Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,385
    Likes mottatt:
    5,342
    Bonuspoeng:
    183
    Tegnet Strawberry mastercard på kampanjen i sommer som ga 20.000 poeng og gullstatus + fri årsavgift det første året. Har nå fått faktura på årsavgift. Faktureres denne bare en gang i året, slik at man betaler samme årsavgift uavhengig av om man bestiller kortet i januar eller oktober?
     
  2. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,367
    Likes mottatt:
    7,761
    Bonuspoeng:
    293
    Den faktureres en gang i året ja. Rart du har fått den hvis det skulle være fri årsavgift første år.. Har du akkurat gått over til ny opptjeningsperiode hos Strawberry? Kortet var jo knyttet til medlemsperiode før fordi medlemsnummer og statusnivå stod på kortet.. og kanskje årsgebyret fortsatt er det...
     
  3. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,385
    Likes mottatt:
    5,342
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, sammenfaller ikke med opptjeningsperiode heller. Den er fra august. Finner ikke noe informasjon om belastning av årsgebyr på Strawberry heller. :)
     
  4. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,367
    Likes mottatt:
    7,761
    Bonuspoeng:
    293
    Høres ut som du bør kontakte kundeservice. Spendwise-appen har vel muligheten til å sende sikre meldinger, akkurat som SAS Mastercard-appen :)
     
  5. Durek

    Durek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    363
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Gjør som @Jorge sier.
    Hadde samme problemet en gang, kundeservice fiksa det rimelig kjapt.
     
  6. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,385
    Likes mottatt:
    5,342
    Bonuspoeng:
    183
    Perfekt :) Sendt melding via spendwise nå.
     
    Grooo liker dette
  7. CecilieL90

    CecilieL90 mye vil ha mer...

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    128
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg må ærlig innrømme at jeg er en av de plagsomme kundene som sender epost direkte til hotellet når jeg booker, for å kunne minne om at jeg har garantert oppgradering.

    Etter jeg begynte med det så har det alltid blitt innfridd.
     
    travellers4fun, Kalsnes, KRS and 3 others like this.
  8. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    9,261
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har tatt skjermbilde ved booking av at det er ledig i klassen over og setter opp planlagt sending til meg selv på mail. Fungerer greit nok det og da har jeg noe å slå i bordet ved om nødvendig, men mitt faste hotell har heldigvis vært veldig flinke til å holde orden i sysakene og har ikke hatt noen issues med manglende oppgradering, snarere tvert i mot.
     
    freddyen liker dette
  9. Stianoh

    Stianoh Medlem

    Innlegg:
    149
    Likes mottatt:
    106
    Bonuspoeng:
    43
    Dersom hotellet er fullt når man kommer, så hjelper det lite å komme til innsjekk og kreve garantert oppgradering. Jeg sender alltid e-post på forhånd i travle perioder for å være sikret oppgradering. Alltid fått rask tilbakemelding og oppgradering
     
    livinspeed, freddyen and CecilieL90 like this.
  10. petrate

    petrate Medlem

    Innlegg:
    209
    Likes mottatt:
    260
    Bonuspoeng:
    63
    Trodde jeg skulle bikke Platinum etter dagens bleie bonanza på Kiwi. Men jeg bommet totalt i mine beregninger.
     

    Attached Files:

    Kalsnes, haifinn, EndreD and 20 others like this.
  11. Peregrin

    Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som vet om bookinger på Sommerro eller andre frittstående Strawberry-hotell dukker opp i appen?
     
  12. pepperminte

    pepperminte Medlem

    Innlegg:
    202
    Likes mottatt:
    252
    Bonuspoeng:
    63
  13. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,817
    Likes mottatt:
    4,727
    Bonuspoeng:
    113
    Kan ikke huske at det har vært noe problem på frittstående hoteller, så lenge de har knyttet opp bookingen mot medlemsnummeret.. Det kan i noen tilfeller ta noe ekstra tid før den dukker opp. (Antar de må gjennom en manuell prosess..) Dukker den ikke opp i løpet av noen timer, ville jeg tatt kontakt med hotellet.
     
    Peregrin liker dette
  14. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,367
    Likes mottatt:
    7,761
    Bonuspoeng:
    293
    De hotellene der du blir videresendt til hotellets nettside for bestilling dukker så vidt jeg vet ikke opp i appen. Hos disse er det også umulig å få viatrumf for bestillinger, og hvis du ønsker å booke bonusrom må du kontakte Strawberry kundeservice på telefon/mail.

    Dette gjelder Sommero som du nevner og endel andre, for eksempel Farris Bad. Andre frittstående hotell som Amerikalinjen, The Thief og Villa Copenhagen fungerer mer normalt.
     
    Peregrin and Maggie like this.
  15. andkri58

    andkri58 Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Er det noen platinum medlemmer som har benyttet/erfaring med fordelen "Tren gratis på hotell - også når du ikke bor der"?
     
  16. larslarslars

    larslarslars Aktivt Medlem

    Innlegg:
    256
    Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, går helt fint. ofte er det spa o.l. man også får tilgang til. blant annet bassenget/jauzzi på toppen av det ene hotellet i tromsø
     
    Stianoh liker dette
  17. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,637
    Likes mottatt:
    14,705
    Bonuspoeng:
    183
    Funker fint i Porsgrunn- med dørene har ikke blitt rent ned fra min side. Men i januar..DA..
     
    AB69, Spielhaug, livinspeed and 6 others like this.
  18. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    994
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet om det å legge til en person på bookingen ved ankomst kødder til viatrumf og trippel natt-booking? Erfaringsmessig skal man ikke røre noe som helst, går kanskje an å bare belaste frokosten (som vel er det ekstra) ved siden av?
     
  19. CecilieL90

    CecilieL90 mye vil ha mer...

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    128
    Bonuspoeng:
    33
    Nja.. Erfaringsmessig skal de ha rundt 200 kr for en ekstra person. Da skal de 200 kr rent økonomisk gå til rett avdeling for hva som går til frokost, bruk av dusj, housekeeping osv.
    I tillegg er det jo sikkerhet oppi dette. I tilfelle noe skulle skje..


    Men nei, har ingen erfaring av å endre en booking slik..
     
  20. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,655
    Likes mottatt:
    26,964
    Bonuspoeng:
    183

Del denne siden