Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,723
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 25. mars 2024
    marekz, furlong, Bizflyer and 7 others like this.
  2. valse.hopfloket

valse.hopfloket Nytt Medlem

Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    13
    Noen som vet om det kommer en kampanje på bonusnetter i nærmeste fremtid?

3. Stianoh

Stianoh Medlem

Likes mottatt:
    106
    Bonuspoeng:
    43
    Det funket ikke for meg i går kveld(19-20-tiden), men det funket nå. trumf nettside

eventyrer liker dette
  4. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,187
    Bonuspoeng:
    183
    Norwegian og Strawberry røper i DN at det går dårlig med samarbeidet:

Norwegian og Petter Stordalens Strawberry skulle lansert et samarbeid om fordelsprogram og digital valuta i fjor. Nå diskuterer eierne og oppstarten skyves ut i tid.

5. KingBogen

KingBogen Medlem

Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    18
    Flere som tenker at det er helt greit?

Flyr sjeldent med Norwegian og tipper vi får en devaluering når de slår sammen bonusprogrammene, både ifht. Bonusopptjening (statuspoeng/ekstrapoeng) og bruk av bonuspoeng. Selvfølgelig bare spekulasjon. :)

Jino, kaijoar, Grooo and 2 others like this.
  6. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    447
    Bonuspoeng:
    63
    Enig.
    Jeg klarer ikke å se hvilke fordeler Norwegians kan gi til Strawberry medlemmer som monner. Gratis setevalg hos Norwegians for Strawberry sine platinum medlemmer?
    Gratis bagasje hadde ikke skadet , men det er ikke verdt en devaluering av Strawberry fordelene.

Maggie liker dette
  7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,024
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg sliter med å forstå hvordan de skulle fått til en felles valuta som gir mening. Begge har opptjening etter hva man betaler, men uttak har helt forskjellig kurs. Jeg blir ikke lei meg for at de utsetter det. Forhåpentligvis blir det bra når de er i mål.

tobeornot999 liker dette
  8. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,187
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tenker totalt motsatt, som Strawberry platinum for life.

Ingen store fordeler hos hotellene som plat, og 1 gratis brus pluss ett hakk oppgradering er ikke fantastisk. Suitene slenger de ikke akkurat etter deg, selv om noen hoteller er flinkere på oppgraderinger enn andre.

Ville vært mer opptatt av at Cashpoints eventuelt blir mindre verdt, men tror ikke det skjer. Er ikke alltid slik at devaluering blir resultatet av endringer/sammenslåing av bonus programmer.

9. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,187
    Bonuspoeng:
    183
    Her tror jeg du blander med noe helt annet.

Verken Norwegian eller Strawberry opererer med et skille mellom status- og ekstrapoeng.

Det du snakker om gjelder feks SAS.

10. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,733
    Bonuspoeng:
    293
    Men hvis de slår sammen programmene og får felles valuta så skal du ikke se helt bort fra at de er nødt til å innføre det. Enten fordi de ønsker å beholde statusnivåene separat eller fordi den nye valutaen blir vanskelig å knytte til statusnivå av en eller annen grunn.

11. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,187
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, du skal ikke se bort fra at vulkanutbrudd stopper all flytrafikk i Europa igjen heller, men særlig sannsynlig er ingen av delene....

12. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,550
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tviler på at det er bærekraftig for Norwegian å gi noen som helst rabatter eller fordeler til Strawberry (Platinum). Det er vanskelig å se for seg at 6666 Trumf skal kunne gi fordeler som hos Norwegian krever opptil 32 flygninger i året for å opprettholde.
    Og så skal selve bruken av poengene gi ytterligere merverdi i form av "bonusbilletter"?
    Jeg skjønner godt at samarbeidet strander, og det er helt greit...

TravelAddict, eventyrer and Maggie like this.
  13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,733
    Bonuspoeng:
    293
    Nå var såklart posten min basert på ren spekulasjon, men jeg tror definitivt det er en mulighet. Basert på den opprinnelige pressemeldingen fra Norwegian om dette så ser det jo faktisk ut som de ikke har tenkt å slå sammen fordelsprogrammene, men bare dele valuta. En måte for Strawberry å kunne fortsette å ha sine statusnivåer uten å komme i konflikt med samarbeidet med Norwegian er å ikke lenger knytte statusopptjening til poengene som kan brukes til å booke rom (og flyreiser).

eventyrer liker dette
  14. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,187
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, blir som du sier bare gjetting så langt.

Men en annen mulighet er jo å gjøre det mulig å bruke en vekslingskurs begge veier mellom Cashpoints og poeng hos Strawberry.

Litt slik som flere selskaper i OneWorld alliansen gjør med Avios og tidligere poeng-"valutaer". Og samtidig som de har egne programmer og benefits som flyselskapene bestemmer selv.

Norwegian kan fortsette å gi fordeler ved hver 8 flyvning, og Strawberry kan fortsette med medlemsnivåene sine. Stordalen har jo sagt veldig høyt at ikke fordelene skal bli dårligere.

eventyrer liker dette
  15. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,021
    Bonuspoeng:
    113
    Historien har vel vært at det er felles valuta og ikke felles fordelsprogram.

Min gjetning er at ratioen ville være 10000 Strawberry = 400 Cashpoints basert på den nye gavekortration.

Høyere enn 10000=667 ville det nok ikke bli med referanse i Trumf konvertering.

eventyrer and tobeornot999 like this.
  16. SindreNoyr

SindreNoyr Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som trur at trumfen ikke vil telle som status hos Strawberry i framtiden?

17. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,169
    Bonuspoeng:
    113
    Når man ikke engang trenger å bo på hotellene for å oppnå platinum så ser jeg på det som veldig sannsynlig.
    De har jo også vært veldig kjipe på kampanjer i det siste, mistenker at det har blitt litt vel mange gold/platinum.

Last edited: 27. mars 2024
    Spielhaug, eventyrer and Maggie like this.
  18. SindreNoyr

SindreNoyr Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Godt poeng.

eventyrer liker dette
  19. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,187
    Bonuspoeng:
    183
    Man kunne sagt det samme om SAS og andre flyselskap utenlands også. Hvor gull er fullt mulig uten å være innom et fly overhodet.

Husk på at Strawberry får god kontanter fra Trumf for å kjøpe poengene, og de samme poengene har helt minimal kostnad for Strawberry å innfri med gratis overnattinger og poeng som løper ut på dato psv

Jeg har sett hvor lite hotellene får betalt av kjeden sentralt for å "dekke" bonus rom. Det hender hotellet gjør en liten tabbe og leverer ut intern-kostnad kvitteringen.... Så jeg tror faktisk de fortsetter med Trumf salg og opptjening hvis alt annet er likt.

Maggie, eventyrer and WingmanWizard like this.
  20. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,169
    Bonuspoeng:
    113
    Gode poeng, jeg vet ikke hvordan de tenker, men de har jo vanligvis vært veldig gavmilde med kampanjer flere ganger i året. Sett bort fra noen rabatter så er det helt stopp nå.

Jeg er platinum og har tidligere vært red level hos Scandic som er vanskelig å oppnå sammenlignet med platinum hos Strawberry.
    Blir jo veldig subjektivt, men utifra hvilke byer jeg bruker hotell i så er det enten Strawberry eller Scandic som gjelder, og Strawberry har myyye å gå på før Scandic blir alternativ for meg igjen.

eventyrer and tobeornot999 like this.

Del denne siden