Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,262
    Bonuspoeng:
    183
    For noen uker tilbake delte jeg bilde fra et rom på Comfort Square med spindelvev i taket, og litt mangel på oppgradering.

Og i samme tidsrom delte jeg også min frustrasjon over en tilsynelatende standard tilbakemelding, og deretter en oppfølging fra Clarion Havnekontoret som selv om den var hyggelig, heller ikke da svarte på eller anerkjente den faktiske tilbakemeldingen min, slik jeg savnet og ga uttrykk for at var ryddig.

Nå nettopp kom denne fra Comfort Square. Skoleeksempel på hvordan oppfølging av tilbakemelding skal gjøres. Jeg har selvsagt allerede takket avsender for å følge opp på ryddig måte.

IMG_7184.png

Baldrick, DanH, Thomas123 and 21 others like this.
  2. Michel

Michel Medlem

Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg bruker motkraft.no sjekk betingelsene der. Dessverre ingen poeng

MagicTbone liker dette
  3. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    27,018
    Bonuspoeng:
    183
    joskje, Spielhaug and Emma like this.
  4. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,692
    Bonuspoeng:
    113
    Skal booke en del netter.
    Noen som har peiling om doble eller triple kampanjer kommer like rundt hjørne?

5. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    3,003
    Bonuspoeng:
    93
    Tror ikke det var noe mellom august i fjor og mars, så ville ikke hatt for store forhåpninger. Jeg bruker som regel å booke fleksibelt sånn at jeg kan booke om igjen dersom det skulle komme en kampanje, det er litt ekstra jobb men synes det er mindre stress enn å skulle bestemme hotell og datoer for reiser akkurat den dagen det er kampanje.

holmen and petrate like this.
  6. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,262
    Bonuspoeng:
    183
    Antagelig ikke noe stort problem enda, men oppdaget at en av bookingene mine et stykke frem i tid allerede er oppgradert i appen, mens en booking for opphold uken før ikke er det. Begge bookingene er gjort med noen minutters mellomrom.

Den som er oppgradert er booket på superiorrom, og oppgradert til deluxe.
    På den som ikke er oppgradert har jeg booket standardrom, men ved bookingtidspunktet var det kun standard, deluxe og suite ledig. Og hvis man leser vilkårene skrekkelig firkantet er det da egentlig ikke garantert, siden neste kategori (superior) ikke var ledig.

Tipper det ordner seg når det nærmer seg innsjekk, men det var fiffig.

7.10.4. Garantert oppgradering av romkategori ett nivå om hotellet har rom av neste kategori tilgjengelig når bookingen registreres (suiter er unntatt).

EndreD and NoLimit like this.
  7. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    293
    Dette var samme hotell?

8. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,262
    Bonuspoeng:
    183
    Samme hotell ja, og siden rekkefølgen er som den er, er det vel ikke i kø heller.

Tipper alt er i orden ved innsjekking, men det var en finurlighet.

9. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,003
    Bonuspoeng:
    93
    Nå booker jeg alltid via Amex-portalen når det ikke er spesielle poengkampanjer, og da dukker vel ikke status opp før de allokkerer rom dagen før/samme dag? Har forsåvidt aldri opplevd at mine direktebookinger blir oppgradert før dagen før ankomstdag til tross for ledige kategorier.

Skulle gjerne hatt en dobbelt/trippelkampanje nå selv, sitter her og skal booke minimum 8 netter i mnd ut Q2 '24 som hadde vært kjekt å få med nå som jeg er i ny periode - de er heldigvis fleksible med avbooking hos Amex:rolleyes:

10. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    27,018
    Bonuspoeng:
    183
  11. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    293
    Flyrlavt liker dette
  12. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,183
    Bonuspoeng:
    113
    Med kun 1500 poeng igjen til platinum for en periode som går ut i mars så er denne kampanjen verdiløs for meg. Kjipt at de tar en Scandic og kun gir ekstra netter.

Grooo liker dette
  13. Marve

Marve Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    3x-tilbudet gjelder vel ved poengbookinger også regner jeg med?

Edit: ser ikke sånn ut.

14. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,413
    Bonuspoeng:
    183
    Hmm, ikkje fått denne mailen :rolleyes:

15. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,003
    Bonuspoeng:
    93
    Denne kom jo som bestilt, da rakk jeg nærmere 40 netter enn så lenge fra periodestart 1/10-15/1 :) Stemmer dog i som andre sier, synd det var netter og ikke poeng mtp LTG/P-status.

Ikke jeg heller, men ligger på fremsiden av Strawberry.no.

16. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,203
    Bonuspoeng:
    293
    Kom en mail til meg i går om et eller annet, og denne kampanjen var linket til nedi der. Kom ikke som egen epost.

Subject var "På tide med en fantastisk vinteropplevelse?"

17. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,484
    Bonuspoeng:
    113
    Det er poeng som teller. Har lifetime Gold o Platinum ut neste året... Venter på en 2x eller 3x poeng greia. Brenne for tiden mine poeng på overnattinger. Ikke vits at de bare ligger der og ikke brukes :)

18. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    157
    Bonuspoeng:
    43
    Prøvde å booke riveria Moss nå og det koster 30k poeng for en fredag.

Er ikke det veldig stivt? Har noen en ca. range på hva som er god value for strawberry bookinger og når man heller bør booke med penger?

19. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,203
    Bonuspoeng:
    293
    Poengprisene varierer med de ulike hotellene. Amerikalinjen koster feks 40k poeng. Xpress Youngstorget koster 7500p. Sammenlign med betalt rom samme dag, og ta feks utgangspunkt i Trumf-verdien, som er 15 poeng per krone. Noen ganger er det verdt å bruke poeng, andre ikke.

petrate liker dette
  20. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,022
    Bonuspoeng:
    113
    Generelt er veldig de virkelig gode verdiene de billige storbyhotellene. Har fåe 18 øre poenget på Comfort Xpress.

På gode hoteller tror jeg ikke man skal regne mye mer enn 7 øre, med mindre du bruker Platinum-garantien ved spesielt høye priser.

Del denne siden