Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Kan du forklare nærmere hvordan du kommer fram til dette? Høres fryktelig ulogisk ut for min del, men er åpen for at andre ser noe jeg ikke ser (som jeg kan benytte meg av i framtiden :))

2. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Gir NCC MC poeng på Revolut? 20k-grense der også?

3. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Ola Nordmann har NCC Platinum med kvalifiseringsperiode januar-desember. Den 31. desember innser Ola at han ikke klarer å beholde Platinum uten å overføre Trumf-kroner tilsvarende 40.000 NCC-poeng. Dersom han gjør dette i løpet av 31. desember, vil hans status være gyldig ut inneværende periode (altså ut dagen) + neste (de påfølgende 365 dagene).

Dersom Ola har en bråte Trumf-kroner liggende på bok, kan Ola i stedet legge fra seg PC-en, gå på nyttårsfest og feire at han dropper ned til Gold i det et nytt år ringes inn. Neste morgen, litt tung i hodet, er det opp med PC-en, logge inn på trumf.no og overføre tilstrekkelig antall kroner som trengs for å oppnå 100.000 NCC-poeng (6667 Trumf-kroner). Ola oppgraderes da til Platinum igjen, denne gang for hele inneværende periode (altså 364 dager frem i tid + hele neste periode - totalt over 700 dager som Platinum).

Samme prinsipp gjelder hos SAS. Jo tidligere du oppnår status inn i ny kvalifiseringsperiode, jo lenger vil du kunne nyte deg av statusen (inneværende periode + neste).

Hvorvidt det vil være en hensiktsmessig bruk av Trumf-kroner, er det kun Ola som kan bedømme. Det kan jo f. eks. hende at han har et hektisk reisemønster i starten på året + at han kan melde seg på NCC MasterCard (gir 10.000 poeng), slik at den totale summen som må overføres noe senere på året (f. eks. i februar / mars) er betydelig lavere. Da gir han imidlertid fra seg en del netter med Platinum-fordeler, men det er som sagt en vurdering Ola må gjøre. Kost / nytte.

4. Blades33

Blades33 Medlem

Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    Her er det potensiale for godt betalte netter.

En overnatting til 1650 kroner vil gi 2250 poeng via viatrumf, 4950 poeng for overnattingen, og 495 poeng betalt med NCC-kortet.

Pent.

5. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,077
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke glem doble poeng på NCC-kortet i hele juli.

6. Blades33

Blades33 Medlem

Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    Der ser du. 1650*.6, ikke *,3..

7. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Ja den ser jeg, om du skal gjøre et rent kjøp av status. Men @Peregrin som du svarte hadde faktisk hadde tjent opp til gull hovedsaklig på hotellopphold i perioden, dvs. at han var langt i fra å måtte bruke 6.667 trumf på å kjøpe seg status (han trengte bare å bruke 2500). Kanskje tjener han opp til platinum i neste periode også uansett, så da har han i så fall kastet bort en del trumf på å kjøpe status.

Men jeg ser likevel at det er en veldig interessant problemstilling for dem som har mye trumf og ikke er interessert i SAS poeng (eller har allerede så mange SAS poeng at du ikke rekker å bruke alle :rolleyes:). Ettersom du faktisk kan bo for poengene så kan du få noen veldig billige overnattinger, og i tillegg altså Platinum status. Faktisk kan du bo (mer enn) 10 netter på helt ok hoteller for 6667 kroner, og har i da tillegg toppstatus på alle overnattingene dine...

Peregrin liker dette
  8. ScoobyDoo

ScoobyDoo Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Men hvis jeg booker en natt i august, må jeg da forhåndsbetale for å få doble poeng i juli?

9. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Her er det (selvfølgelig) datoen når kortet belastes som teller

10. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Mon tro om det er mulig å få statusmatch hos Choice ut i fra status i Nordic Choice??

11. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    For å svare mitt eget spørsmål...
    Sendte mail til Nordic Choice, fikk svar etter mindre enn en time:

Takk for din mail.
    Nordic Choice Hotels og Choice Hotels International har to separate lojalitets program. Vi har dessverre ikke en statusmatch med Choice Privileges.
    Vi har ett samarbeid med Choice International som gir deg muligheten til å opptjene Nordic Choice poeng for dine opphold på deres hoteller. Dette skjer ikke automatisk, men om du sender oss kvittering så fikser vi dette for deg. Samarbeidet gir også mulighet til å booke bonus netter på noen utvalgte hoteller i Europa.
    Choice International og Nordic Choice har godt kjennskap til hverandres program, det skader ikke å nevne at du er stamgjest hos oss :) Så klart vil ikke dette garantere fordeler, men hotellet tar det gjerne i betraktning ved valg av rom.

Ha en bra kveld! :)

Sjekket deretter min egen Choice-profil som jeg opprettet i helgen etter å ha lest innlegget til @prisjeger.
    Dere kan tro at min forbauselse var meget stor etter jeg oppdaget at jeg nå har Gull-status hos Choice, og likt antall poeng hos Choice som jeg har hos Nordic Choice! :eek: :eek::eek: Har ikke forsøkt booke hotell for disse poengene, men vi skal til Roma i oktober, så dette var svært gledelig! Rent umiddelbart virker det som det er flere hoteller tilgjengelig til en lavere poengpris enn de Choice-hoteller som er mulig å booke gjennom Nordic Choice. :)

Gullars, DanH and prisjeger like this.
  12. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Utrolig heldig for deg at poeng og status har blitt speilet! No such luck for meg, dessverre... Hadde jeg fått poengbalansen min fra NCC over til Choice, kunne familien tatt nesten en måneds ferie i Unaiten på poeng, så jeg krysser fingrene for at storgevinsten plutselig skal komme inn :rolleyes:

13. Logiflyer

Logiflyer Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Et lite nOOb spørsmål, registrerer man NCC MC hos trumf eller registrerer man trumf hos NCC MC for å denne dobbeldippingingen?

14. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Du booker Choice hotell ved å gå inn via Viatrumf.

Logiflyer liker dette
  15. Logiflyer

Logiflyer Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    takker :)

16. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    I dag får man triple bonuspoeng for alle bookinger man gjør på choice.no. Det er jo flott at det kommer slike tilbud innimellom, men egentlig er det ganske irriterende også - jeg har enda til gode å faktisk få benyttet en slik kampanje. Siden jeg alltid bestiller avbestillbare rom ville det i utgangspunktet bare være å kansellere bestillingen jeg har liggende inne og bestille på nytt. Det har likevel ikke fungert, da hotellene så langt ikke har hatt ledige rom jeg kunne booke (tar ikke sjansen på å først avbestille rommene jeg først hadde bestilt og så satse på at de er frigjort - da risikerer vi å stå uten det rommet vi ønsket oss, og SÅ viktige er ikke poengene..). Jeg kunne ønsket meg at man kunne meldt seg på kampanjen og at den også kunne gjelde allerede eksisterende bookinger - det er jo noe både Hilton og IHG klarer når de fra tid til annen kjører kampanjer. Men men, man kan ikke få alle ønsker oppfylt her i verden...

17. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,425
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har en booking på Sola neste uke, og sjekket om det ville lønne seg å avbestille for så å bestille på nytt, men det er 1.600 kroner dyrere for samme type rom nå, så det er jo helt uaktuelt. Jeg ville riktignok fått nesten 10.000 poeng mer, men dersom jeg kjøper 1.600 trumf får jeg 24.000 poeng for samme sum.

18. Blades33

Blades33 Medlem

Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg sjekket et gitt hotell i går kveld, og det samme hotellet i dag tidlig.

Jeg tar høyde for at noen selvfølgelig har booket rom i de få timene jeg sov i natt, men det er påfallende hvordan rommet ble 600 kroner dyrere, tilsvarende nesten 40%, over natten...

19. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Eg skal ikkje uttale meg spesifikk om dette tilfellet, men eg opplevde at det var samme prisen ved booking på OSL eller i Oslo

Last edited: 16. juli 2019
    Blades33 liker dette
  20. flyby

flyby Medlem

Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg fikk opp samme pris i går, som jeg fikk booket i dag med 3x opptjening.

Blades33 liker dette

Del denne siden