Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,937
    Likes mottatt:
    22,642
    Bonuspoeng:
    293
    Min er omtrent det dobbelte. Noen har nevnt at deres er den samme, men hvis jeg ikke husker helt feil var det en her som hadde et par titusener i kredittgrense, men 150k i bruksgrense. Avhenger av historikk kanskje. Jeg har et langt kundeforhold med høyt forbruk som muligens har hjulpet.
     
    turaga008 liker dette
  2. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,241
    Likes mottatt:
    7,613
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ganske lav kredittkort grense på Strawberry MC for å kunne ha høyere på SAS MC. Grensa er derfor litt lav hvis jeg bruker kortet for eksempel hele juli pga doble poeng-kampanjen, men jeg har aldri hatt noe problem med å betale ned utestående en gang eller to underveis. Jeg har fått poeng på alt allikevel. Det jeg derimot ikke har prøvd er å betale inn ekstra for å betale et beløp som er større enn min kredittgrense, men det har jeg ikke hatt behov for heller.
     
    turaga008 liker dette
  3. turaga008

    turaga008 EBD | OWS

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg får ringe og høre om det er annerledes med Strawberry kortet enn med SAS kortet. Det er merkelig da jeg har hatt relativt langt forhold og høyt bruk selv, har konstant FP business world f.eks. Får se om SEB tar høyde for at jeg er eksisterende kunde og ikke «fersk» innad deres systemer!
     
    Upsaker liker dette
  4. turaga008

    turaga008 EBD | OWS

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Skal høre med SEB i forkant, men om de er usikre får jeg eventuelt bare prøve. Jeg skal ikke «frontloade» kortet med mer penger enn grensen, men bruke opp -> fylle på -> bruke opp igjen, osv osv.

    Når jeg omsider finner ut av det skal jeg gi lyd fra meg her for de som skulle lure i fremtiden!
     
    livinspeed, kenny and Upsaker like this.
  5. CecilieL90

    CecilieL90 Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    76
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg var helt ny med jordbærkortet i fjor og etter ett år med avslag ble jeg sommeren 23 innvilget kredittkort med latterlige 5000kr kredittgrense.
    Valgte da å betale inn ekstra på kortet på forhånd for å kunne gjøre større kjøp, feks ferietur og lignende. Beløpene ble aldri over 50k, men det viser at det ikke er umulig.

    Nå ett år etterpå ga de meg 80k i grense. Jammen bra de bare ga avslag på kredittkort all den tid før!

    Jeg drev også å brukte penger, fylte opp osv i flere omganger. Både på 5k grensa , og senere med høyet kredittgrense.


    Er 99% sikker at det går helt fint.

    Men, jeg spurte kundeservice på forhånd, de kunne opplyse at det ikke var mulig...

    Totalt juni 23 brukte jeg kortet på 27.000 kr med å bruke noe og fylle på.
    Samt i august betalte jeg inn 30.000 kr på kortet for å foreta større kjøp.
    Begge eksemplene er med 5000kr kredittgrense.
    Fikk poenger for alt.
     
    Last edited: 08. juli 2024
    petrate, Grooo, turaga008 and 6 others like this.
  6. turaga008

    turaga008 EBD | OWS

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43

    Veldig god anekdote å vite om, takk, det er nok helt riktig det du sier!

    En oppdatering fra min ende om dette. Snakket med Spendwise/Strawberry kundeservice i dag, en veldig hjelpsom dame som kunne opplyse at Strawberry ikke har noen grense basert på bruks/kredittgrense slik som SAS MC har. Så her er det bare å fylle på helt til man omsider får grensen man skulle ønske (som du nevner), så får man poeng på alt.

    Hun skulle også sende inn en søknad med notat om at jeg har tidligere kundeforhold hos SEB slik at søknadsteamet kunne vurdere på nytt.

    men ja, for de som kommer hit fra Google, bruk/fyll på i vei! :)
     
    CecilieL90, eventyrer and Upsaker like this.
  7. CecilieL90

    CecilieL90 Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    76
    Bonuspoeng:
    18
    Skal ha et par netter i Stockholm nå i sommer ei gang. Noen som vil anbefale et ålreit hotell? Alltid fint med oppgradering, supert om det er litt "sentrumsnært", og har deilig frokost.
    Skal også reise med hund så en fordel om det er noe greit å lufte han.
     
  8. Flyrlavt

    Flyrlavt Veteran

    Innlegg:
    1,514
    Likes mottatt:
    4,017
    Bonuspoeng:
    113
    Romnummer i app har ikke stemt på 4 av mine 5 opphold hos Strawberry den siste måneden. Uten at jeg skal ta for mye aluminiumsfolie på hodet så har jeg en teori om hvorfor vi ikke får kategori i app lengre..

    Sjekket akkurat inn og på forhånd hadde jeg via appen klart å søke meg frem på forum til at jeg har fått akkurat det jeg har bestilt, men ved innsjekk fikk jeg beskjed om at de hadde funnet et veldig fint rom til meg. Det stemte det, tilbake i en av suitene jeg har fått tidligere.
    Så på 4 av 5 opphold siste måneden så har ikke romnummer i app stemt overens med det jeg får når jeg sjekker inn.

    Min teori er derfor at dette er noe som har blitt misbrukt, jeg tipper folk har bestilt flere hotell for samme dato i f.eks Oslo, sjekket hvor de fikk den beste oppgraderingen og dermed kansellert de andre hotellene.

    For all del, det kan jo være for å unngå diskusjoner i resepsjon også, men da er det jo merkelig at jeg stadig ender opp på annet rom enn det som appen viser.
     
    eventyrer and NoLimit like this.
  9. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    396
    Likes mottatt:
    899
    Bonuspoeng:
    93
    Sjekket inn i går selv på et opphold booket av arbeidsgiver som pga det jeg tror er mitt doble etternavn aldri går an å legge inn i appen eller på nett. Mailet hotellet først som sa "vi gjør det når du kommer så ser vi om vi har noen oppgradering" :)rolleyes:), men kundeservice-chat fikset biffen fort. Kategori booket var compact enkeltrom, allokert romnummer i app tilsa deluxe, som også stemte når jeg kom, så spørs om det stemmer helt og ikke heller bare er noe kluss med nye systemet?
     
    eventyrer liker dette
  10. CecilieL90

    CecilieL90 Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    76
    Bonuspoeng:
    18
    I dag er jeg ganske frustrert på strawberry kjenner jeg.

    Jeg kjøpte tidligere et slik Red Carpet Event for 50.000 bonuspoeng. Gledet meg masse, og inviterte med ei venninne. Vi booket flybilletter og tenkte dette blir helt topp.

    Så var jeg ute i båt, hadde et uhell og vipps så ligger jeg med flere brudd, røket leddbånd og venter nå på operasjon. Foten er i gips.

    Men denne konsertopplevelsen i Solna? Ikke kan jeg få selge den videre til noen, ikke kan jeg få lov å gi den til min venninne som skulle være med, og ikke kan jeg få refundere dem.

    Det oppleves ganske så håpløst. Jeg kan forstå at jeg ikke kan selge dem på finn.no, men jeg burde kunne gi dem bort eller selge til annet red carpet medlem!? Virkelig... Og når jeg appåtil kan vise til legeerklæring så er det jo en viktig årsak for at jeg ikke kan dra.

    Reiseforsikring er også litt trøblete. For å skulle verdsette 50.000 poeng er ikke bare-bare, dessuten dekker reiseforsikringen kun meg..

    Liten utblåsning herfra
     
    Hilde, Ninerivers, livinspeed and 6 others like this.
  11. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,272
    Likes mottatt:
    8,858
    Bonuspoeng:
    183
    4. til 6. etg. er like (men ingen bilder derfra - alltid endt høyere. Er noen hjørnerom der som er annerledes).
    7. etg. er nesten lik som 6., og bilde er i tråden - mangler bare noen av de spesielle hjørnerommene.
    Så er 8. til 13. etg. like, bilde i trådene, og 14. er avvikende igjen med kun noen få rom.

    Så bruk romkartet fra 9. etg. så får du god indikasjon.

    her er også en spesifikk for 13. etg. og nøyaktig det ene rommet ditt :)
    IMG_0456.jpeg
     
    Last edited: 22. juli 2024
  12. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,260
    Likes mottatt:
    1,681
    Bonuspoeng:
    113
    Kunnskapen er enorm:)
    Tusen takk for info
     
  13. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,260
    Likes mottatt:
    1,681
    Bonuspoeng:
    113
    Noen form for uoffisiell rangering av tigerstadens brede utvalg av strawberry hoteller?
    Blir en natt og to i slutten av uken i forbindelse med Norway cup.
    Kun minstemann på 7 og meg, så trenger ikke spaopphold på the thief, eller andre frekke ting i denne omgang:p
    Har hatt en natt her og der, men tar gjerne innspill. Hadde vært digg å slippe de 300 sidene i denne tråden:cool:
    På forhånd takk
     
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,937
    Likes mottatt:
    22,642
    Bonuspoeng:
    293
    Det blir vanskelig uten budsjett eller andre ønsker. Clarion Oslo virker som får mye skryt og ligger sentralt. The Hub har basseng. Best er vel Sommerro, Amerikalinjen og Thief.
     
    Hilde, Maggie and leeds1979 like this.
  15. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,260
    Likes mottatt:
    1,681
    Bonuspoeng:
    113
    Tenkte litt på hub mtp basseng ja, og har også god erfaring fra Clarion.
    Har som sagt ikke så mange bokser som skal checkes akkurat på denne, bortsett fra sentralt og noenlunde budsjett.
     
  16. pepperminte

    pepperminte Medlem

    Innlegg:
    197
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    For sentralt og noenlunde budsjett så syns jeg Comfort Børsparken er jo ganske bra. Spesielt for 10.000p/natt.
     
    leeds1979 liker dette
  17. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,384
    Likes mottatt:
    8,786
    Bonuspoeng:
    183
    Clarion helt klart - gir nesten alltid oppgraderinger hvis du har status. Og frokosten er utrolig bra.

    Christiania theater hvis man vil bo super sentralt rett ved Stortinget. Knall frokost her også, men ingen basseng verken her eller Clarion.

    Best, om man får rom til ok pris (og det får man neppe under Norway Cup), er Amerikalinjen.

    Selv er jeg ikke fan av Hub, uansett om de har et knøttlite basseng i kjelleren.
     
    Maggie and leeds1979 like this.
  18. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,260
    Likes mottatt:
    1,681
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for innspill.
    Blir fort reprise og Clarion igjen.
     
  19. Rollypolly

    Rollypolly Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Har noen klart å endre dato for medlemsperiode til å passe med når mastercard blir fornyet?

    Veldig dumt at medlemsperioden min ble "nullstilt" før Mastercard skal betales. Kunne fått platinum Mastercard i april (når medlemsperioden restarter), men det går jo ikke nå når SEB skal ha årsavgiften på mastercard i august.

    Sånt sett klarer jeg kanskje aldri å få til platinum Mastercard, siden det da bare er 3 måneder med netter og poeng som har blitt beregnetfør mastercard fornyes.
     
  20. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,241
    Likes mottatt:
    7,613
    Bonuspoeng:
    293
    Mener du platinum-rabatten for mastercard? Det er ikke noen visuell forskjell på kortene på grunn av status lenger. Alle får det samme svarte. Oppnår du platinum vil du vel få rabatt neste år?
     
    Last edited: 08. aug 2024

Del denne siden