Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. bjornjohansen

bjornjohansen Fly og fly avsted …

Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg kan dessverre ikke svare for Oleana spesifikt, men har opplevd å bli oppgradert til suiter og juniorsuiter på andre hotell, også når disse ikke har vært mulig å booke på vanlig vis.

2. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,050
    Bonuspoeng:
    113
    Ble som gold oppgradert til suite fra en av de lavere kategoriene på Oleana tidligere i år, fikk dessverre ikke tid så måtte avbestille oppholdet. Kommer vel litt an på tilgjengelighet og dagsformen til resepsjonisten som håndterer bookingen din.

Maggie liker dette
  3. VMjo

VMjo Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Hvordan er mulighetene for å booke et rom for andre med sin status? Jeg har tidligere gjennomført en slik booking.

Har ikke status hos NCC, men sier ikke nei takk til eventuelle fordeler (og kanskje en oppgradering).

Det gjelder et opphold på The Hub 19. til 21. august.

4. magicbyte

magicbyte Medlem

Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Det går stortsett greit, tror spesielt på steder som the Hub hvor du kan sjekke inn digitalt. Mange her på forumet som tilbyr å booke for andre. Jeg er selv platinum men jeg har ikke booket for andre før så kanskje bedre å spørre en som gjør det ofte :)

Det er jo den som booker som får poeng/status opptjening fra bookingen.

VMjo liker dette
  5. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,427
    Bonuspoeng:
    113
    Tidligere kunne et platinummedlen booke i ditt navn og du ville få fordelene til den som gjennomførte bestillingen. Det funker ikke lengre. Eneste måte å få platinum fordelene på nå er at et platinummedlem bestiller i sitt navn, og du sjekker inn under navnet hans.

VMjo liker dette
  6. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Kjenner meg ikke helt igjen i dette. Har booket for andre i deres navn, også i nyere tid, og de har som regel fått fordeler som jeg antar skyldes min Platinum-status.

7. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Normalt sett når jeg booker velger jeg å betale under oppholdet. Nå er det imidlertid gunstig å forhåndsbetale mtp. poengkampanjen med NCC MC. Jeg antar at jeg fortsatt har samme rettigheter ved kansellering? Tenker konkret på full refusjon…

8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,154
    Bonuspoeng:
    293
    Tror det er andre regler for kansellering ved forhåndsbetaling.. Les hva som står når du booker.

9. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,921
    Bonuspoeng:
    93
    Nei som det står under booking alternativ club price prepaid kan det bare avbestilles (med refusjon) inntil 24 timer etter bestilling.

10. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,921
    Bonuspoeng:
    93
    @Gullars tilsynelatende kan du likevel endre en slik booking til en senere dato, så det kan jo være et alternativ om det er et sted du drar ofte.

11. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    For min del tenkte jeg å booke på avtalekoden som jeg alltid bruker (samme pris som prepaid), velge å betale oppholdet senere, for så å betale i appen. Vil ikke det fungere uten at kanselleringsrettighetene svekkes?

Nordlands and Trykkern like this.
  12. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,427
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor nylig?
    Hadde denne uke en booking som ble booket for ca. 3 uker siden. Den dukket ikke opp i min app, og min status ble ikke registrert slik at de fikk noen fordeler.

De to siste bookingene gjort for andre har vært slik, så sjekk gjerne neste gang du booker for andre. Hvis det funker for deg må jeg finne en måte å komme meg rundt det på.

13. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,154
    Bonuspoeng:
    293
    Godt spørsmål.. si fra hvis du tester!

Nordlands and Gullars like this.
  14. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Alle pre-pay rom hos NCC er kansellerbare med full refusjon i 24t etter bestilling.

Men ellers kan de bare endres (ikke refunderes), mot et gebyr hvor størrelsen ikke er oppgitt på nettsiden når jeg tok et par test-søk.

Gullars liker dette
  15. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Sist var i slutten av juni. Oppgradering fra standardrom til suite i tre dager.

16. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,921
    Bonuspoeng:
    93
    Har ikke sett

17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Spennende triks, og følger tankegangen din. Bruker alltid avtalekode selv også.

Men jeg har aldri sett mulighet til å betale i appen på en booking som feks er om 1 mnd, på den fanen i bookingen der det står oppgitt pris. Sikker på at det er mulig?

Hvis det går an, vil jeg tro at du fortsatt står oppført i systemene med en kansellerbar booking etter vanlige regler. Men det blir gjetting, for noen/du prøver :)

18. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg prøvde dette ifjor og du får doble poeng. Det er også normale kanselleringsregler som gjelder, bare vær obs på at kanselleringslinken forsvinner fra app/nett og du må kontakte kundeservice for å avbestille. Dette er ikke noe stort problem, men de er jo stengt i helga og på kvelder så da må du muligens kontakte hotellet direkte isteden. I tillegg så opplevde jeg at kundeservice ikke visste at oppholdet var forhåndsbetalt og bare avbestilte uten å refundere så husk å be om begge deler så slipper du å sende en mail til.

holmen and Gullars like this.
  19. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Flott! Takk for svar :)

20. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har en bonusovernatting hos choice til helga. Ved bestilling av rom står det "inntil 2 personer" eller lignende ved romtypen. La tidligere i uka merke til at det sto "1 voksen" på bestillinga i appen. Jeg har sannsynligvis blingsa og ikke lagt inn 2 pers da jeg bestilte.
    Kontaktet hotellet og de sa at det var 200 kr per natt for en ekstra på rommet. Er det bare å bukke og akseptere dette? Hadde ikke vært noe forskjell i pris hvis jeg hadde huket av for to personer i utgangspunktet.

Del denne siden