Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    432
    Likes mottatt:
    986
    Bonuspoeng:
    93
    Merkelig, jeg har alltid fått svar av de. Det skal sies at det ikke var noe "wow" over oppgraderingen da den virket mest overfladisk uten at de har touchet badet. Har også opplevd at jeg blir allokert rom i appen, men så oppgradert uten å spørre mens jeg står ved disken - kan hende det kun gjelder fordi jeg har møtt på min "favorittresepsjonist" de siste gangene, men det kan jo være et triks å spørre om de har ledig X34 i noen etasje da alle de skal være deluxe:)

    Edit: Ser nå i den andre tråden at du allerede har vært der.
     
  2. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,383
    Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Fortsatt ikke fått noe svar. Ikke den beste kundeservicen vil jeg si. Hadde først et romnummer i appen på morgenen, så ble det endret på formiddagen og så fikk vi et nytt romnummer etter innsjekk i skranken. Dårligste Strawberry hotellet jeg har bodd på noen gang.
     
  3. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,334
    Likes mottatt:
    18,000
    Bonuspoeng:
    293
    Check-in Comfort Hotel Kastrup:

    Køen på innsjekk var 2-3 ganger lengre enn i SAS loungen på en pølsetorsdag. Har fått følgene fra Strawberry: Bookingnummer, reservasjonsnummer og bestillingsnummer. Gjerne det samme nr, som kalles forskjellig.

    Bookingnummer: Begynner på WEBM
    Reservasjonsnummer: Begynner på WEBM
    Reservation number: Begynner på DK0

    Tenkte å prøve self check in, men de såkalte «reservasjonsnummerene» stemte ikke.

    Måtte da inn i «pølse-køen». Halvveis i køen så forsvinner den ene personen som håndterer innsjekk, uten å bli sett igjen. Halvert kapasitet!

    Når endelig min tur, så spør jeg fyren bak innsjekk om hva type bestillingsnummer de krever på self-check-in? Fikk svar at det viste han ikke noe om, da det ikke var hans ansvar. Yay! Spurte også om mobilnøkkel, fikk som svar at det hadde aldri fungert på dette hotellet (Yay, hvorfor tilby det i appen doh!)

    Det ble ikke mange stjerner i tilbakemeldingene på denne overnattingen.
     
    tobeornot999, Kalsnes, EndreD and 8 others like this.
  4. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    598
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Var der for ca 8 mnd siden.
    Samme lange kø,1 pers i kassa,baren.
    Self check inn virket ikke.
    Mobil Key virket,men IKKE i heisen,så tok trappa opp til 5,etg,lastet av bagagen på rommet,fikk haik med en heis ned igjen 15 min senere.
    10 min kø i resp nå.
    Fikk roomkeys.
     
    eventyrer, Maggie and jgroneng like this.
  5. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    971
    Likes mottatt:
    2,998
    Bonuspoeng:
    93
    Har brukt check-in i app og mobilnøkkel der tidligere. Virket også i heisen, men vet det kan være problematisk å hente frem mobilnøkkel på nytt kort tid etterpå når man kommer til rommet. Hentet derfor fysisk nøkkel senere når det ikke var kø, for å slippe problem/kø neste morgen.

    Ganske tafatt holdning du møtte på da...
     
    jgroneng liker dette
  6. Flyrlavt

    Flyrlavt Veteran

    Innlegg:
    1,580
    Likes mottatt:
    4,169
    Bonuspoeng:
    113
    Holder meg fint til Clarion på CPH så lenge jeg får velge selv, ikke vanskelig å forstå hvorfor.
     
  7. eventyrer

    eventyrer Medlem

    Innlegg:
    248
    Likes mottatt:
    447
    Bonuspoeng:
    63
    freddyen, Erlingni and Spielhaug like this.
  8. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,575
    Likes mottatt:
    4,171
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, ingen softlanding. Jeg gikk rett fra Gull til Blue. Inntil siste dag i kvalifiseringsperioden var det et lite banner på medlemsida "Du er viktig for oss og beholder Gull". Nå er jeg stolt Blue medlem.
     
  9. freddyen

    freddyen Veteran

    Innlegg:
    1,551
    Likes mottatt:
    1,548
    Bonuspoeng:
    113
    Disse formuleringene er fryktelig misvisende og antyder at du beholder noe utover det normale.
    Hvorfor er det nødvendig å angi medlemsnivået mer enn faktisk status? Å gi denne beskjeden mot slutten av kvalifiseringsperioden bør absolutt bety å få Gull i neste periode, uten å nødvendigvis ha kvalifisert.
     
  10. Trykkern

    Trykkern Aktivt Medlem

    Innlegg:
    266
    Likes mottatt:
    115
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg klarer ikke 30 overnattinger i år og ser ut til å rykke ned til sølv. Ser kravet er 30 netter / 50.000 poeng. Kan jeg kjøpe Trumf og overføre til Strawberry for å opprettholde gullstatus?
     
  11. Anders123

    Anders123 Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, trumf overføring kan sikre status.
     
  12. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,383
    Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Ser at jeg ikke klarer 30 netter denne perioden, og dermed rykker ned til sølv. Men erfaringsmessig er det ikke mye å hente på å være gullmedlem, så det er helt greit. Oppgraderingene blir sjeldnere og sjeldnere, tidlig- eller sen utsjekk er ofte ikke mulig og mineralvannet må jeg i 9 av 10 tilfeller spørre om.
     
    tobeornot999 liker dette
  13. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    383
    Likes mottatt:
    2,481
    Bonuspoeng:
    93
    På de to siste oppholdene mine har jeg ikk fått bonuspoeng, nå sist på Runway. I poengoversikten vises transaksjonen, men med 0 poeng. Når jeg kontakter kundesenteret sier de bare at de ikke skjønner hvorfor jeg ikke får poeng og setter de inn manuelt. Andre som har det slik?
     
  14. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,354
    Likes mottatt:
    37,191
    Bonuspoeng:
    293
    10k poeng og gullstatus 1 år for Strawberry kredittkort og gratis ut første året. Bedre tilbud en det kommer vel ikke?
     
  15. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    2,011
    Likes mottatt:
    4,032
    Bonuspoeng:
    113
    Kan ikke huske å ha sett noe bedre:)
     
  16. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,343
    Likes mottatt:
    7,730
    Bonuspoeng:
    293
    Mener det var et tilbud med 20k poeng i forbindelse med navnbyttet til Strawberry, men det spørs om vi ser det igjen. Kanskje det kommer et tilbud i forbindelse med nytt fordelsprogram sammen med Norwegian, men da skulle en tro det blir snakk om et helt nytt kort og at du potensielt kan få i pose og sekk hvis du får deg Strawberry Mastercard nå.
     
  17. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,354
    Likes mottatt:
    37,191
    Bonuspoeng:
    293
    optimist ..


    Familie pool i jordbærklubben?
     
  18. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    432
    Likes mottatt:
    986
    Bonuspoeng:
    93
    Var vel snakk her på forumet om at det ble regnet med et kortbytte iom at Avida kom inn på eiersiden, men etter DN-artikkelen lenket lenger opp ser det kanskje ut som at det ikke skjer med det første?
     
  19. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,343
    Likes mottatt:
    7,730
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, ser ut som Avida er ut. Ihvertfall på kort sikt. Men det gjenstår jo å se hvordan samarbeidet blir. Om de bytter til felles bonusvaluta så er det vel høyere sannsynlighet for at det blir nytt kort. Men hvem vet.. Kanskje felles valuta forsvant i forhandlingene siden det har tatt så lang tid. Vi må bare vente å se hva de har funnet på
     
    eventyrer liker dette
  20. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,383
    Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke nok med at de ikke gadd å svare på epost og at hotellet holder en veldig lav standard - de klarte i tillegg det kunststykket å fakturere meg beløpet Strawberry betaler hotellet for bruk av bonusovernatting :eek: Klok av skade, ringte jeg denne gangen, og fikk heldigvis hjelp av et oppegående menneske som refunderte beløpet i løpet av dagen.
     
    livinspeed and holmen like this.

Del denne siden