Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,998
    Bonuspoeng:
    93
    Det skal stå Mastercard poeng på Strawberry når det er rett registrert. Jeg bruker alltid å betale med fysisk kort, men ser det har blitt feilregistrert som Mastercard poeng i Norge noen ganger selv da. Får prøve å sende en klage.
    Screenshot_20240226_135119_Strawberry.jpg

eventyrer and Upsaker like this.
  2. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,751
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 29. febr 2024
  3. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,250
    Bonuspoeng:
    183
    Fantastisk! Bra motorsykkelveier borti høgget der også, så dette kan bli gull!

eventyrer and RoadKing like this.
  4. InCognito

InCognito Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg skal booke en natt på Sommero, og trenger samtidig en god del poeng for å fornye gullstatus. Er det sånn at hvis jeg veksler inn Trumf i 35.000 poeng, så vil disse 35.000 telles mot gullstatus-grensen på 50.000?

5. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    447
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, overføring av Trumf til Strawberry gir både status poeng og poeng for bestilling av overnattinger. Altså, en kan oppnå både gull og platinum status uten å bo på hotellet.

InCognito liker dette
  6. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    342
    Bonuspoeng:
    63
    Prøvde meg på en garantert bonusnatt i det som virker som et smekkfullt Tromsø - på tross av ledige standardrom (til 4-5000,- natta) fikk jeg beskjed om at dato var blackout og bonusnatt utilgjengelig.
    Spurte så om man kunne se blackoutdatoene noen plasser -"Tyvärr inte"
    Håper ikke jeg opplever dette ofte når prisene er presset opp.

7. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,457
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg brukte denne garantien på Comfort Express i Tromsø 17-27 februar i fjor. Også da var det ekle priser i byen. Mulig blackout datoer er noe de har begynt med nylig, for det er ikke noe spesielt i Tromsø nå utenom høyt trykk fra turister. Og om det er turister som er grunnen til blackout forsvinner jo litt av verdien med denne fordelen, da hele vinterperioden er full av turister.

Last edited: 01. mars 2024
    eventyrer liker dette
  8. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,557
    Bonuspoeng:
    113

Jeg mener at gamle Nordic Choice hadde en oversikt over blackout-datoer for "Garantert rom på destinasjonen". Forståelig nok.

At det også finnes unntak for bonusnetter når det faktisk finnes ledige rom, er uforståelig.
    Hele poenget med bonusnetter er å kunne gjøre en god deal, men den skal altså ikke bli for god.
    Altså at fordelen ikke gjelder når romprisen er høyere enn normalt. Dette oser av "lokal policy" og det blir vanligvis ikke gunstig for oss med status.

Maggie liker dette
  9. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,300
    Bonuspoeng:
    183
    Har de kampanje som før med at nye Mastercard- kunder får Gold-status direkte…?

10. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,736
    Bonuspoeng:
    293
    Teksten "Unntak kan forekomme visse datoer." har faktisk kommet inn i beskrivelsen av fordelen garantert bonusnatt nå ja. Tror det er ganske nytt..

Gjetter på at det er samme blackoutdatoer som garantert rom-fordelen, men det er jo veldig dumt hvis det er null transparens rundt hva som avgjør om det er blackout eller ikke. Veldig lett for kundeservice/hotellene å skylde på dette selv om det ikke stemmer.

11. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,557
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg husker å ha lest om en som booket rom for cash og sendte reiseregning til sjefen.
    Så endret han til bonusnatt under innsjekk og stakk mellomlegget i lommen.
    Uten sammenligning for øvrig: dette må vel være fremgangsmåten når det er ledige rom som hotellet ikke ønsker å selge som bonusnatt?
    Hva kan de si, Platinum har jo avbestilling frem til 21.00 og da får hotellet mest sannsynlig ikke solgt rommet til noen andre?

12. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    342
    Bonuspoeng:
    63
    Ser at teksten er der ja.

Verdien av fordelen er i mine øyne betraktelig redusert og uforutsigbar. Det var som jeg så det den mest verdifulle av dem alle.

13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,736
    Bonuspoeng:
    293
    Det er den jeg har fått mest nytte av selv ja. Har en viss forståelse for at det skjer i forbindelse med konferanser og store arrangementer, men hvilke dager som har blackout burde være meldt på forhånd så det ikke blir bingo når man kontakter kundeservice for å booke

14. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,051
    Bonuspoeng:
    113
    Vet ikke om det har vært nevnt her inne enda, men ser Wood Hotel Bodø, som åpner den 15. mai, har åpnet for booking inkl bonusnetter. Finner billigste rom fra 12500p/natten, som jeg syntes var overraskende rimelig. Til sammenligning starter Quality Ramsalt på 15000p/natten og Clarion Collection Grand på 20000p/natten.

Emma, freddyen and holmen like this.
  15. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,557
    Bonuspoeng:
    113
    Min første tanke var at nå har Strawberry begynt med dynamisk prising!
    Prisnivået 12500 poeng er helt nytt.

Heldigvis: poengnivåene på 12500 (standard), 14100 (standard m/utsikt) og 19700 (superior m/utsikt) ligger fast uansett rompris.
    Og disse varierer fra 1500 til 2500 kr i standardrom på datoene jeg sjekket.

Jeg har en mistanke om at poengprisen snart vil standardiseres (og økes!).

Flight Cancelled liker dette
  16. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,169
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut til at de har fjernet muligheten til å betale med amex i appen.
    Står fortsatt som betalingsmåte på nettsiden og gikk fint å bruke amex på selve hotellet.

17. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    848
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde et opphold på Reenskaug Hotell booket på strawberry.no. Ikke fått bonuspoeng og på MC har jeg kun blitt kreditert 10 pr 100 kr. Kvalifiserer ikke dette til 30 pr 100?

18. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,998
    Bonuspoeng:
    93
    Du skal få 30 poeng/100kr om du betalte med Strawberry MC på hotellet, og 20 poeng/100kr om du betalte på nettside/app. Skal stå Mastercard poeng på Strawberry om det er rett registrert, ikke "Mastercard poeng i Norge". Du får det sikkert korrigert om du kontakter kundeservice. Se også egen tråd:
    https://insideflyer.no/forums/threads/strawberry-mastercard.14483/page-14

19. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    18
    Send en mail til Strawberry så retter de det opp. Jeg hadde et lignende problem, sendte mail og fikk svar dagen etter. Da tok det 5 min så var poengene registrert.

Fleksnes liker dette
  20. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    986
    Bonuspoeng:
    93
    Vurderte å poste dette i mastercard-tråden, men landet på at det hørte til bedre her siden det ikke kun omhandlet MC. Har ventet litt etter forrige fadese rundt søknaden til SEB og vurderer å prøve igjen. Hva tenker folket, vil det komme noen 20-30k ekstra kampanje nå før sammenslåingen med Norwegian, eller er det konsensus om at det er like greit å bare kjøre på og eventuelt dytte all spend mot LTP? Begynte opptjeningen midt i 22 og har nå 230k lifetimepoeng kun på stays med rundt 50k kommende nærmeste halvannen måneden pga veldig hektisk jobbreising, så alternativet er å eventuelt kjøpe LTG for de resterende ca 10k Trumf om de brått skulle finne på noe rart.

Del denne siden