Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,229
    Bonuspoeng:
    293
    Der ble Augustin på poeng, så sparte jeg litt penger. Så da får vi se om det er verdt poengene. :)

Jorgen44 and Flyingdutchman like this.
  2. Sofcha

Sofcha EBD/NCPLATINUM

Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    33
    Har fått flotte oppgraderinger på augustin også. Drawbacket er litt mer slitne rom.
    Alltid hyggelig betjening der. Tror du blir fornøyd

holmen liker dette
  3. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    192
    Bonuspoeng:
    43
    Er det samme rabatt for alle nivåer av medlemmer hos Strawberry? I følge denne ser det ut til å være 5-15% uansett medlemsnivå?
    https://www.strawberry.no/min-side/medlemsnivaer/

Og kan man booke hotell i Comfort-kampanjen (599 for dobbeltrom) med ViaTrumf?

4. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,668
    Bonuspoeng:
    183
    Ja

Teknolai liker dette
  5. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,218
    Bonuspoeng:
    93
    Maggie liker dette
  6. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,263
    Bonuspoeng:
    183
    Lite Q, mest klage. Skulle egentlig hatt en overnatting, og hadde lagt opp en mail med planlagt utsending med ønske om rom med sjøutsikt.

Nå endte jeg med å måtte kansellere av andre grunner, og planlagt mail gikk ut før jeg fikk stoppet den - men reagerte litt på svaret og fulgte opp, og litt usikker på om svaret jeg så fikk var noe bedre. Stod fremdeles standardrom i appen.

7. pepperminte

pepperminte Medlem

Likes mottatt:
    252
    Bonuspoeng:
    63
    Send en klage til Strawberry sentralt, ikke direkte til hotellet, og se hva de sier da.

8. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,263
    Bonuspoeng:
    183
    Gjorde det like etter. :)
    Som sagt, ingen stor fare da jeg uansett måtte avbestille rommet, men greit at dårlig praksis faktisk flagges.

IMG_6989.jpeg

furlong, pepperminte and Emma like this.
  9. andkri58

andkri58 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Tidligere kunne man på forhånd gå inn å se om man var oppgradert i appen. Har strawberry endret denne praksisen? Fant ikke noe informasjon om dette på forrige booking, ei heller på denne.

10. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,067
    Bonuspoeng:
    293
    Neida, gå inn på bookingen og trykk My booking så står typen rom. Lurer på om det ikke funker på alle hotell, men funker på de to jeg har i appen.

andkri58 liker dette
  11. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Skal bo 5 netter på Hotel Kämp i Helsinki nå straks. Har noen erfaring med hvordan de eller noe annet hotell i den tidligere Kämp-kjeden praktiserer dette med sen utsjekking som medlemsfordel? Jeg er Platinum.

12. Kaare_Lars

Kaare_Lars Medlem

Likes mottatt:
    601
    Bonuspoeng:
    93

Vanlig å bli utsatt for dette hos Strawberry, at hotellet er VELDIG lei seg, men lover at neste gang, ja da blir det bra. Og Jordbærklubben skylder på hotellet og bryr seg katta. Ingen av de skjønner begrepet GARANTERT.. Hotellet allokerer rom Ca 2 dager før ankomst, og er det ikke ledige rom da i en høyere kategori så får ikke gjesten den GARANTERTE oppgraderingen. Men de er SOOOO Sorry da...
    Anbefaler alle derfor å heller ta nattog, der man sover godt, og man slipper da å bo på hotell. Finnes mange facebook grupper der man kan avtale og dele kupè på ulike togstrekninger.

Last edited: 12. sept 2023
    Thomas123, Grooo, eventyrer and 7 others like this.
  13. holmen

Likes mottatt:
    65,229
    Bonuspoeng:
    293
    Det var helt OK, men fikk faktisk ingen oppgradering.
    Sendte dem en epost i etterkant, og fikk som svar at de bare har 4 rom som er i kategori over Superior. Ja vel, men det var ledig da jeg booket Superior (i håp om et bedre rom), og garantert oppgradering er garantert oppgradering..

Så hvis man skal bo her må man bare booke billigste rom, for da kan man få oppgradering. Tydeligvis.

Michel and furlong like this.
  14. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,774
    Bonuspoeng:
    293
    :rolleyes: Antar at bare 1 av disse 4 rommene er suite. Så unntaket burde ikke ha noe å si heller..

15. holmen

Likes mottatt:
    65,229
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp. De har 1 suite (i følge Strawberry.no)), som også var ledig for booking da jeg booket..

Michel liker dette
  16. Jhafeld

Jhafeld NCP Lifetime & EBG

Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    Har opplevd dette selv ved flere anledninger i det siste.
    Dette er en praksis som er svært dårlig for Strawberry.
    Jeg pleier koste på superior rom for å få oppgradering til Delux, men dette slutter jeg med nå.
    Man føler seg rett å slett lurt.

Jeg er Lifetime Platinum, men vurderer sterkt å gå over til annen kjede om dette fortsetter.

Tror det er viktig at vi alle gjør som deg å klager sentralt selv om vi får det kjipe standardsvaret.

Emma liker dette
  17. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,522
    Bonuspoeng:
    183
    Første hotellrommet jeg har sett med egen privat nødutgang direkte fra rommet? Eller skal de andre evakuere gjennom rommet?

18. holmen

Likes mottatt:
    65,229
    Bonuspoeng:
    293
    Tror ikke de andre klarer å evakuere gjennom rommet, så det er nok bare for dette rommet. Flere av rommene på det hotellet er sånn, for det er vel krav om man skal ha minst to mulig rømningsveier. (Kanskje? Jeg vet ikke reglene)

19. Pepeu

Pepeu Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,011
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan er standarden på treningsrommene rundt omkring. Finnes det eksempler på steder det å spytte inn 100k poeng fra trumf for å kunne trene uten å overnatte gir noe verdi (hvis man ser bort fra at man også kan bruke poengene til å overnatte selvsagt)

Michel liker dette
  20. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    920
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har prøvd og klage sentralt og sette berørt hotell på kopi? Da viser man hvertfall at man tar saken videre:)

Del denne siden