Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    986
    Bonuspoeng:
    93
    Mulig det har blitt spurt om før, men teller det som vanlig spend eller gavekort trumfmessig dersom man kjøper Sommerpasset eller lignende gjennom ViaTrumf?

Spørs jo da om det kan dobbeldippes :)

2. btm

btm Medlem

Likes mottatt:
    484
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk dobbelt i fjor vår på 10 times business, men vilkårsmessig kan man ha en vag sak hvis det plutselig ikke skulle dukke opp i ViaTrumf nå.

3. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    447
    Bonuspoeng:
    63
    Dette er et sikkert tegn på en mye mer restriktiv holdning på utdeling av ekstra bonuspoeng :(.

4. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,712
    Bonuspoeng:
    183
  5. InCognito

InCognito Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Kvalifiserer gjennomførte bonusnetter mot status (30 netter/år for gull), eller gjelder det bare betalte netter?

6. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,548
    Bonuspoeng:
    113
    Bonusnetter teller ikke mot status, dessverre.

7. oleidole

oleidole Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Har booket rom i Oslo fra fredag til søndag. Vi ankommer ganske tidlig på fredag og drar ganske sent på søndag, så tidlig/sen innsjekk/utsjekk hadde vært supert.
    Har gullstatus, og dette blir første overnatting på dette nivået, hvordan funker det å avtale dette? Oppgradering av rom er vel også en mulighet med gull, så jeg hadde satt stor pris på informasjon om hvordan dette fungerer også :)

8. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    113
    Hva angår sen utsjekk har vel alle Comfort-hotellene utsjekk kl 18:00 på søndager uavhengig av status. Har du booket noe annet enn Comfort bør det også være mulig om du spør i resepsjonen dagen før.

9. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    848
    Bonuspoeng:
    93
    Min erfaring, både med tidlig innsjekk og oppgradering er at det løser seg med en mail i forkant, spesielt oppgradering har jeg dårlig erfaring med ved innsjekk. Hvis du akkurat har blitt Gull så ville jeg hvertfall sendt mail, da jeg rykket opp hadde jeg en booking fra før, da jeg var sølv, som da ikke oppdaterte seg til ny status automatisk.

eventyrer liker dette
  10. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,548
    Bonuspoeng:
    113
    Så kan det være greit å vurdere hva som er viktigst av tidlig innsjekk og oppgradering. Det ene kan utelate det andre.
    Dumt om superior-rommet glipper fordi du kom tidlig og fikk det som var ledig.

11. TravelAddict

TravelAddict Nytt Medlem

Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    13
    Det kommer an på hotellet er min erfaring. Når jeg bor på Clarion Oslo så pleier jeg å få en melding før innsjekking. Da lurer de på om det er noe jeg trenger, når jeg skal komme etc. De gangene jeg hadde tenkt å komme tidligere så har jeg spurt om det da og de har som regel alltid løst det. Aldri vært problem med sen utsjekk. Comfort grand central har jeg kun trengt sen utsjekk, og det spurte jeg ved ankomst. Amerikalinjen synes jeg har vært de kjipeste, prøver seg alltid på at det er fullt. Men de gangene jeg har trengt sen utsjekk har de pleid å ordne par timer.

Så det kommer an på hotellet. Hvis dere kommer tidlig så kan dere la dem låse inn ting og dere kan gå ut. Dere trenger kanskje ikke rommet med en gang.

God tur, skal selv til Oslo i helgen og favoritthotellet der Clarion :)

tobeornot999, petrate and eventyrer like this.
  12. TravelAddict

TravelAddict Nytt Medlem

Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    13
    Glemte å kommentere på oppgradering. Jeg har ikke pleid å gjøre noe på forhånd for å få oppgradering med gull. Clarion ønsker meg alltid velkommen tilbake og oppgraderer til superior eller deluxe. Nå har jeg blitt platinum så blir spennende å se om det blir noen endringer til helgen. Amerikalinjen har ikke pleid å oppgradere meg med gull. Comfort grand central er alltid veldig hyggelige og kommer med forslag til hvilket rom jeg ønsker å bo på. Litt usiker på kategorien der, men får alltid veldig store fine rom med utsikt enten mot opera eller Karl Johan. The hub har jeg bodd på en gang og ble oppgradert til superior.

eventyrer liker dette
  13. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,104
    Bonuspoeng:
    183
    Har Strawberry ‘fallskjerm’ når man ikke rekvalifiserer slik at man bare faller et nivå ned?

Jeg er Platinum nå, men kommer ikke til å rekvalifisere, ei heller til gull pga nytt reisemønster og slurvete bruk av SB-MC.

Noen som har hatt suksess med å be om å fryse medlemsnivået for en periode med argument om at man kommer til å ha samme reisemønster fremover? Litt som de har med permisjon.

14. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Hotellutvalget i Tønsberg er jo ikke akkurat veldig stort, så ble Quality hotel Tønsberg. Sendte en mail i starten av uka og spurte pent om det var mulig å få et nyoppusset rom. Den mailen har de ikke giddet å besvare. Så i appen at vi var tildelt 420, men nå 204. Regner ikke med vi kan se frem til et luksuriøst opphold ;)

15. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,730
    Bonuspoeng:
    293
    Det er trist at Hotell Klubben forlot kjeden ja :/

16. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Ja veldig! Får håpe det blir noe bedre etter renovering, men å ikke få svar pr mail har jeg ikke opplevd hos noe annet hotell i kjeden.

eventyrer liker dette
  17. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    157
    Bonuspoeng:
    43
    Hei, skal bo som plat på Farris for første gang. Har fått booket standardrom via plat mailen, men de bommet på datoer en gang og nå har bookingen vært innom tre personer. Så litt usikker på hvor mye kundedata som har overlevd.

Setter stor pris på all hjelp! (Spesiell helg som skal feires)

Har du noen tips til hvordan man får best mulig oppgradering/service på hotellet? Maile først? Og hvem spør jeg om spatilgang?

18. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    113

Har god erfaring med å maile dette hotellet direkte noen dager i forveien.

oslo.to.unknown liker dette
  19. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    447
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ønsker dere til lykke med feiringen.
    Min erfaring, etter flere opphold på Farris Bad, er begrenset oppgradering ved bestilling av standard rom for platinum medlemmer. Det er kun en gang i nyere tid jeg er blitt oppgradert til superium rom, og det var etter å ha klaget pr e-post om at jeg ikke hadde blitt oppgradert til superium rom de 5 siste oppholdene. På siste opphold før klagen var det ikke engang vannkoker på rommet, noe jeg valgte å gjøre et poeng ut av.
    Når jeg har klaget i hotell resepsjonen er det klasiske svaret at du er blitt oppgradert til et flott standard rom.
    Jeg har heller ikke fått senere utsjekk enn kl. 14:00.
    SPA-tider har jeg alltid fått når det passer meg, og så lenge jeg ønsker. Jeg har derfor valgt å sjekke ut til normal tid, latt bagasjen bli oppbevart på hotellet for å få mest mulig tid i SPA-et avreise dagen.
    Utover manglende oppgradering opplever jeg hotellet som proft og vennlig. De ordner alltid opp :).

Jeg håper andre opplever bedre lykke enn meg på oppgraderinger på Farris Bad i en helg.

Maggie and oslo.to.unknown like this.
  20. CecilieL90

CecilieL90 mye vil ha mer...

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    33
    Her har man alltid blitt oppgradert til Superior, med unntak av to ganger. En gang breeze with balcony og en gang delux. Personlig foretrekker jeg Superior fremfor delux, men gjerne i 2 etasje hvor badekar er med utsikt.

Har alltid fått sjekke inn tidlig, kl 14. Og har alltid fått mulighet til å sjekke ut kl.18. En gang fikk vi kl 16, men mulighet for å bytte til standard rom for å sjekke ut kl 18 om vi ønsket.

Har noen ganger ligget en sjokolade feks med velkomsthilsen.

Spatidene har vært variable, noen av dem sier vi må kun ha en, noen sier fri flyt. Men helt ærlig, så er det ingen som sjekker noe der. Så vi har igrunn kommet og gått som vi ønsket i spaet. Spatilgangen booker du jo på minside.

God erfaring med å maile hotellet en ukes tid på forhånd. Så kan du følge med på minside hos Farris om du har fått oppgradert, der står jo romtype.

Ellers er det et nydelig hotell med meget god service i alle ledd.

Besøk gjerne takterrassen for et glass vin før middag feks. Det er hyggelig.

eventyrer, oslo.to.unknown and Maggie like this.

Del denne siden