Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    447
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er litt i samme situasjon som deg. Jeg er i nærheten av å bli LTP. Skal jeg da satse alt på å bli LTP før muligheten forsvinner eller skal jeg satse på at det ikke blir noen endring av betydning.

Dersom du har en fornuftig plan på å hvordan du skal bruke poengene du opptjener før utløpsdatoen ville jeg ikke stusset på å overføre Trumf poeng, men dersom du risikerer å bli stuck med poengene dine ville jeg tatt det litt mer med ro. Det er alltid en risiko for devaluering av poengene.

Det er flere som lenge har spådd at muligheten for å opptjene lifetime status ved hjelp av trumf poeng kan forsvinne. Jeg har derimot mer tro på at muligheten vil bestå i uoverskuelig fremtid. Ting tar tid.

Jeg opplever statusfordelene i dag som veldig gode, sett opp mot hvor enkelt det er å få toppstatus via trumf, så det er alltid en mulighet for devaluering av medlemsfordelene.

Det er sikkert andre som har innspill til saken, og muligens kan se det opp mot hva som har skjedd i andre tilfeller av sammenslåing av fordelsprogrammer.

2. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    986
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er dessverre bare halvveis til LTG enn så lenge, men ruger på nærmere 30k på trumfkontoen som renter seg helt forfedelig dårlig rent pengemessig om man ser bort fra poeng. Når jeg har regnet på det etter oppholdene ut mai gir rundt 8k av de meg LTG, men nå er jeg 3 netter unna platinum på stays siden oktober og kommer til å ryke på minst 30 til før april er omme med dertilhørende poeng, så jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. 30k trumf gir uansett ikke LTP, og det er kjedelig å bruke alt og så pltuselig være i limbo uten å vite hva som skjer når de finner på noe.

Har jo også selvfølgelig like mye utlegg ifbm disse nevnte reisene som kan legges på jordbær-kort om jeg får innvilget det siden jeg tydeligvis er "for usikker" (ref forrige søknad) selv om jeg har veldig ryddig økonomi, så tiden får som kjent vise...

Last edited: 07. mars 2024
  3. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,651
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut som Strawberry har justert priserfor bonusovernatting på endel hoteller?

Nå er minstepris 10 000.
    Mener man kunne booke Xpress hotellene i Oslo for 7 500?

Comfort Hotel på CPH som jeg booket for 10 000 i høst koster nå 15 000..

freddyen liker dette
  4. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,618
    Bonuspoeng:
    183
    Stemmer nok. Ser Comfort i Porsgrunn også har gått fra 7500 til 10000 poeng.

5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,002
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke bra.
    Men det er kanskje ikke annet å vente. Alt blir dyrere.

Det må ha skjedd helt nylig, for jeg booket Clarion CPH for 15k poeng 28/2. Kanskje 1/3 var dato for økning?

6. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,651
    Bonuspoeng:
    183
    Ja jeg antar at prisene ble endret når "kampanjen" deres med billigere bonus overnattinger gikk ut.

Jeg stusset litt på denne da det iallefall på noen hoteller var like pris på kampanjen som de hadde tidligere

Denne kom 1. Desemeber, så kanskje prisene allerde ble endret da, men "kampanjen" gjorde at man beholdt samme pris ut Februar ? :rolleyes:

Skjermbilde 2024-03-08 123618.png

7. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,998
    Bonuspoeng:
    93
    Det er kun compact rom på Comfort Xpress som koster 7500 poeng. Disse vises nå som "pris fullbooket" på alle datoer jeg prøver, og ved søk på poeng overnatting får du da opp poengpris for standardrom. Har merket dårligere og dårligere tilgjengelighet på compactrom for poeng siste året, og nå er da tilsynelatende tilgjengelighet satt lik null. Jeg overnattet sist for 7500 poeng 20.des.
    upload_2024-3-8_12-50-40.png

Kampanjen gjaldt bare hotell med relativt høy poengpris så vidt jeg kunne se, de ga ikke 5000 poeng i rabatt på noen Comfort Xpress rom.

8. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,651
    Bonuspoeng:
    183
    Nå står det også book bonusnatt fra 10 000 poeng, før stod det 7 500 Skjermbilde 2024-03-08 125630.png

Nordlands liker dette
  9. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,998
    Bonuspoeng:
    93
    Ser nå at Comfort Hotel Copenhagen Airport også har økt fra 10000 til 15000 poeng :eek: Fortsatt 10000 på Vesterbro heldigvis, men Comfort var mest praktisk for morgenfly.

Lars J liker dette
  10. Audi_a4

Audi_a4 Gladlaks

Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33
    Berre hjå meg at romkatogori aldri vert oppdatert i appen? Ved to høve no på to ulike hotell (Clarion Bergen og Comfort grand Central) har eg fått romnummer same dag som ankomst. Ved innsjekk har eg skrudd på sjarmen og fått oppgradering til suite. Romnummer i appen har då blitt endra, romkatogori vert derimot ståande med standarrom - som er det eg faktisk har bestilt. Er jo kjekt for oss som nerda litt ekstra å sjå kva ein faktisk er oppgradert til før ein kjem på hotellet..

Erlingni and haifinn like this.
  11. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,169
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut som det er blitt den nye normalen dessverre.
    Med litt flaks så har noen postet rommet i gjennomførte overnattinger, eller så kan man kanskje få en pekepinn om rommet er å finne i strawberry romoversikter

Audi_a4 and holmen like this.
  12. Grooo

Grooo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    910
    Bonuspoeng:
    93
    Det oppdateres ikke i appen hos de hotellene som har byttet til det nye datasystemet

Audi_a4 and Emma like this.
  13. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,169
    Bonuspoeng:
    113
    Av en eller annen grunn så er deluxe dyrere enn juniorsuite på Clarion Bergen, så sånn sett er verdien i oppgraderingen større. Har ikke prøvd juniorsuite der så jeg aner ikke hvorfor.

Flymunda liker dette
  14. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,119
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som kunne sjekket hva superior dobbeltrom på comfort vesterbro koster pr natt med poeng? Helt skrapet for poeng så får ikke sjekket selv.

På forhånd takk

15. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    447
    Bonuspoeng:
    63
    Standardrom: 10 000 poeng. Superior: 15 000 poeng.

16. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,119
    Bonuspoeng:
    113
    Takk :)

17. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,119
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg utelot en viktig detalj i mitt forrige spørsmål.
    Vi er 3 pers, 2 voksne + 1 barn i egen seng. Superior ser ut til å koste 5k pr natt ekstra når man legger til barn i egen seng. Noen som har erfaring med å booke for 2 pers og ringe inn i etterkant og spørre om ekstra seng på rommet?

18. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,021
    Bonuspoeng:
    113
    IMG_6629.jpeg

Er disse betegnelsene nye? qualifying points og extra points?

19. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,002
    Bonuspoeng:
    293
    Det har jeg gikke sett før, nei. (Ikke at det trenger å bety noe som helst.. :rolleyes:)

20. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,021
    Bonuspoeng:
    113
    Selvsagt ikke, men er heller ikke unaturlig at de skiller mellom kvalifiserende og ikke-kvalifiserende ifm med samarbeidet med Norwegian. Er over millionen selv, så satser på at det ikke blir noe tilbakevirkende :)

Last edited: 16. mars 2024
    holmen liker dette

Del denne siden