baldrick and 2 others like this.
  2. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,676
    Bonuspoeng:
    113
    Har lagt merke til denne trenden ved tidligere kampanjer også, men du får kjøpe gavekort til å betale oppholdene med mens det er 7 %, så blir det ikke så ille totalt sett.. ;)

tobeornot999 and holmen like this.
  3. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,676
    Bonuspoeng:
    113
    Takk takk! :)
    Det er egentlig ikke så veldig mye hokus pokus.. Det gjelder selvfølgelig å utnytte de ulike kampanjene så godt det lar seg gjøre. Det siste året har vi jo sett opp til 5x poeng-kampanjer, så det drar på. Det er jo også kampanjer med NCC Mastercard minst et par ganger i året, som jeg bruker en del. Noen ganger får man kombinert disse. For eksempel har jeg fått utnyttet det på noen av de siste års sommerferier. Booket under ekstra poeng-kampanjer på våren, og bodd og betalt opphold med Mastercard, mens det er opp i 90 poeng pr. 100 kr. oftest i juli. I tillegg er jo Viatrumf en god bidragsyter. Spesielt etter mars 2020.. Da stoppet jeg den faste overføringen til Eurobonus, og brukte heller mesteparten på NCC-poeng.
    Jeg har jobbet bevisst mot dette målet side NCC lanserte lifetimestatuser i 2017, og nå er det bare oppløpssiden igjen. Det er jo ganske gøy. :D

Last edited: 10. nov 2021
  4. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Har en booking på Clarion Stavanger i desember og en på Clarion Oslo i januar, koster nå nøyaktig det samme som da jeg booket for et par måneder siden.

5. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jo bra da. Da er det nok tilfeldigheter at akkurat de oppholdene jeg sjekket var blitt en del dyrere på kort tid :)

6. Zendus

Zendus Nytt Medlem

Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    3
    Ligger greit ann til gull i opptjeningsperioden (overnattinger + NCC MC). Bor på hotell 1-2 netter pr mnd(+ noe sporadiske helgeturer)
    Er det verdt det å sikte på platinum nå i denne kampanjen?
    Hvis eg får platinum i opptjeningsperioden(innen utg av September 22) har jeg da platinum til i påfølgende opptjeningsperiode?
    På forhånd takk for svar :)
    Kunnskapen til medlemmene her er til uvurderlig hjelp :)

Baldrick liker dette
  7. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,676
    Bonuspoeng:
    113
    Så lenge du har det grunnlaget fra før, så skal det jo ikke så mye ekstra innsats til (under kampanjen) for å komme seg opp på Platinum i denne perioden.
    Og når du kommer deg opp på Platinum i inneværende periode, får du også det i neste, slik at du da har sjans til å "forsvare" statusen.. Jeg hadde lett kjørt på! ;)

Last edited: 11. nov 2021
    eventyrer and Maggie like this.
  8. mhandlykken

mhandlykken Medlem

Likes mottatt:
    607
    Bonuspoeng:
    93
    NCC Platinum hadde jeg faktisk lagt inn litt ekstra for å nå. Hvis du satser på kvalifisering på antall netter så er jo også NCC Mastercard Gull verdt (pun intended), da det i praksis bare er seks netter du må overnatte for gull og 36 for Platinum.

Gull er veldig greit å ha, og er som regel det man får mest ut av. Opp til Platinum merker jeg faktisk en del forskjell da jeg ofte blir oppgradert til suiter ol. 30% ekstra poeng er også noe som får ganske stor uttelling til slutt.

9. oggaman

oggaman Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    222
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som vet om en booket bonusnatt gjelder som en "kvalifiserende natt" med tanke på status?

10. andkri58

andkri58 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Det regnes ikke som en tellende natt, dessverre.

oggaman liker dette
  11. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Har klart å booke to hotell i Oslo i natt, og har fått Suite på Clarion Bastion og Suite på Christiania Teater. No treng ikkje eg kveldsmat, då eg kjem seint. Men det er verdt å gå nokre minutt ekstra/omveg, for å komme til Christiania Teater?(Har faktisk ikkje budd her, sjølv om eg er platinum)

12. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,676
    Bonuspoeng:
    113
    Ser jo ut til å bli oppholdsvær og fin temperatur i hovedstaden i dag, så ville selv tatt den ekstra gåturen for å teste Christiania Teater. :) Nå har ikke jeg bodd der siden pre-covid, men frokosten da var veldig bra, og har inntrykk av at de fortsatt leverer bra på den fronten. Rommet/suiten jeg hadde der sist var også fin, selv om det var litt slitasje å spore..

tobeornot999 and ValdresBjarne like this.
  13. mhandlykken

mhandlykken Medlem

Likes mottatt:
    607
    Bonuspoeng:
    93
    Christiania syns jeg også er veldig fint, har ikke prøvd suite der, men har hørt det er fint.

Baldrick and ValdresBjarne like this.
  14. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    @Thomas123 flytter spørsmålet ditt hit:

"Mye NCC platinum her, tilbyr de statusmatch eller må jeg hive meg på 5x tilbudet de har gående for tiden?"

NCC er i overkant enkelt å få status hos:
    Hack 1: Få Gullkort hos NCC, normalt sett så er det kampanjer på NCC mastercard med gull! Og om du fortsett, så treng du kun 6 netter for gull med dette kortet, og 36 for platinum
    Hack 2: Kjøp trumf, god kurs, og det er ofte hotell i Oslo/køben/osv er dyrt, og det kan lønne seg og booke hotell for poeng, t.d. eg sal til Oslo neste tysdag, og det koster 1600 for rom på grand central, og eg bruker 15000 poeng, som er ca 1000kr
    Hack 3: Kampanjer, 4.3.2. 5 også videre

Hack 4 er det kjedelegste... Kanskje mange bur ein del netter på askeslott?

15. andkri58

andkri58 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Hvordan erfaring har platinum medlemmer med bruk av fordelene "garantert bonusnatt" og oppgradering? Jeg vet at oppgradering i utgangspunktet ikke gjelder når man bruker "garantert" fordelen, men praktiseres dette eller får man gjerne oppgradering likevel?

16. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,720
    Bonuspoeng:
    293
    Skal kanskje ta en natt på Nordic Choice Kastrup 1/12. Rimelig heftige priser, men med ankomst ved midnatt og reise videre 8 morgenen etter frister det ikke å reise land og strand rundt.
    Noen som har noe tips eller annet som kan få prisen ned fra 1400DKK?

17. olestolen

olestolen Medlem

Likes mottatt:
    354
    Bonuspoeng:
    63

Medlem i LO?
    Lo Favør gir 20% rabatt :D

RoadKing liker dette
  18. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,246
    Bonuspoeng:
    183
    Sove I terminalen utenfor loungen?;)
    Har du sjekket poengpris hos Petter? Pleier være en god deal i DK. Vesterbro har rom fra 10K poeng som er 666Nok

RoadKing liker dette
  19. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Comfort-hotellet "vegg-i-vegg" har ledige bonusnetter til 10.000 poeng eller 667 Trumf-kroner.

Maggie and petrate like this.
  20. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,720
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, er nok ikke det.

Del denne siden