Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,997
    Bonuspoeng:
    93
    Noen andre som har problem med innlogging på strawberry nettside? Ble utlogget når jeg prøvde å booke en bonusovernatting, og får ikke logget inn igjen. Booking er nede i app også.

2. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    930
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje dumt spørsmål, men hvis jeg skal booke for familien vår, som trenger to rom, får begge rommene nyte av evt goder platinum har å tilby?

3. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,997
    Bonuspoeng:
    93
    Fungerer igjen nå.

4. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    447
    Bonuspoeng:
    63
    Nei, statusfordelen følger medlemmet. Når det er sagt, så kan en være heldig med rom oppgraderinger til rom nr. 2. Øvrige fordeler kan en ikke forvente å motta.

mrt liker dette
  5. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    744
    Bonuspoeng:
    93
    Stordalen la ut nyhet på Instagram i går om at sammarbeidet med Norwegian skal innebære en ny "fordelsvaluta" kalt Spenn. Det blir jo spennende å se hva det får å si for dagens poeng og status vi har i Strawberry. Regner med det kommer pressemeldinger og mer info i dag eller snart

pineapple_juice, Grooo and eventyrer like this.
  6. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    986
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet om 10 times business teller som kjøp og/eller bruk av gavekort på ViaTrumf eller om det bonusgivende?

7. btm

btm Medlem

Likes mottatt:
    484
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk viatrumf for både passet og den enkelte booking (2023), men på Strawberry fikk jeg kun bonus for det enkelte opphold når det var gjennomført.

8. trulsdd

trulsdd EBD

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Forsøker å booke to netter på hotell Ernst i Kristiansand neste sommer. Vi vil ha to netter, helst i tilknytning til helg, for å dra i Dyreparken og ha en dag i Kristiansand. Masse ledig på Comfort-hotellet hvor vi har vært de siste par årene, men ingenting ledig hos Ernst (utenom 11. juli - 12. juli). Kan jeg forvente at det slippes flere overnattinger, eller er det helt forgjeves - selv ett år frem i tid?

Ligger muligens an til platinum i år - vil jeg da kunne booke et rom for meg, kona og to små barn (sover i foreldres seng), eller har jeg misforstått platinum-fordelen?

9. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    447
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg sjekket ut tilgjengeligheten på Clarion Hotel Ernst for perioden 10. juli - 20. juli.
    Det er ingen ledige bonospoeng netter i denne perioden, men det er ledige standard rom. Når du blir Platinum vil du kunne bestille hotell overnattinger selv om det ikke er ledige poeng overnattinger så lenge det er ledige standard rom. Følgelig vil du kunne bestille bonuspoeng overnatting på Clarion Hotel Ernst i for eksempel perioden 10. juli - 20. juli som platinum medlem. I så fall tar en kontakt med hotellet eller kundeservice.

Emma liker dette
  10. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    744
    Bonuspoeng:
    93
    Kan jeg bestille rom for andre og så får de fordelen av mitt Gull-medlemskap?

Hva med hvis jeg bestiller for meg selv, men samtidig flere rom for f.eks 2-4 pers til. Får de også mulig oppgradering osv, eller gjelder det da bare for meg og "mitt ene rom"?

11. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    342
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis rommet er booket i ditt navn og de sjekker inn med det så får de fordelene ja.
    Det er ikke vanlig å få oppgradering på mer en ett/ditt rom i en bestilling nei.

Preference liker dette
  12. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    744
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar! Gir mening det :D

13. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,545
    Bonuspoeng:
    113
    Kan godt legge til at medlemsfordelene er personlige, og at dette blir brudd på vilkårene.
    Så går det sikkert greit, med tanke på at norske hoteller ikke sjekker ID.

Så bør du være HELT trygg på at dem du booker for ikke lager noe som helst trøbbel under oppholdet. Det kan også være helt uforskyldt. For ikke lenge siden fikk jeg en streng melding fra hotellet om støy fra rommet. Da var det greit å være sikker på sin uskyld. Vi hadde vært borte på restaurant i flere timer allerede, da meldingen kom.

Det er FÅ/INGEN jeg ville stolt på med opphold i mitt eget navn, uten at jeg er tilstede selv :)

14. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    342
    Bonuspoeng:
    63
    Selvfølgelig riktig at fordelene er personlige. Men jeg er nok ikke like streng som deg på hvem jeg stoler på. Foreldre og søsken går helt fint :)

tobeornot999 and freddyen like this.
  15. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    744
    Bonuspoeng:
    93
    Ahh, fin presisering, takk! Den andre posten ga meg inntrykk av at det skulle være helt i orden. Jeg ønsker ikke å bryte noen vilkår og tanken var bare å booke for min samboer og hennes venninne. Stoler på at de oppfører seg så det er ikke noe problem. Tror jeg bare dropper det da, og heller finner noe fint på Hotels.com for der kan jeg jo oppgi et annet navn i bookingen uten at det bryter noen vilkår

freddyen liker dette
  16. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg booker ofte for konemor i mitt navn, og da skriver jeg bare i kommentarfeltet at det er hun som sjekker inn. Noen ganger reiser hun alene, noen ganger med en venninne, og aldri har det vært surmuling fra resepsjonister eller andre. Hun får alltid full Platinum-forpleining selv om hun ikke engang er medlem i Strawberry.

Om det noengang skulle dukke opp spørsmål om vilkårsbrudd regner jeg med en forklaring om felles Strawberry-konto vil duge, omtrent på samme måte som felles bankkonto. Jeg skjuler jo heller ingenting, i og med at jeg oppgir hennes navn ved bookingen.

17. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,545
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det er helt klart noen nyanser her!
    Jeg tenker mer på booking for venner og kjente, uten at du oppgir deres navn.

18. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    744
    Bonuspoeng:
    93
    Det står i vilkårene til Strawberry at det ikke er mulig å ha felles konto, men kjekt at det kan funke å skrive på kommentarene. Er jo verdt et forsøk da kanskje, og i verste fall så gir de vel bare ikke noen fordeler.

Fleksnes liker dette
  19. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,545
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har gjort utallige bookinger for andre, både venner, kjente og familie.
    De har, så vidt jeg vet, aldri fått statusfordeler når jeg noterer deres navn på bestillingen.
    Så har det kanskje sammenheng med at de fleste har egne Strawberry-kontoer og knytter bookingen mot seg selv ved innsjekk.

Selv da jeg booket for min søster med samme etternavn, og brukte en noe tvetydig formulering om at hun skulle få hente nøkkelkortene, ble det ingen oppgradering.

Egentlig helt greit at dette håndheves såpass konsekvent.

Last edited: 06. sept 2024
  20. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,410
    Bonuspoeng:
    93
    Skal booke enn helg i Oslo for min bedre halvdel og vår ene datter, men finner ikke ut om det faktisk er ”lovlig” å booke rom til familiemedlemmer på poeng når man selv ikke er med? :)

Del denne siden