Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Peregrin

Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Konsekvensen av dette må bli at bruk av Nordic Choice MC ikke gir bonuspoeng ved bruk av Payr? Får vel ikke poeng på kontantuttak? Har ikke brukt dette kortet i Payr på en stund, men hadde tenkt å gjøre det nå med doble poeng i juli. Har du fått poeng for betalingen din 6. juli @Grooo ?

2. Grooo

Grooo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    827
    Bonuspoeng:
    93
    @Peregrin Ja jeg har fått poeng for de to fakturaene 6. juli.
    Men fikk samme feilmelding som nevnt over her før i sommer, derfor jeg da tok kontakt og lurte på hva som var galt. Svaret var da altså at jeg hadde brukt over 20.000 på Payr/Vipps i løpet av en mnd.

3. ortega

ortega Medlem

Likes mottatt:
    142
    Bonuspoeng:
    33
    Har også fått doble poeng for Payr 5. juli, enda ikke tikka inn noe for vipps fra 8. juli, men kommer kanskje litt etterhvert?

4. Grooo

Grooo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    827
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har fått inn poengene for vanlig bruk av kortet 9. juli, men har ikke benytt Vipps denne måneden så det har jeg ikke testet. Husker ikke hvor kjapt poeng for Vipps bruker komme.

5. petrate

petrate Medlem

Likes mottatt:
    250
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg får alltid poeng fra Payr. Aldri fått fra Vipps. Brukt kortet i 3 måneder. Men fra og med 1 august tyder alt på at det også er slutt for Payr. Dessverre.

6. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Visste om at SAS MasterCard er game over med Payr fra august, men hadde ikke fått med meg at det også gjelder Choice, selv om det er logisk. Hvor fant du info om dette??

petrate liker dette
  7. petrate

petrate Medlem

Likes mottatt:
    250
    Bonuspoeng:
    63
    Ingen informasjon. Bare regner med det da det er samme bank. Håper jeg får feil.

8. Claus

Claus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    352
    Bonuspoeng:
    63
    Satser på at du tar feil...:cool: På fakturaen for SAS MC står det at opptjening opphører fra 1. august, men det sto ingenting på Choice MC-fakturaen for juni.

Grooo liker dette
  9. swib

swib Medlem

Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg fikk dobbel nordic choice poeng fra vipps og payr for 8. Juli.

Grooo liker dette
  10. Scrooge

Scrooge Medlem

Likes mottatt:
    633
    Bonuspoeng:
    93
    Choice bør jo ha en litt større interesse av å gi folk poeng som man bruker på hotellene deres, enn andre selskap som gir Eurobonuspoeng som man ofte bruker for å reise i C/F hos andre flyselskaper:)

11. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,077
    Bonuspoeng:
    183
    Poeng fra vipps har kommet som vanlig. Tar like lang tid som andre transaksjoner.

Grooo liker dette
  12. Nordlys

Nordlys Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Tror ikke jeg har fått de 2 statusnettene fra mastercardet godskrevet i juli, andre?

13. Maraug

Maraug Bonusløvinne

Likes mottatt:
    192
    Bonuspoeng:
    43
    Dere som har platinum status, hvordan fikk dere det? Gjennom kredittkort opptjening? Overnatting? Er dere livstidsmedlem?
    Nettopp fått meg Gullstatus ( kampanje m kredittkort) og er selvsagt gira på å stige i gradene

14. Maraug

Maraug Bonusløvinne

Likes mottatt:
    192
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har fått mine

15. inexile

inexile Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har platinum både med poeng og overnattinger, men poeng som først vippet meg over grensen. Jeg er ikke lifetime gold enda, 180k poeng unna det.

Maraug liker dette
  16. ScoobyDoo

ScoobyDoo Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Hvis du går på Min Side på "transaksjoner med bonuspoeng" så kan du bla deg tilbake til 1.juli for å finne noe sånt:

1. jul 2019
    Mastercard 2 Kvalifiserende Netter
    0 BP.

17. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Har noen erfaring med at bookinger dukker opp på kontoen hos den internasjonale Choice-kjeden? Er Platinum i Nordic og har også en konto hos den internasjonale Choice-kjeden, dog kun Member og uten å noengang ha bestilt noe gjennom den. Hadde nylig to opphold på et norsk Comfort Hotel og et på et Clarion Collection. Av en eller annen grunn har Clarion-collection oppholdet dukket opp på min internasjonale Choice-konto. Begge bookingene skjedde naturligvis gjennom Nordic Choice. Jeg fikk ikke tellende netter eller poeng hos den internasjonale Choice, kun hos Nordic. Hvor vanlig er egentlig dette, og er det mulig å trekke noen fordel av det?

18. Peregrin

Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Hadde kjent opp til Gold på poeng, hovedsakelig overnattinger men også et betydelig bidrag fra kredittkort. Kort tid før opptjeningsperioden gikk ut vekslet jeg inn nok Trumf til å bli Platinum. Brukte vel ca. 2500,- (som gir i underkant av 40 000 poeng) på å passere poenggrensen til Platinum. Synes dette var vel anvendte Trumf, for jeg kan jo bestille bonusovernattinger for poengene. Har allerede benyttet meg av platinumfordelen med garantert bonusuttak dersom hotellet har ledige standardrom.

EndreD liker dette
  19. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Det hadde ikke vært bedre å vente til opptjeningsperioden gikk ut, for deretter å overføre på dag 1 i ny periode? Litt avhengig av hvor raskt du kunne oppnå 100.000 poeng, kunne du hatt Platinum i nesten to år i stedet for ett...

20. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    ...og der tikket det inn epost om triple poeng for bookinger gjort i morgen.
    Periode: 16. juli - 18. august

Del denne siden