Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. erlendgr

erlendgr Nytt Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Hvor lang tid tar det fra kjøp med Strawberry MC til poengene kommer på Strawberry-konto?

Har to store kjøp torsdag og fredag denne uken som kommer til å bikke meg over til Platinum. Skulle gjerne blitt Platinum før overnatting på søndag, men vet ikke hvor lang tid det tar før poengene blir registrert.

2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,731
    Bonuspoeng:
    293
    Ganske fort etter at transaksjonen blir bokført. For en transaksjon gjennomført på fredag er det forholdsvis høy sannsynlighet for at den ikke blir bokført før på mandag dessverre..

3. erlendgr

erlendgr Nytt Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Regnet med det. Det ene kjøpet på
    torsdag er bokført, men ikke det på fredag.
    Så får satse på god oppgradering uten platinum. Har som regel fått Deluxe-rom med gull men hadde vært gøy med Suite også!

4. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,187
    Bonuspoeng:
    183
    De går ut på dato.

Hilsen lifetime plat.

5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,982
    Bonuspoeng:
    293
    Nå har de begynt å ha halve siden på svensk hos Strawberry også..
    2024-04-15_10-10-43.jpg

6. erlendgr

erlendgr Nytt Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Rakk ikke å bli platinum igår, og kjøpet på fredag morgen er enda ikke bokført så rekker nok ikke å bli platinum før dagens innsjekk heller..

7. animals

animals Senior Medlem

Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    93
    hei. er det noen mulighet for å overføre trumf til ektefelle eller overføre trumf til ektefelles strawyberry konto? Prøvde å overføre trumf til strawberry men virker som det kun er mulig å overføre til sin egen konto... ?

8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,731
    Bonuspoeng:
    293
    Det er to måter. Dere kan inngå felles medlemsskap. Da vil dere få delt trumfsaldo og du kan bruke din konto til å overføre trumf ektefelle har opptjent til din Strawberry-konto. Dette er absolutt den enkleste løsningen, med mindre det er et problem at dere ikke kan koble fra hverandre medlemskapene igjen før det har gått seks måneder.

Den andre muligheten er å midlertidig bytte mobilnummer hos enten Strawberry eller hos Trumf så kontoene har samme nummer. Hvis du endrer hos trumf krever det at du også midlertidig bytter telefonnummer på din egen konto siden nummer må være unike. Det letteste er å bytte mobilnummeret på din Strawberrykonto til ektefelles nummer hvis du kan, men dette er dessverre umulig hvis du har et Strawberry Mastercard knyttet til din konto.

9. CecilieL90

CecilieL90 mye vil ha mer...

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    33
    Noen som vet kodene til YS eller LOfavør?
    Skal booke noen dyre netter hvor det er stengt for bonusrom. På linken vi har fra LO eller YS kommer ikke alle hotellene opp.

Han er medlem i LO og fagforbundet, og jeg via delta og YS. Men når vi trykker på linkene er det begrenset antall hotell som kommer opp som mulig. Har forsøkt å få tak på koden via representant på arbeidsplassen, men uten hell. Får beskjed om å ta kontakt med hotellet. Tok kontakt med strawberry kundeservice som ikke kunne gi ut rabattkode.

En smule frustrert her

10. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,549
    Bonuspoeng:
    113
    Du får kun booket kjedehotellene Quality, Clarion og Comfort med LO-rabatt.
    Det er ingen avtalekode, men en egen link, som du sier.
    De frittstående hotellene har gjerne egne kampanjer som kun vises på hotellets nettside og disse er ofte bedre enn LO-rabatten.
    Husk at rabatten gis på "Standardpris".
    Sammenligner du med med laveste medlemspris blir rabatten ca 6%.

Last edited: 15. april 2024
  11. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,998
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har avtalekode registrert på profil fra arbeidsgiver, den er ikke begrenset på type hotell, men fortsatt begrenset antall rom tilgjengelig for avtalepris. Da kan det stå "pris fullbooket" mens det fortsatt er ledig for medlemspris.

Jeg bruker å sjekke det som er relevant av avtalepris, obos-rabatt, weekend-rabatt og 10 times business. Sistnevnte kan noen ganger gi over 50% rabatt, de andre 15-20%, men alle har begrenset tilgjengelighet.

Spielhaug and eventyrer like this.
  12. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,998
    Bonuspoeng:
    93
    Er det vanlig å bli "checked-in" uoppfordret? Så det hadde blitt ledig på et annet litt billigere hotell for nattens opphold og tenkte å booke om, men kan ikke avbestille på nett/app lengre siden det står jeg er checked-in. Er også litt usikker på om man får fri avbooking pga. status til kl21 på 10-times-business bookinger, siden det står kun til kl16 i de egne vilkårene for 10-times-business?

Ikke så farlig denne gangen, får testet om frokost er verdt litt ekstra på et hotell det er 10+ år siden jeg bodde på sist. Men vil gjerne høre andres erfaringer i tilfelle det blir aktuelt å ringe inn for en lignende sak i fremtiden.

13. Grooo

Grooo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    910
    Bonuspoeng:
    93
    Det er mange måneder siden det gikk å avbooke på nett/app, selv om det er mange dager til overnattingen.

14. CecilieL90

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg sendte epost direkte til hotellet sist gang, da fikk de avbestilt. Men, det var en ordinær booking.

15. CecilieL90

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg klarer å avbestille i app på samtlige av mine bookinger, foruten bookinger på poeng da.

16. Grooo

Grooo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    910
    Bonuspoeng:
    93
    Ah. Jeg har ikke booket for penger de siste årene, det flommer over av poeng...

17. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,024
    Bonuspoeng:
    293
    Har du prøvd eller bare ser du knappen/linken i eposten? De i eposten gjør nemlig ingenting.

18. valse.hopfloket

valse.hopfloket Nytt Medlem

Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    13
    Noen med oversikt over hvor ofte Strawberry kjører bonusnatt-kampanjer?

19. CecilieL90

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg kansellerte noen bookinger tidligere i uken, via appen. Ikke forsøkt via eposten, men kun i appen. Avbestille et opphold på The Thief, og to rom på Norefjell. Det virket helt fint.

Upsaker liker dette
  20. CecilieL90

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    33
    Herlig, luksus :D

Grooo liker dette

Del denne siden