Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. petrate

    petrate Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    219
    Bonuspoeng:
    43
    Oleana dersom du er Platinum. Jeg blir utelukkende oppgradert til Suite. Havnekontoret er også bra.
     
    tobeornot999 and Preference like this.
  2. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    478
    Likes mottatt:
    636
    Bonuspoeng:
    93
    Er nok bare Gold på både booking og besøkstidspunkt, men lov å håpe på oppgradering - selv om det sikkert er mindre sannsynlig på sommeren, selv om det er slutten av august. Takk for tips!
     
  3. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,272
    Likes mottatt:
    8,858
    Bonuspoeng:
    183
    Vi bodde nettopp på No. 13 for å delta i et bryllup. Ligger supersentralt (og deler bakgård med Oleana, så der scorer de likt). Litt funky rom og noen av de andre vi var der med klaget på at standardrommene hadde litt funky planløsning. Vi ble oppgradert til deluxe-rom (fra std.) med balkong og trivdes godt der.

    Det var ganske stappfullt pga. Bergensfest, og jeg så at den ekstra kule loftssuiten var booket, men vi var fornøyd med rommet vårt. Nydelig å rusle til Bybanen på noen få minutter.

    Solid frokost og har sett noen på forumet her som mener No. 13 sin er bedre enn Oleana sin.
     
    Preference liker dette
  4. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,272
    Likes mottatt:
    8,858
    Bonuspoeng:
    183
    Har de oppdatert i appen så det igjen viser romkategori for oppgradering?

    På oppholdet mitt nå står det oppgradert romkategori. Gjorde det ikke i helgen, men det var frittstående og dette er Clarion.
    Har ikke flere bookinger før sommeren (håper jeg), så tynt med datagrunnlag for å teste flere ganger.
     
    eventyrer liker dette
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,937
    Likes mottatt:
    22,642
    Bonuspoeng:
    293
    Clarion Energy viste ikke oppgradert kategori. Rommet som stod i appen stemte heller ikke med rommet jeg fikk ved innsjekk som tydeligvis var øremerket meg med håndskreven lapp.
     
    eventyrer liker dette
  6. Flyrlavt

    Flyrlavt Veteran

    Innlegg:
    1,514
    Likes mottatt:
    4,017
    Bonuspoeng:
    113
    Stod standard dobbeltrom både før og etter innsjekk på Comfort i dag. Ble derimot informert om oppgradering i resepsjon.
     
  7. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,570
    Likes mottatt:
    3,717
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen statusmatch-muligheter her lengre?

    Rekvalifiserte akkurat ikke til gull, og no luck på e-post fra EuroBonus eller Scandic Friends. Selv med 11 netter booket ila juni/juli.
     
  8. freddyen

    freddyen Veteran

    Innlegg:
    1,506
    Likes mottatt:
    1,455
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen statusmatch hos Strawberry, dessverre.
    Så vidt jeg vet har de ikke matchet status siden de overtok Hilton på Kastrup for flere år siden.

    De 11 nettene dine tar deg et godt stykke på vei.
    I kombinasjon med Strawberry Mastercard, som gir 2 kvalifiserende netter per måned, har du Gull i løpet av 10 måneder. Eller enda raskere, om du har flere netter planlagt.

    Men, jeg regner med du ønsker statusen FØR det neste oppholde ditt! :)
    Om du overfører 3334 Trumf til Strawberry får du umiddelbart Gull-status ut denne og neste kvalifiseringsperiode. Poengene (50K) kan så brukes til bonusnetter hos Choice.
     
    Last edited: 22. juni 2024
    WingmanWizard liker dette
  9. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,570
    Likes mottatt:
    3,717
    Bonuspoeng:
    113
    Nja, de matchet mye i fjor. Kjenner flere med EBG/EBD som fikk match i fjor, og det var vel i fjor høst at de hadde fadesen med annonsert status match mot Finnair Plus hvor alt man trengte å gjøre var å taste inn en kode i profilen, uten noen form for verifikasjon av status i Finnair Plus. Den ble vel hastestengt et par dager etter at kodene spredte seg på internett.

    Trumf er ikke verdt det, da de kronene gir langt høyere verdi ved fast overføring til EB. Opptjeningen ellers er jeg veldig godt kjent med, var kun statusmatch-erfaringer i år jeg lurte på. :)
     
    freddyen liker dette
  10. freddyen

    freddyen Veteran

    Innlegg:
    1,506
    Likes mottatt:
    1,455
    Bonuspoeng:
    113
    OK da - ingen formell statusmatch hos Strawberry pågår for øyeblikket.
    Litt ironisk egentlig. De strør om seg med status via Strawberry Mastercard og Trumf, men gjester med bevist høy reiseaktivitet får ikke match.
     
  11. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,384
    Likes mottatt:
    8,786
    Bonuspoeng:
    183
    Enig og veldig godt råd med Oleana.

    De oppgraderer skikkelig (jeg er plat lt), mens Havnekontoret er et hotell jeg liker godt men som konsekvent kun oppgraderer én kategori til omtrent identisk rom som standard rommene.
     
  12. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,384
    Likes mottatt:
    8,786
    Bonuspoeng:
    183
    Enig i prinsippet.

    Men de driver business. Og får betalt i hard cash for poengene de selger til Trumf og andre....

    Mens en åpen og gratis status match i utgangspunktet kun fører med seg kostnader.
     
    WingmanWizard and freddyen like this.
  13. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    764
    Likes mottatt:
    4,126
    Bonuspoeng:
    93
    Booket noen netter når det var triple bonuspoeng, kan jeg forvente triple poeng også på restaurantregningen hvis jeg setter på det på rommet?

    Lurer også på hva som er riktig poengopptjening ved Strawberry opphold i utlandet mtp valuta.
    F.eks i Danmark får man poengene nedenfor beregnet basert på DKK eller etter konvertering til NOK?
    Er disse poengene kumulative? Mao. vil jeg få 70 bonuspoeng per 100 kr hvis jeg booker et dansk hotell på strawberry.no, og betaler med Strawberry MC i DKK?

    Fra https://www.strawberry.no/medlemskap/partnere/strawberry-mastercard/#fordeler:
     
    pepperminte liker dette
  14. pepperminte

    pepperminte Medlem

    Innlegg:
    197
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Nei. Du får ingen poeng for restaurantregninga.

    Basert på DKK.

    Nei. Du får 30p/100kr.
     
  15. InCognito

    InCognito Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    @pepperminte hva mener du med at det ikke er poeng for restaurantregningen? Antar spørsmålet dreier seg om (Strawberry)-restauranten på hotellet, og det skal vel gi 30x3 poeng per 100?
     
  16. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,241
    Likes mottatt:
    7,613
    Bonuspoeng:
    293
    Ingenting av dette stemmer for bruk av Strawberry mastercard. Man får triple poeng på sommerkampanjen hvis oppholdet er i Juli, dette regnes ut fra det man betaler etter konvertering til NOK og såvidt jeg vet har det ingenting å si om man setter restaurantregningen på rommet eller betaler direkte.

    Man får derimot ikke triple poeng enda en gang for det man setter på rommet hvis man bestilte oppholdet som en del av en ordinær triple poeng-kampanje (som ikke har noe med Strawberry Mastercard å gjøre). Man får kun poeng for selve romprisen, og i dette tilfellet gir NOK/DKK samme antall poeng.
     
    Spielhaug liker dette
  17. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    901
    Likes mottatt:
    2,796
    Bonuspoeng:
    93
    Xpress Central Station i Oslo har faktisk deluxe rom med terrasse i nesten hele toppetasjen :)
     
    travellers4fun liker dette
  18. turaga008

    turaga008 EBD | OWS

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Med Strawberry MC kortet, er det som med SAS MC at man kan kun tjene poeng på kredittgrensen sin per måned? Dvs om jeg har 50k i kredittgrense, og bruker 50k 1. juli, fyller på 50k igjen, og deretter bruker 50k til uka etter, vil jeg da tjene poeng på 100k, eller kun 50k? Må jeg vente til f.eks 1. august før jeg kan tjene poeng på nye 50k?

    Kort fortalt har jeg et stort kjøp som kan betales med kredittkort og vil gjerne ta en del av det beløpet med Strawberry kortet, men da er det viktig å vite om jeg faktisk får nytte av det og ikke bare "kaster bort" spend.

    Takk! :)
     
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,937
    Likes mottatt:
    22,642
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror ikke det er noe begrensning på hvor mange bonuspoeng du kan opptjene, det handler mer om hva bruksgrensen er på kortet. SAS MC har en rullerende 30 dagers greense og jeg antar Strawberry har det samme siden det også er et SEB-kort.

    Ring SEB og hør hva bruksgrensen din er.
     
  20. turaga008

    turaga008 EBD | OWS

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Ja det var det jeg tenkte, og jeg hørte med SAS MC/SEB og der var bruksgrensen det samme som kredittgrensen. Da kunne jeg altså ikke tjene poeng på mer enn 100k i mnd. Da regner jeg med at det blir det samme med Strawberry MC, at jeg ikke får tjent poeng på mer enn 50k i mnd, som er veldig kjipt i dette tilfellet.

    Så basically blir opptjeningsgrensen = bruksgrensen, som ofte er kredittgrensen..

    Skal ringe og høre, men sist måtte det en del kundeservice roulette til før jeg fikk noen som hadde svar på det.
     

Del denne siden