Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Maverick23

Maverick23 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Har vært problemer med booking siden i går. Forsøkte å booke både i går, og i dag, uten hell. Men, skal fungere nå. Fikk booket for ca. én time siden.

Trykkern liker dette
  2. Raffen

Raffen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg bodde på Avalon for noen år siden. veldig godt fornøyd. Badekar "midt i rommet" i forbindelse med åpen baderomsøsning på blant annet superior rom er muligens ikke alles favoritt men fornøyelig når man er 2 på tur ;-)

tobeornot999 liker dette
  3. Jojo

Jojo Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    Noen som vet om ViaTrumf fungerer med NCH selv om jeg booker rom via kampanjer, for eksempel med Obos-rabatt?

4. bjornjohansen

bjornjohansen Fly og fly avsted …

Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Det fungerte i hvert fall helt fint med NAF-rabatten tidligere, men det begynner å bli en stund siden jeg testet det.

Jojo liker dette
  5. ScoobyDoo

ScoobyDoo Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Gå først inn på Choice gjennom Viatrumf. Skriv deretter inn Obos-linken i adressefeltet, og bestill.
    (Du må "renske" obos-linken for sporing slik at det blir: https://www.nordicchoicehotels.no/obos)

Har ikke prøvd med Obos, men fungerte hvertfall slik med LO. Ved å bruke "urensket" link, ble det ikke registrert i Viatrumf, men ble godkjent etter at jeg laget en henvendelse.

Jojo liker dette
  6. skrosvik

skrosvik Nytt Medlem

Likes mottatt:
    195
    Bonuspoeng:
    33

Det fungerer fint. Bare å skrive "OBOS" i rabattkodefeltet på hjemmesiden.

Jojo liker dette
  7. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,427
    Bonuspoeng:
    113
    Tidligere har bookinger jeg har gjort for andre dukket opp i min app slik at jeg har kontroll over romkategori o.l, pluss at de får mine platinumfordeler, men ser at de seneste bookingene jeg har gjort for andre ikke har dukket opp i min app.

Noen som har like erfaringer, eller vet om det er gjort nylige endringer på dette?

8. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    En god stund siden dette ble endret.

Tidligere var det vanlig å både få poeng for de andres rom også, når bookingen stod på deg. Og de fikk dine fordeler.

I alle fall et halvår, og kanskje lenger har de vært veldig nøye med at dette ikke skjer. Kanskje de har lagt om interne data systemer også for å hindre det.

Jeg er ofte på jobb tur med minst én kollega, og hotellene oppgraderer mitt rom rimelig konsekvent. Men ikke de andre.

9. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,427
    Bonuspoeng:
    113
    Hmm, okei. Kan ikke ha vært alt for lenge siden?
    Jeg har fortsatt noen bookinger i andre sitt navn som ligger i min app, og senest i mai fikk jeg poeng og kvalifiserende netter for andre sine opphold.

Booket et rom i dag til noen andre, så i løpet av uken får jeg se om det vil gi meg poeng eller ikke denne gangen.

10. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Selv har jeg konsekvent *ikke* fått det i år tror jeg.

Men er usikker på fra når. La oss si fra påske-tider da, for å ikke ta i for hardt :)

Jeg ser andre rom når jeg feks bestiller 3 stk. Men hotellet tildeler aldri poeng, overnatting eller mine platinum fordeler til andre enn meg selv og for kun eget rom.

Dette gjelder på tvers av masse forskjellige hoteller, fra Kristiansand i sør, via Oslo og innlandet, til BGO, SVG og HAU, samt Tromsø Edge.

11. Scrooge

Scrooge Medlem

Likes mottatt:
    633
    Bonuspoeng:
    93
    Går det ikke an å overføre trumf til en annen persons Nordic Choice saldo?
    En kamerat forsøkte å overføre til meg, men det gikk ikke siden mitt Choice medlemsnummer ikke stemmer med hans telefonnummer. Er det meningen at dette ikke skal være lov, eller er det kun en sikkerhet for at man ikke skal skrive feil Choice nummer og overføre til feil person? Kan Trumf kunderservice hjelpe her kanskje? Rart det ikke skal gå an når det fungerer med SAS Eurobonus...

12. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,025
    Bonuspoeng:
    293

Bytt til hans nr i din info så skal det fungere mener jeg.

Scrooge liker dette
  13. Scrooge

Scrooge Medlem

Likes mottatt:
    633
    Bonuspoeng:
    93
    Takk! Det bør gå ja :)

14. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Det fungerer, gjort senest for 6 dager siden. :)

15. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Godt tips som er gammelt og kjent der ja.

Ikke ment som kritikk til @ccurrahee som bare oppklare, altså :)

De matcher både medl nr og telefon nummer.

16. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,025
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen kritikk, bare viktig info @tobeornot999

17. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,427
    Bonuspoeng:
    113
    Ser nå at en bonusovernatting i sverige ga både kvalifiserende overnatting og poeng mot statusnivå. Det har jeg ikke sett før, er det noe nytt?

Maggie liker dette
  18. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    496
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor lang tid bruker det gå fra opphold til bonuspoeng et på konto?. Har ett lite race for å oppnå Platinum

19. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Opplever at det tar 1-3 dager, litt varierende uten at jeg helt har forstått hva årsaken er.

geirek liker dette
  20. Zendus

Zendus Nytt Medlem

Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    3
    Planlegger et opphold i Bergen og er Platinum
    På Hotel Oleana er alle romkategorier ledig og vurderer da å bestille Deluxe, Suite er kategorien over og Platinum har jo garantert oppgradering en kategori dog er det vel nevnt at suiter er unntatt garantien(?)

Hva er da sjansen for å faktisk få suite?
    Blir garantert oppgradering da brukt til å oppgradere meg til juniorsuite?(Har blitt oppgradert til juniorsuite på Oleana tidligere, men denne kategorien finnes ikke på nettsiden:rolleyes:)

Del denne siden