Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Maraug

Maraug Bonusløvinne

Likes mottatt:
    192
    Bonuspoeng:
    43
    Får vi denne goden også via Viatrumf? Bestiller jeg direkte på choice kommer det et altervativ som heter trippel poeng booking, den ser jeg ikke når jeg går inn ViaTrumf

2. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,367
    Bonuspoeng:
    183
    Ofte så får eg opp kva rom eg er tildelt i appen samme dag som innsjekk, og no har eg booka to rom(avbookbare med Nafrabatt og viatrumf) også skal eg sjå kvar eg får best rom før eg avbooker det eine før kl 21.

Er dette såpass ufint at eg bør slutte med det, eller er det slik Platinummedlemmer har det?

3. ScoobyDoo

ScoobyDoo Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg har blitt oppgradert på mine 2 siste bookinger, men kun den ene var synlig i appen samme dag. Så du kan være oppgradert selv om det ikke vises i appen...

4. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    378
    Bonuspoeng:
    63
    Samme opplevelse, appen er ikke til å stole på når det gjelder oppgradering. Uansett har man jo krav på høyeste ledige romkategori som platinum, så skulle man være misfornøyd er det bare å ta det opp med resepsjon :)

5. Maraug

Maraug Bonusløvinne

Likes mottatt:
    192
    Bonuspoeng:
    43
    Hvem bør jeg kontakte når jeg er misfornøyd med Gull service?
    Måtte vente til kl 17 m innsjekk og fikk drittrom

6. ScoobyDoo

ScoobyDoo Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    For dere som handler Bitcoins (NB: Dette er ingen anbefaling om å begynne å handle med bitcoins. IKKE bruk penger du ikke har råd til å tape)

Ved å bruke NCC MC får vi nå 40 poeng per 100kr ved å kjøpe bitcoins på Coinbase (testet) og muligens Luno (skal testes).

Har du ikke har en bruker allerede, setter jeg pris på om du bruker mine invites (Det tjener vi begge på). Sjekk denne posten: https://insideflyer.no/forums/threads/egen-tråd-for-invites.13208/page-2#post-299213

Coinbase tar 4% gebyr idet man bruker kortet, også anbefaler jeg at du selger via for eksempel bitmynt.no for å unngå gebyrer for salg og valutaveksling i tillegg. Disse 4% får man jo omtrent tilbake av de 40 bonuspoengene, evt kan man håpe at prisene stiger såpass at du tjener inn dette også. NB: det er forskjellig pris på kjøp og salg, så du må vente på en liten oppsving i kursen før du selger (Igjen: risikoen er der for at det aldri stiger til samme punkt)

Ettersom jeg kan se av Luno sine sider, er det ikke noe gebyr for å bruke kredittkort, men jeg kan tippe at dette er bakt inn i forskjellen mellom kjøp- og salgsprisen.

7. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Bilder av selve Suiten? :D

8. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    460
    Bonuspoeng:
    63
    Er ikke sikker på Gull, men for silver er det [email protected] og Platinum er [email protected] - så regner med at det er [email protected] :)

9. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,028
    Bonuspoeng:
    113
    Kunne du da avbestille det andre rommet og få tilbake brukte poeng?

10. prisjeger

Likes mottatt:
    460
    Bonuspoeng:
    63
    Trist at du hadde en dårlig opplevelse på Ernst. Dette hotellet har ellers et godt rykte i Kristiansand, og er et hotell med lang historie. Dessverre hadde noen slektninger vi hadde på besøk også dårlig erfaring med Ernst nå nylig - deres ankepunkter var dårlig rengjort rom. Klagde i resepsjonen og fikk nye håndklær bl.a. men likevel... De hadde bestilt selv gjennom hotels.com og var for øvrig statusløse hos Choice, og gadd ikke å følge det opp i etterkant, men det ville jeg definitivt gjort.
    I forhold til din sak ville jeg både fyrt av en klagemail til gullmailen, og svart detaljert på den undersøkelsen de har for vane å sende ut til alle gjester i etterkant av oppholdet. Det er ikke umulig at de vil tilby deg f.eks. Noen poeng som kompensasjon her. Om du ikke tilbys noe konkret når du får svar på henvendelsen, kan du vurdere å svare med et konkret ønske om kompensasjon på xxx antall poeng f.eks.
    Lykke til! :)

Maraug liker dette
  11. LinnW

LinnW Nytt Medlem

Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    13
    Tok bare video, men har printa noen bilder fra den. Var 2 enkeltrom, stor stue med spisegruppe, sofa og to skrivebord og TV. dobbeltrom med skrivebord og TV. To bad med badekar, dusj og badstue :) klesskap på alle rom. Minibar.

Attached Files:

12. LinnW

LinnW Nytt Medlem

Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    13
    Det spurte vi ikke om. Da hadde det blitt 3-4 oppgraderinger og det hadde de nok ikke gjort. Men ved ettertanke hadde sikkert vært lurere å sendt Mail først å spurt om å få suiten mot poeng, tipper de ville tatt litt mindre.

13. prisjeger

Likes mottatt:
    460
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk du bekreftet suite som svar på mailen eller fikk du vite det først ved ankomst?

14. Jhafeld

Jhafeld NCP Lifetime & EBG

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg skrev ønsket om oppgradert rom i kommentarfeltet på bestillingen, fikk ingen bekreftelse før ankomst.

15. Jhafeld

Jhafeld NCP Lifetime & EBG

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    I min verden er dette ufint.
    Dette tar opp rom som kunne vært reservert av andre, prisen pr rom drives opp og det gjør det vanskeligere med en forutsigbar drift for hotellet.
    Om det er veldig viktig med best mulig rom for deg vil jeg anbefale å booke nest høyeste romkategori, eller bo på samme Hotel mest mulig(bli stamgjest), samt passe på å bli litt kjent med de ansatte i resepsjonen.

Edvard liker dette
  16. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,367
    Bonuspoeng:
    183
    Eg er einig i at det er ufint, og kjem til å avstå frå å gjera det.

17. prisjeger

Likes mottatt:
    460
    Bonuspoeng:
    63
    Har brukt dette hotellet flere ganger og er også fornøyd - dog aldri bodd der som Platinum...
    Fikk du bekreftet det større rommet som svar på mailen eller fikk du vite det først ved ankomst?

18. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,028
    Bonuspoeng:
    113
    Deja vu? :p

Se svar fra @Jhafeld på forrige side :)

19. Grooo

Grooo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    939
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk samme/tilsvarende hjørnerom som Platinum før i vår (to voksne), og en kollega som "bare" er Gull fikk det nå i helga da de var to voksne og to barn (3 og 7 år). Ingen av oss fikk noen bekreftelse på forhånd, jeg fikk det uten noe spm fra min side, kollega sendte mail og spurte om ett praktisk rom til å slappe av en ettermiddag + natt før tidlig flight.

prisjeger liker dette
  20. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,488
    Bonuspoeng:
    113
    Med fare for at det allerede ble svart på det i tråden: Når man går via viatrumf direkte til Nordic Choice... få man da de 9,3 % pluss bonuspoeng fra NC?

Del denne siden