Jeg svarte litt syrlig på den mailen. Det var til en passe generisk adresse, sensurert halve her, men den ble tydeligvis lest etter litt om og men. I går forsøkte adm.dir. å ringe, og fikk avtalt oppfølging senere i dag. Credit where credit is due.
Edit: pratet med adm.dir.. Hun fikk tydeliggjort at hun faktisk leser alt og at de pleier å diskutere i avdelingene, og innrømte at hun hadde et standardsvar hun brukte (men sa hun hadde skrevet teksten i standardsvaret sitt selv, så var overrasket over at det fantes et likt på svensk).
I alle fall fikk jeg i det minste sagt takk for at hun fulgte opp, og forklart at det oppleves som litt provoserende med et standardsvar når man tar seg bryet med å svare på feedback, og så kontrert hun med at de nok ikke hadde tid til å svare alle individuelt. Det er fair enough det, og så lot vi det egentlig ligge, selv om jeg mener det gjør mer skade enn nytte.
I min verden burde det automatisk sendes ut en melding umiddelbart med typ "Takk for din tilbakemelding, det setter vi stor pris på! Dersom vi har oppfølgingsspørsmål eller konkret respons til deg og ditt tilbakemeldingsskjema, hører du fra oss snarlig", i stedet for at det går litt tid og det kommer generisk som "svar" - da unngår man hele problemstillingen. Og hvis det da er noe som bør følges ytterligere opp, så kan man ta det mer spesifikt. Men ikke mitt bord.
Så kort oppsummert, hyggelig gest og bra oppfølging, det skal de ha for!
Last edited: 15. sept 2023