Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,290
    Bonuspoeng:
    293
    Høres jo litt rart ut, all den tid prisen er den samme for en eller to personer når man bestiller rom for poeng. Jeg har gjort det samme en gang, men da sa hotellet at en ekstra person ble lagt til, måtte ikke betale noe.

Jeg har gjort det til vane å bestille for 2 personer, selv om jeg booker rom for meg alene. Plutselig vil noen (kona) være med på hotell. :)

Grooo, Are, Baldrick and 2 others like this.
  2. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    113

Finnes det fremdeles ledige bonusrom?

I så fall, gjør en ny booking og kansellér den første.

Markal liker dette
  3. OSLflyer

OSLflyer Medlem

Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    33
    Sjekk om det fortsatt er ledige bonutter netter igjen for så å slette og booke på nytt med 2 pax. Ellers hadde jeg prøvd å pårope meg rettigheten med 2 for 1 på rommet som Platinum hos CC kundeservice.

Markal liker dette
  4. bjornjohansen

bjornjohansen Fly og fly avsted …

Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Som platinum trenger det ikke være ledige bonusrom heller: Du får det uansett hvis du skriver til platinum-mailen. Jeg ville sendt de en epost og forklart.

Markal liker dette
  5. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,069
    Bonuspoeng:
    293
    Bare hvis det finnes ledige standardrom. Det holder ikke at det er ledige superior- eller deluxerom.

tobeornot999, Markal and Maggie like this.
  6. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    757
    Bonuspoeng:
    93
    Rammstein legger nok et visst trykk på hotellene i Oslo i helga ;)
    Har også blitt oppgradert et par hakk så tror ikke jeg tar sjansen på å bestille på nytt.

Er 2 for 1 på rommet fremdeles en offisiell fordel som platinum? Jeg leita litt rundt, men fant ikke noe om det.

7. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    113

Jeg tror strengt tatt det bør løse problemet å bare forklare tastefeilen. Kanskje oppfattet ikke vedkommende på hotellet at det var en poengbooking, eller husket ikke at poengprisen er lik for 1 og 2 personer.

Markal liker dette
  8. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    849
    Bonuspoeng:
    93
    Hvilket NCChotell anbefaler folket på ARN?

9. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    3,009
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg var godt fornøyd med Comfort, greit rom og god frokost. Pga. veiarbeid måtte jeg gå omvei innendørs til sky city og gjennom Clarion.

Fleksnes liker dette
  10. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    849
    Bonuspoeng:
    93
    Er noen av hotellene der airside eller må man ut og gjennom ny sikkerhetskontroll?

11. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    3,009
    Bonuspoeng:
    93
    Nei ikke noe airside som jeg vet om, så fasttrack er å anbefale.

12. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    27,684
    Bonuspoeng:
    183
    Gikk kun inn på de rommene som jeg viste var ledig, med unntak av en gang de ikke hadde styr på at en hadde byttet rom.
    Var der ifm noen små utbedringer på rommene.

Det kan ha skjedd noen utskiftninger i front personalet, for disse var hyggelige å ha med å gjøre.
    Helt enig med deg at noen rom kan føles trange og mørke, savnet selv bedre lys når jeg bodde på et sånt rom i fjor.
    Dobbeltrommene varierer ganske mye i størrelse rundt på hotellet.

tobeornot999 and Maggie like this.
  13. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    757
    Bonuspoeng:
    93
    Det løste seg fint ved innsjekk. Jeg forklarte saken og da var det helt greit. Ekstra person ble lagt inn og ingen betaling påkrevd.
    Deluxe rom ble det også :)

Baldrick, holmen and jgroneng like this.
  14. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,387
    Bonuspoeng:
    183
    Vel, jeg hadde en streak med bestillinger i sommer, og det var det ganske konsekvent at det jeg hadde bestil ikke samsvarte med det som sto i appen.
    Eks: bestilte 2 voksne og 1 barn (11år) i egen seng på alle hotellene. Dette er det som dukka opp i appen
    Tønsberg: 3 voksne
    Larvik: 3 voksne
    Porsgrunn: 2 voksne 1 barn
    Arendal: 2 voksne
    Et annet datapunkt er 2 voksne og 3 barn i egne senger på Hotel Skjærgården, der ble det 5 voksne…

15. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    113
    Godt å høre at det ikke var vanskeligere :)

Kanskje er dette noe man kan kan melde inn som endringsønske til IT-gjengen hos Nordic Choice. Slik det er i dag ligger 1 person som default når man booker, slik at man aktivt må velge 2. Hadde vært mye bedre om dette ble byttet om mener jeg.

16. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg booket et rom for en bekjent (han fikk for øvrig oppgradering fra std til deluxe, til de som mener at det er slutt på dette). Rommet ble betalt av meg i appen på søndag. Likevel fikk han ved innsjekk i kveld beskjed om at det ikke er betalt.

Er det noen som er kjent med problemstillingen? Jeg vil nødig at han skal belastes på nytt og jeg få refusjon på mitt kort, ettersom jeg da mister trippelkampanjen på NCC MC. Har sendt han skjermbilder fra app som bekrefter at det er betalt, samt skjermbilde fra Spendwise-appen til NCC MC.

17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,248
    Bonuspoeng:
    183
    Har gjort noe lignende en gang, da jeg betalte i appen ifm utsjekk.

Så gikk ikke app-betalingen gjennom, og jeg gikk til resepsjonen for å betale.

Tilfeldigvis ble det på to forskjellige kort - men da jeg oppdaget det i etterkant at app-betalingen *hadde* gått gjennom, var det null problem å fortelle hvilket av de to kortene jeg ville ha tilbake pengene til.

Ordnet det rett med det aktuelle hotellet (Astoria Clarion, Hamar) i etterkant. De ser jo sikkert enkelt at det samme rommet er betalt 2 ganger.

Så jeg ville "played it cool" fra han du booket for, betalt ved utsjekk hvis de fortsatt ikke har registrert at rommet allerede er betalt (det skader jo selvsagt ikke å fortelle dem en gang til at det er forhåndsbetalt). Så bør det gå greit å få tilbake pengene til riktig kort (=ikke ditt) i etterkant.

Tungvint og kjipt når sånt skjer, men det bør altså løse seg :)

Gullars liker dette
  18. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,184
    Bonuspoeng:
    113
    Opplever ofte at de setter opp terminalen for betaling selv om jeg allerede har betalt i appen. Vet ikke hvorfor dette skjer, men når jeg sier at jeg har betalt bruker de bare noen få sekund på å dobbeltsjekke at alt er ok.

Staralliance, Gullars and Spurs like this.
  19. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Opplever ofte det samme. Vet ikke hvorfor dette skjer. Ser også at jeg ofte i appn blir bedt om å betale for rommet ved utsjekk i appn…selv om jeg betalte rommet ved innsjekk. Gjør at jeg sjeldent får brukt utsjekk ved hjelp av appn.

20. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,784
    Bonuspoeng:
    293
    Nå er det jo snart august uansett og da får du ordinært poengtrekk på kortet hvis du får det refundert ;)

Maggie liker dette

Del denne siden