Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Peregrin

Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Hei, oppdaget til min overraskelse at overnatting på internasjonale Choice Hotels fortsatt gir poeng hos Strawberry. Noen som har fersk erfaring med dette?

Hentet fra medlemsvilkårene:
    4.2. Overnatting på Choice Hotels utenfor Norden og Baltikum gir 750 bonuspoeng pr. natt. Det forutsetter at medlemmet selv sender inn en kvitteringskopi fra det aktuelle hotellet til Strawberry's kundeservice for registrering.

2. Claus

Claus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    352
    Bonuspoeng:
    63
    Jepp, bare send kopi av kvittering så har du poengene på konto etter noen dager.

Peregrin liker dette
  3. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,250
    Bonuspoeng:
    183
    Ser de også har introdusert Trumf-overføringer som egen kategori. Gjorde testoverføringer, det ble registrert som vanlige statusgivende poeng. (inntil videre?)
    upload_2024-3-19_11-44-51.png

4. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,667
    Bonuspoeng:
    113
    nailbiter.... har opptjeningsperiode ut Mai og hadde vel egentlig tenkt at vente til Juni med at overføre fra trumf til ny platinum status, men mulig det bare må gjøres nå.....

5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,736
    Bonuspoeng:
    293
    Hos meg står det sånn så langt tilbake jeg har historikk i appen, så tror ikke det er noe nytt. De har ihvertfall hatt dataene på dette lenge siden de kan vise det i historikken nå. Mener også det har stått qualifying points, extra points og trumf poengveksling i appen/på nettsiden en god stund, men er ikke 100% sikker på dette.

6. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,651
    Bonuspoeng:
    183
    Har også merket fravær av disse triple og doble poeng kampanjene som ofte har vært i løpet av vinteren.

Kan være de ønsker tynne ut litt før sammenslåing av bonusprogram med Norwegian?

eventyrer liker dette
  7. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,250
    Bonuspoeng:
    183
    Ja det har du fullstendig rett i...
    Står bare disse nye greiene i appen hos meg, ikke på nettsiden, og jeg har bare skjermbilder fra nettsidene med sporaisk historikk, så tja.

Tipper det er en form for devaluering som kommer her snart jeg når de begynner å skille på poengkilden.

8. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,169
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig de gjør som SAS hvor trumf ikke teller mot status?
    Om de gjør det vanskeligere å opprettholde status (som det allerede er uten kampanjer) så skulle man jo tro at det kanskje kommer noe i retur også.

9. KainBenwi

KainBenwi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,004
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er gullkunde hos Strawberry og har booket et standard dobbeltrom med frue og barn nå til helgen. Jeg vurderer å betale 200 kroner for å oppgradere til superior dobbeltrom. Da vil vel jeg som gullkunde bli oppgradert til suite ved ankomst, hvis det er ledig (noe det for øyeblikket er)?

10. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,998
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ingen garantert oppgradering for gull, og noen hotell er spesielt tilbakeholdne med å oppgradere til suite uansett om det er ledig. Vil generelt anbefale å booke den kategorien du minimum vil ha, og så blir det en bonus om du blir ytterligere oppgradert.

CecilieL90, Hilde and NoLimit like this.
  11. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,314
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er vel det samme hos hotell og leiebil. Selv om du er «garantert» oppgradering, så bør du ikke planlegge på å få det.

12. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,736
    Bonuspoeng:
    293
    Det ser ut som overføring av trumf til Strawberry er nede akkurat nå. Man får følgende melding selv om alt egentlig er ok. Det jobbes med sier kundeservice

Screenshot 2024-03-21 at 12.36.50.png

Melon and foxman like this.
  13. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,325
    Bonuspoeng:
    183
    Mange jordbær hotell bytter datasystem for tida, det ser ut til at når eller kanskje også etter bytte så står det aldri lenger oppgradert romtype. Står bare romtypen du booka, for tida oppgradert til "suite" på Clarion men står bare standard dobbeltrom i appen. Før dei bytta datasystem så fungerte det, sett det samme hos andre hotell. Andre med samme erfaring?

14. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    544
    Bonuspoeng:
    93
    Har konsekvent hatt kun den romtypen jeg har booket i appen i det siste, til tross for oppgradering hver gang.

snus_mumrikken liker dette
  15. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    447
    Bonuspoeng:
    63
    Min erfaring er det samme, selv om jeg ikke har bodd på så mange steder den siste måneden. Dette har vært et problem tidligere også, og da har vi kjørt en felles e-post kampanje hvor vi her på IF har "spammet" kundeservice med ønske om å få frem tilbake oversikt over romnummer og romtype i appen. Det har fungert :).

haifinn and snus_mumrikken like this.
  16. Melon

Melon Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ouch, jeg får samme feilmelding som deg i dag.

Har du fått det til?

Jeg trenger å overføre før 31. mars for å beholde platinum :(

17. thfagert

thfagert -

Likes mottatt:
    992
    Bonuspoeng:
    93
    For ca et år siden annonserte Strawberry samarbeid med Preferred Hotels, og at man skulle kunne booke poengnatt med jordbærpoeng der. Noen som har hørt noe mer om det?

18. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,736
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk overført igår så trodde de hadde fikset det, men kanskje det fortsatt er noen problemer da

Melon liker dette
  19. Melon

Melon Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Da fikk du gjort det på vanlig vis, via nettside eller app?

20. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,736
    Bonuspoeng:
    293
    Vanlig vis. Brukte nettsiden

Melon liker dette

Del denne siden