For å svare mitt eget spørsmål...
Sendte mail til Nordic Choice, fikk svar etter mindre enn en time:
Takk for din mail.
Nordic Choice Hotels og Choice Hotels International har to separate lojalitets program. Vi har dessverre ikke en statusmatch med Choice Privileges.
Vi har ett samarbeid med Choice International som gir deg muligheten til å opptjene Nordic Choice poeng for dine opphold på deres hoteller. Dette skjer ikke automatisk, men om du sender oss kvittering så fikser vi dette for deg. Samarbeidet gir også mulighet til å booke bonus netter på noen utvalgte hoteller i Europa.
Choice International og Nordic Choice har godt kjennskap til hverandres program, det skader ikke å nevne at du er stamgjest hos oss
Så klart vil ikke dette garantere fordeler, men hotellet tar det gjerne i betraktning ved valg av rom.
Ha en bra kveld!
Sjekket deretter min egen Choice-profil som jeg opprettet i helgen etter å ha lest innlegget til
@prisjeger.
Dere kan tro at min forbauselse var meget stor etter jeg oppdaget at jeg nå har Gull-status hos Choice, og likt antall poeng hos Choice som jeg har hos Nordic Choice!
Har ikke forsøkt booke hotell for disse poengene, men vi skal til Roma i oktober, så dette var svært gledelig! Rent umiddelbart virker det som det er flere hoteller tilgjengelig til en lavere poengpris enn de Choice-hoteller som er mulig å booke gjennom Nordic Choice.
Vis alt...