Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg tok kontakt med kundeservice angående dette da jeg har booket en bonusnatt hos Sommerro som ikke dukker opp i appen og jeg får heller ikke lagt den inn manuelt. Svaret jeg fikk fra dem var "Vi har et nytt system som ikke er helt integrert med appen ennå, så Sommerro bookingen kommer dessverre ikke opp i appen per nå".

Peregrin liker dette
  2. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,344
    Bonuspoeng:
    183
    Dei har behagelige lamell mølle på Clarion Hotel Oslo, men ikkje alle møllene. Usikker på dusj/garderobe der.
    Ellers er jo gymmen på Sommerro fantastisk med mange møller med lameller. Har ikkje sett woodway møller på nokon hotell enda.

Edit @KRS gymmen på Amerikalinjen er ikkje så stor, ca lik som den på Clarion Hotel Oslo. Men det ser ut som dei har dusj/garderobe der uten at eg har testa. Så har Børsparken crossfit gym, men denne har eg ikkje testa enda. Men blir testa i Februar.

Last edited: 02. jan 2024
    Emma and KRS like this.
  3. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    18
    Til info:
    2-1 Monday Breakfast
    - tilbudet er utvidet til å gjelde ut juni 2024:

Har testet dette ila høsten 2023 hos både Amerikalinjen, The Thief og Sommerro. Amerikalinjen hadde i mine øyne den beste frokosten, tett etterfulgt av The Thief.
    Sommerro ble litt kaotisk da de som jobbet ved inngangen til frokosten ikke hadde kjennskap til tilbudet og derfor ikke kunne svare på om rettene fra "menyen" var inkludert (slik det er for overnattende gjester). Etter litt frem og tilbake kom de frem til at det var inkludert. Sortimentet var forøvrig veldig bra, med unntak av at egg og bacon kun fåes gjennom "menyen", det var noe uvanlig synes jeg.

Last edited: 02. jan 2024
    jonss, EndreD and Emma like this.
  4. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,213
    Bonuspoeng:
    93
    Ang. trening på Sommerro som Platinum:
    Og, fra Amerikalinjen:

Last edited: 03. jan 2024
  5. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,344
    Bonuspoeng:
    183
    Synd, men ser den jo. Er jo fantastiske fasiliteter.

6. pepperminte

pepperminte Medlem

Likes mottatt:
    252
    Bonuspoeng:
    63
    Har noen erfaring med oppgradering på Copperhill? Ser de selger rom uten vindu "steel cabin" veeeeldlig billig, tenker det er kanskje verdt å booke den og håpe på oppgradering.

7. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,756
    Bonuspoeng:
    293
    Det de skriver er altså at bare gjester som bor der har tilgang til å trene når de ikke bor der. Det gir jo masse mening... :p:rolleyes:

Scrooge, CecilieL90 and kaijoar like this.
  8. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    18
    Det kommer vel an på hvilken status du har.
    Blue & Silver = Ingen oppgradering som følge av status.
    Gold = du har kun krav på oppgradering om det er tilgjengelig ved innsjekk.
    Platinum = du har kun krav på oppgradering om det er tilgjengelig ved tidspunktet du foretar bookingen.
    Om det er tilbud eller rabatter på de billigeste rommene så ser jeg ingenting i medlemsvilkårene som tilsier at dette skal frata deg muligheten for oppgradering ihht. status. :)

9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,756
    Bonuspoeng:
    293
    Forøvrig ser jeg ingenting i medlemsvilkårene til Strawberry som tilsier at Sommero har unntak for denne fordelen. Så hvis man har veldig lyst til å trene der uten å bo så er det kanskje mulig å kontakte Strawberry kundeservice for å avklare?

furlong, CecilieL90, Teknolai and 2 others like this.
  10. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,564
    Bonuspoeng:
    113
    Strawberry har ingen oversikt over hvilke hoteller som er unntatt, men fordelen gjelder i følge vilkårene hoteller med eget treningsrom, men ikke der treningsrommet/senteret tilbyr abonnement eller medlemskap (vilkår 7.10.7.).
    Ifølge hotellets nettside koster det 29980 kr i året for medlemskap (12 måneders binding, 2490 kr per måned.)...

KRS and eventyrer like this.
  11. pepperminte

pepperminte Medlem

Likes mottatt:
    252
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, det visst jeg. Men tenker mer på konkret erfaring fra andre, siden noen hoteller er mer gjerrig på oppgraderinger enn andre.

12. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    18
    Oppdaget nettopp i vilkårene til Strawberry at fordelen med oppgradering av rom ikke gjelder ved Sommerro, tilsynelatende uavhengig av status (min utheving):

7.3. Følgende medlemsfordeler gjelder ikke på Comfort Hotel Xpress, de gjelder heller ikke på de leiligheter som finns på Comfort Hotel Solna: gratis mineralvann, oppgradering ved ankomst, garantert romoppgradering. På Sommerro gjelder ikke fordeler om oppgradering.

Er det noen som har noen noen erfaring med oppgradering av rom på Sommerro som følge av status? Jeg Gold status og har booket en bonusnatt i februar der jeg bevisst valgte overnatting søn-man ettersom det gir større sannsynlighet for oppgradering. Men om dette uansett ikke gjelder så vurderer jeg å endre dato.

13. Peregrin

Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Nå begynner det å bli en stund siden jeg bodde på Copperhill, etter at de fjernet muligheten til å booke via NCC sine sider er det betydelig mindre interessant, også fordi de har innført veldig kjipe avbestillingsregler. Men jeg har bodd ganske mye der tidligere som platinum, og min erfaring er nesten uten unntak at de er utrolig kjipe på medlemsfordeler. Restaurantkupong får du, men oppgradering og sen utsjekk kan du sannsynligvis bare glemme. Har blitt oppgradert én gang, og fått noen få timer senere utsjekk et par ganger. Hvis ikke endringer har skjedd det siste året så er også frokosten langt under pari (med tanke på at de profilerer seg som et luksushotell), det samme er sengene.

themichael, eventyrer and pepperminte like this.
  14. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,344
    Bonuspoeng:
    183
    Har alltid fått oppgradering på Sommerro, men stort sett kun 1 kategori. Basert på ca 4 opphold.

Peregrin and SundalBonus like this.
  15. pepperminte

pepperminte Medlem

Likes mottatt:
    252
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for info, akkurat det jeg lurte på. Jeg tenker da på å gi Holiday Club en sjanse, de har også bedre og flere saunar enn Copperhill.

16. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,756
    Bonuspoeng:
    293
    Se der ja. La ikke merke til akkurat den setningen da jeg skummet gjennom vilkårene. Forøvrig irriterende at sånne ting ikke står i oversikten over medlemsfordelene. Det samme gjelder vel unntaket for garantert oppgradering på Sommero.

eventyrer and freddyen like this.
  17. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,926
    Bonuspoeng:
    183
  18. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,261
    Bonuspoeng:
    183
    Dritkult! Færøyene er rått.

Kristian, eddbra and Jan Fredrik like this.
  19. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Rått! Digg med spa også! Fort gjort å ryke på et par helgeturer til Færøyene fremover!

20. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,345
    Bonuspoeng:
    183
    Måtte sjekke ruteplanen til Atlantic airways, og jammen meg så flyr de fra 3.sept-9.okt til New York. Det hadde vært en artig pitstop på vei over dammen!

Del denne siden