Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Jhafeld

Jhafeld NCP Lifetime & EBG

Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    Ikke prøvd, men jeg tror de har rutiner med å viderebringe beskjed til hotellet.
    En gang jeg klagde sentralt fikk jeg standardsvaret. Litt etter ringte det fra resepsjon og de beklaget manglende oppgradering, samt tilbydde meg noen gratis enheter med drikke i baren.

furlong liker dette
  2. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,668
    Bonuspoeng:
    183
    Noen med erfaring ved å betale oppholdet på forhånd via appen? Får man pengene tilbake uten problem ved avbestilling?

Har endel opphold som i utgangspunktet er har fri avbestilling frem til 21:00 ankomstdagen som jeg vurderer forhåndsbetale under SAS MC doble poeng helgen

3. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,263
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg svarte litt syrlig på den mailen. Det var til en passe generisk adresse, sensurert halve her, men den ble tydeligvis lest etter litt om og men. I går forsøkte adm.dir. å ringe, og fikk avtalt oppfølging senere i dag. Credit where credit is due.

upload_2023-9-15_9-22-19.png

Edit: pratet med adm.dir.. Hun fikk tydeliggjort at hun faktisk leser alt og at de pleier å diskutere i avdelingene, og innrømte at hun hadde et standardsvar hun brukte (men sa hun hadde skrevet teksten i standardsvaret sitt selv, så var overrasket over at det fantes et likt på svensk).

I alle fall fikk jeg i det minste sagt takk for at hun fulgte opp, og forklart at det oppleves som litt provoserende med et standardsvar når man tar seg bryet med å svare på feedback, og så kontrert hun med at de nok ikke hadde tid til å svare alle individuelt. Det er fair enough det, og så lot vi det egentlig ligge, selv om jeg mener det gjør mer skade enn nytte.

I min verden burde det automatisk sendes ut en melding umiddelbart med typ "Takk for din tilbakemelding, det setter vi stor pris på! Dersom vi har oppfølgingsspørsmål eller konkret respons til deg og ditt tilbakemeldingsskjema, hører du fra oss snarlig", i stedet for at det går litt tid og det kommer generisk som "svar" - da unngår man hele problemstillingen. Og hvis det da er noe som bør følges ytterligere opp, så kan man ta det mer spesifikt. Men ikke mitt bord.

Så kort oppsummert, hyggelig gest og bra oppfølging, det skal de ha for!

Last edited: 15. sept 2023
    EndreD, andkri58, livinspeed and 11 others like this.
  4. GlennDi

GlennDi Medlem

Likes mottatt:
    293
    Bonuspoeng:
    63
    Dette har jeg gjort flere ganger. Får pengene tilbake uten problemer, og andre fordeler blir værende som normalt :)

Lars J liker dette
  5. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,004
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan er det igjen å booke for andre med poeng? Finner ingen mulighet til å legge inn andre enn meg selv - holder det å skrive navn på gjester i kommentarfeltet eller setter personalet seg på bakbeina?

6. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    547
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk beskjed av kundeservice om å skrive navnet på gjesten i kommentarfeltet på bookingen, og dette fungerte uten problemer i mitt tilfelle.

7. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    113
    Har booket mange ganger for konemor, som for øvrig har et annet etternavn enn meg. Bare skriver navnet hennes i kommentarfeltet og ber dem la henne sjekke inn. Hun får alltid full Platinum-forpleining.

8. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,184
    Bonuspoeng:
    113
    Poster samme her som i tråden for ViaTrumf.

Vil jeg fortsatt motta trumf som normalt om jeg sjekker ut en dag for tidlig? Og vil jeg fortsatt få poeng som normalt fra Strawberry? Booket under 3x så hadde vært greit å fått med seg.

Har kun erfaring fra tidlig utsjekk med Hotels og der fikk jeg uansett for hele oppholdet.

9. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,574
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har ingen erfaring selv, men du må nok regne med at både Trumf og 3X poeng ryker når du kansellerer/endrer på denne måten.

Fremgangsmåten med å booke nettene enkeltvis under trippelkampanjer, for så å slå dem sammen under innsjekk, har vært foreslått i denne tråden tidligere.

10. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,184
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror du misforstår meg.
    Jeg sjekket inn og gikk bokstavlig talt 3 meter bort til heisen, i det jeg ventet på heisen fikk jeg en sms fra en arbeidsgiver som tilsier at de muligens har behov for meg tidligere enn først antatt, som innebærer at jeg muligens må sjekke ut tidligere enn planlagt for å reise hjem og gjøre meg klar for neste jobb.

11. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    345
    Bonuspoeng:
    63
    Se om du kan sjekke ut i appen. Hvis du kan det så er det jo bare å gjøre det imorgen.
    Eventuelt bare dra idag og ring resepsjonen imorgen for å si at du må sjekke ut pr. tlf ettersom noe dukket opp.

12. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,574
    Bonuspoeng:
    113

Her snakker vi ikke om muligheten for å sjekke ut tidlig.
    Selvfølgelig får du det, så lenge ikke pristypen er "ikke-refunderbar".

Om du booket under denne kampanjen eller tilsvarende, gjelder følgende:
    "Tilbudet gjelder ikke på bookinger som endres etter bookingdato."

For Trumf gjelder følgende:
    "Ombookingen må gjennomføres gjennom ViaTrumf.no for at bookingen skal bli registrert med Trumf-bonus. Ved kansellering av booking vil Trumf-bonus bli avvist."

Så vil nok praksis variere.

13. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,184
    Bonuspoeng:
    113
    Krysser fingrene for at dette går gjennom da dette oppholdet har stor verdi med 3x!

freddyen liker dette
  14. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,692
    Bonuspoeng:
    113
    mulig nevnt her inne før men gått meg hus forbi i såfall.

jeg har flittig benyttet meg av "tenåringsrom" tilbudet til strawberry.
    dette er ekstra dobbelrom til 750(95),- så lenge man har tenåringer og et annet rom booket.
    ser utvalg av hoteller er kraaaftig devaluert. var bare 11 hotell igjen i norge å velge nå, mot sikkert 90% utvalg før.

kjedelig

freddyen liker dette
  15. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,004
    Bonuspoeng:
    93
    Det rommet har jeg også hatt, både fascinerende og sjenerende med bevegelige glassplater mellom toalett og "soverom" var min erfaring, spesielt om du ikke er kjent med layout før du avtaler å samle en 3-5 stk kollegaer/venner av ulike kjønn for noen glass før middag:p

MagicTbone liker dette
  16. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,263
    Bonuspoeng:
    183
    Haha, huff! Heldigvis betydelig bedre enn de stedene som lager lignende løsninger uten at du kan skjerme i det hele tatt!

MagicTbone liker dette
  17. skrosvik

skrosvik Nytt Medlem

Likes mottatt:
    195
    Bonuspoeng:
    33
    Hadde en dårlig opplevelse på Quality i Sarpsborg i går. Sjekket inn på ettermiddagen, og ba samtidig om sen utsjekk til kl 16.

Dette var selvfølgelig helt umulig - det meste disse resepsjonistene kunne gi var kl 12. Vanlig utsjekk på dette hotellet er altså kl 11 (virker som sprer seg rundt i systemet). Jeg sa at platinum hadde garantert utsjekk kl 18, men det gikk hun ikke med på. Da var det svar a la: "Det hjelper ikke. Vi kan ikke oppfylle dine ønsker. Vi er fullbooket i morgen, og må ha rommet kl 12". Hun var eplekjekk og svært lite imøtekommende. Jeg henviste til betingelsene der det fremgår at dette er en GARANTI - men dette hjalp altså ikke.

Jeg ringte da til kundeservice, som var behjelpelige. De ringte så opp til resepsjonen og fortalte henne at dette var en garanti medlemmet har, osv osv. Etter samtalen var over skulle resepsjonistene ringe direktøren osv.

Samtidig som dette pågikk sjekket jeg mulighetene for rom og sen utsjekk på Scandic i sentrum. Her hadde de både rimeligere rom og sen utsjekk til meg (har også status med Scandic). Siden jeg følte meg svært lite velkommen på Quality valgte jeg da å booke rom på Scandic, hvor jeg fikk en hjertelig velkomst. Jeg ga beskjed til resepsjonen om at de kunne kansellere bestillingen min - det virket som dette var om og men for dem. Og først da rant det ut at de "hadde funnet en løsning" for meg. Jeg aner ikke hva dette gikk ut på, men dette kom først frem etter jeg ba dem om å kansellere. Uansett - helt uaktuelt å bo der med slik gjestebehandling.

Igjen så fatter jeg ikke hva resepsjonister får ut av dette - ikke villige til å rikke seg en millimeter. Det var forresten ikke livet om å gjøre å ha rommet helt til kl 16, jeg kunne også godtatt kl 14 om de hadde vært i en vanskelig situasjon hva rom angår og vist litt fleksibilitet. Ja, da kunne jeg også gjort det. Men kl 14 var også helt uaktuelt.

På generell basis er Scandic Friends ubrukelig sammenlignet med Strawberry. I dette programmet brukes ikke ordet "garantert" en eneste gang, og det å få sen utsjekk kan være en umulig/svært vanskelig oppgave noen ganger. Men i går hadde jeg to bein å stå på - og kunne altså sjekke om den andre tilbydere kunne tilby meg noe bedre, og det kunne de faktisk. Strawberry som garanterer både det ene og det andre for oss, de aller mest trofaste medlemmene, er i mange tilfeller ikke verdt mer enn papiret det er skrevet på.

Det var kanskje en win-win situasjon - Quality slapp å ha besøk av en "vanskelig" gjest som krevde deler av sine fordeler, og jeg slapp å bo på et av motellrommene med nedslitte furumøbler. Jeg sa til og med at jeg ikke bryr meg om den garanterte oppgraderingen, og at sen utsjekk var eller viktigst for meg her. Men nei, ikke en millimeter.

themichael, DanH, EndreD and 8 others like this.
  18. MagicTbone

MagicTbone Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hei dere,

Mangler 20.000 poeng hos Strawberry for å nå platinum. Noen forslag for å sanke de siste poengene? Har benyttet viatrumf mye- men kvalifiseringsprogram slutter 30.11 og en lite risiko ved at trumf ikke kommer inn i tide ☺️ Setter veldig pris på feedback.

mvh Tbone

Last edited: 23. sept 2023
  19. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,574
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er garantert et kultur eller ledelsesproblem.
    Om det ikke skapes rom for fordelene ("Vi har x antall Platinum-gjester i kveld, vi MÅ holde av noen rom imorgen"), eller en rutine for hvordan det skal håndteres ved et fullbooket hotell, så skjønner jeg godt at resepsjonisten blir blir stresset og krass.
    Hen vet godt at det ikke kan løses (uten å "ringe direktøren") og gjør et (uheldig) forsøk på å legge saken død så raskt som mulig.

pepperminte and MagicTbone like this.
  20. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,208
    Bonuspoeng:
    293
    Hvorfor er det to ulike bookingnr ute og går hos Strawberry? I appen er det et langt tall, gjerne med noen bokstaver i. Mens i eposten man får når bestiller, og på nettsiden, er det et kortere tall, uten bokstaver. Noen som vet hvorfor?

Fikk for øvrig ikke avbestilt poengnatt på nett eller i app i dag, måtte ringe inn.

Del denne siden