Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. turaga008

    turaga008 EBD | OWS

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Helt fersk Strawberry-kortholder her med noen spørsmål for de som kan! Jeg har alt SAS MC Premium og SAS Amex Elite så har latt være å åpne Strawberry i tillegg. Nå har det seg slik at jeg kan gjøre en del faste store betalinger kun med MC/Visa de neste årene (da ikke Amex), og da er det en god mulighet til å skaffe et MC til med litt opptjening :)

    1. Jeg fikk ordnet kampanjen hvor jeg får 10k poeng og umiddelbart gull-status. Hvor mye spend/hvor mange netter i året må jeg ha for å opprettholde statusen?

    2. Si jeg ønsker to bonusnetter på en av de finere hotellene, f.eks Amerikalinjen. Da ser jeg at det vil koste 40k poeng per natt. Hvordan pleier tilgjengeligheten på bonusnetter å være? Er det god tilgjengelighet, eller kan det sammenlignes litt med hvordan SAS-bonusbilletter legges ut?

    Takk på forhånd!
     
  2. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,384
    Likes mottatt:
    8,786
    Bonuspoeng:
    183
    Enkelt å få bonus rom også på de beste hotellene hvis du bestiller en stund i forveien.

    Dagen før, not so much :)
     
    turaga008 liker dette
  3. turaga008

    turaga008 EBD | OWS

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Kjempefint å vite, takk!
     
  4. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,169
    Likes mottatt:
    7,854
    Bonuspoeng:
    183
    Ble dette besvart noen gang?
     
  5. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,541
    Likes mottatt:
    4,081
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, jeg tror ikke at noen har svart på det. Jeg har heller ikke blitt kunde i Ishavskraft, så ingen erfaring jeg kan bidra med.
     
    Flymunda liker dette
  6. Hilde

    Hilde Nytt Medlem

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    1. Du trenger 30 overnattinger pr år for å opprettholde Gull i Strawberry. Du får imidlertid 2 overnattinger hver måned du har aktivitet på kortet, så hvis du sørger for det, er jo det allerede 24 overnattinger i året, og du trenger kun 6 fysiske overnattinger i tillegg. Sett opp f.eks Netflix-abonnement mot Strawberry MC, så er du sikret.

    2. Som tidligere nevnt her, ganske god tilgjengelighet, særlig hvis du booker litt før. Kan være litt vanskeligere hvis det f.eks er i tilknytning til en eller annen stor happening, en festival eller konsert f.eks. Kan forøvrig anbefale Amerikalinjen varmt!
     
    Spielhaug and turaga008 like this.
  7. turaga008

    turaga008 EBD | OWS

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for god info! Vet du om det er slik at de 30 nettene regnes ut i fra kalenderåret, eller er det som med f.eks SAS hvor det kommer an på når du selv opprettet medlemskap?

    Ser frem til å få ordnet er par netter på Amerikalinjen, godt å høre!
     
    Hilde liker dette
  8. eventyrer

    eventyrer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    419
    Bonuspoeng:
    63
    Medlemsnivået er avhengig av når medlemskapet ble opprettet. Altså, IKKE kalenderår.
     
    turaga008, Hilde and tobeornot999 like this.
  9. valse.hopfloket

    valse.hopfloket Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    13
    Noen med inside på neste tilbud fra vår venn Stordalen? Poengrabatt eksempelvis
     
  10. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Har booket rom på villa copenhagen med poeng. Var ikke ledig med bonus så måtte bruke garantert bonusnatt. Fikk beskjed om at da var det ikke mulig med oppgradering. Erfaring med dette i praksis? Får vi oppgradert rom uansett ved innsjekk? Tips & triks ? Lifetime platinum .
     
  11. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,384
    Likes mottatt:
    8,786
    Bonuspoeng:
    183
    Stemmer at vilkårene er slik ved garantert bonusnatt.

    Skader aldri å spørre hyggelig ved innsjekk, men ikke forvent noe.

    Rommene på Villa er bra uansett!
     
    animals liker dette
  12. Bradland

    Bradland Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Skal bo noen netter på Clarion Collection hotell Odin i Gøteborg i slutten av juni. På Tripadvisor leser jeg om negative opplevelser pga utvendig renovering. På google maps ser det ut som hele hotellet er pakket inn! Er det noen som nylig har vært der og kan fortelle hvordan ståa er nå?
     
  13. mrhaakon

    mrhaakon Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    1,480
    Bonuspoeng:
    93
    Kampanjetilbud i juli
    Gjennom hele juli får alle som bruker sitt Strawberry Mastercard doble bonuspoeng på alle kjøp, og triple bonuspoeng på alle kjøp som gjøres på hotellene våre - altså hver gang du betaler for et hotellrom eller betaler en restaurantregning på et av våre trivelige hotell.
     

    Attached Files:

  14. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    478
    Likes mottatt:
    636
    Bonuspoeng:
    93
    Første gang med Strawberry og kampanje for meg. Får man triple poeng hvis man booker og betaler på Strawberry.no i perioden også?
     
  15. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,384
    Likes mottatt:
    8,786
    Bonuspoeng:
    183
    Spørs hva du kjøper. Hotellovernatting: ja. Gavekort: nei.

    Alt dette står veldig ryddig og enkelt forklart hos Strawberry.
     
    Preference and eventyrer like this.
  16. turaga008

    turaga008 EBD | OWS

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43

    Og da regner jeg med at så lenge kjøpet av overnatting gjøres i juli så må ikke selve overnattingen også skje i juli? Jeg tenker et par netter i København i desember, og kan likegodt booke de nå om det vanker trippelt med poeng :)
     
  17. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,384
    Likes mottatt:
    8,786
    Bonuspoeng:
    183
    Riktig.

    Så lenge du gjør en bestilling som betales der og da, og ikke først i desember.
     
    turaga008 liker dette
  18. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    977
    Likes mottatt:
    790
    Bonuspoeng:
    93
    Et skudd i blinde, men det er ikke tilfeldigvis noen som vet hva slags rom 408 på Quality Airport Hotel Stavanger er?

    Regner med jeg har fått en Platinum-oppgradering opp fra det standardrommet jeg egentlig bestilte, men er bare nysgjerrig på om det er noen vits å spørre om noe enda bedre.

    Og kanskje er det flere herfra som skal hit i helgen?

    https://www.solaairshow.no/
     
  19. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,272
    Likes mottatt:
    8,858
    Bonuspoeng:
    183
    Vet ikke, men legg inn kart over rom så skal jeg ved første anledning oppdaterer romoversikten!
     
    eventyrer liker dette
  20. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    478
    Likes mottatt:
    636
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er "det beste Strawberry hotellet i Bergen sentrum"? Tenkte å booke for en langhelg med bryllup neste år :D
     

Del denne siden