Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,077
    Bonuspoeng:
    183
    Ja

TElg78 liker dette
  2. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Har vel sett det variere mellom 5,5 og 9,5% Trumf. Betaler man i tillegg med Choice MasterCard får man faktisk veldig mye poeng per booking hos Choice :)

3. olestolen

olestolen Medlem

Likes mottatt:
    354
    Bonuspoeng:
    63
    Litt usikker om dette er lov (forumreglar), men har eit gåvekort på 1 stk overnatting i valgfri helg for 2 personar som er gyldig til 17.04.20 på Clarion Hotel Air i Stavanger.
    Har annonse til 950,- på finn.no, men kan selge den til 860,- til ein eller anna bonusjegar her inne. Får nok dessverre ikkje bonuspoeng på denne, men er eit bra kupp!
    Førstemann til mølla via chat.

Finn-annonse:
    https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=148530972

4. Peregrin

Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Hva kan/bør man forvente ved manglende oppgradering som platinum? Hadde bestilt tre rom til storfamilien, og hadde tatt det for gitt å få oppgradert minst ett rom som vi voksne kunne bruke som fellesrom på kvelden. Men hotellet sier de er fullbooket. Det er vel deres problem og ikke mitt, ettersom dette er en garantert fordel.

Petter B-C liker dette
  5. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Er du allerede på hotellet og sjekket inn? I så fall; be om å få snakke med manager-on-duty. En rolig prat med presisering av regelverket bør resultere i at de:
    A) Hoster opp et bedre rom (ofte ruger de på en suite)
    B) Tilbyr prisreduksjon for ditt rom tilsvarende mellomlegg fra ditt rom og rom du teoretisk sett skulle være oppgradert til

Hvis hotellet stiller seg på bakbena, klag til Platinum-mailen. Kan gjerne være verdt å sende en henvendelse uansett, slik at HQ blir klar over at «garantert oppgradering» slettes ikke praktiseres som en garanti blant hotellene.

DanH and Peregrin like this.
  6. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    93
    Beveger meg muligens litt off topic med hensyn til siste post, men gjelder oppgraderingsfordelene også om rommet er betalt med NCC-poeng?

7. ScoobyDoo

ScoobyDoo Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    ... og gjelder også andre fordeler som tidlig innsjekk, sen utsjekk og lignende?

petrate liker dette
  8. petrate

petrate Medlem

Likes mottatt:
    250
    Bonuspoeng:
    63
    Svaret er ja. Alle fordeler skal gjelde.

9. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan går dere frem for å undersøke tidlig innsjekk? Er det noe man kan få svar på ved e-posthenvendelse forut for besøk, eller må man bare møte opp og håpe på det beste?

10. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Tidlig innsjekk er ikke en garantert fordel, kun muligheten for det. Man må sjekke med hotellet o forkant og spørre om det er mulig.

11. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, klar over det, lurte mer på om man bruker å få et endelig svar på dette via e-post eller om det er noe man må møte opp den aktuelle dagen for å undersøke.

12. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville definitivt sjekket med hotellet i forkant for å unngå bomtur. Da får også hotellet muligheten til å prioritere ditt rom hvis de ønsker å yte slik service :)

Min kommentar var forøvrig like mye ment til @ScoobyDoo sitt spørsmål om fordeler knyttet til tidlig innsjekk.

Mavo liker dette
  13. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Kan nevne at jeg sjekket inn i går på et hotell i Gøteborg som var fullbooket, og der min Platinumstatus ikke var registrert av en eller annen grunn. Ergo i utgangspunktet var vi selvsagt ikke oppgradert. Når jeg (høflig) nevnte jeg var Platinum og hadde krav på oppgradering ble resepsjonisten først litt vill i blikket - men så ordnet hun opp. Vi måtte bare vente en time ekstra, så ordnet det seg og vi fikk et flott rom. Aldri antydning til snakk om at jeg ikke skulle bli oppgradert. For øvrig hadde jeg bestilt to rom, men rom nr. 2 ble ikke oppgradert, fordi jeg skulle bo på det andre rommet - altså gikk alt helt etter boka her.

SAJblue, EndreD, Petter B-C and 4 others like this.
  14. Maraug

Maraug Bonusløvinne

Likes mottatt:
    192
    Bonuspoeng:
    43
    Vil bare si at jeg fikk mail fra hotellet etter jeg sendte en tilbakemelding til [email protected]
    som noen anbefalte her. De beklaget veldig min dårlige opplevelse og tilbyr en oppgradert overnatting til 50% og gratis middag på hotellet.
    Ok det

Petter B-C, petrate, Baldrick and 2 others like this.
  15. Logiflyer

Logiflyer Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Hei.
    Som relativ ny NCC`er fikset jeg meg NCC MC og ble dermed gullmedlem, jeg er RR Platinum og Scandic Red medlem. Men var interessert i mulig dra meg opp til et NCC Platinum og, men etter 21 netter på 6uker som gull må jeg si jeg er mild sagt skuffet. 18 Netter med ingen oppgradering, har heller ikke på noen av disse blitt gitt uoppfordret mine fordeler ref mineralvann. Har heller blitt avkrevd penger der jeg har måtte påpeke under innsjekking at jeg var gull medlem og ikke skulle betale.

Er det gjengs at det er så lite oppgraderinger? (ps. Alle oppholdene er på samme hotell)

16. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,387
    Bonuspoeng:
    183
    Det må vel kunne kalles en vesentlig detalj, for å bedømme gullnivået på et helt lojalitetsprogram.

Har du prøvd å høre med hotellet/goldmail etter å ha bodd der ikke mindre enn 21 ganger? :)

Last edited: 01. aug 2019
  17. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Kva hotell? (Folketeateret(?))

Eg brukte å sjekke kva som var ledig rett før eg booka inn, og poengterte dette ved sjekkinn. Hjalp det ikkje, så sendte eg epost til gullmailen, som alltid var på min side.
    Men det varierer stort frå hotell til hotell, og no som platinum, så opplever eg at det fungerer fint. Dei er litt kjipe med oppgradering til suite, men eg aksepterer oppgradering til deluxe e.l. når eg booker billigste rom

Logiflyer and Maraug like this.
  18. Logiflyer

Logiflyer Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Hei.
    Det er Børsparken det er snakk om i dette tilfellet, forventer ikke å bli oppgradert til suite men et deluxe må man vel kunne forvente?

19. Logiflyer

Logiflyer Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Har sendt mail nå til gullmailen for å sjekke ståa.

20. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Børsparken ja. Har ikkje bodd der på ei stund, men det er vel ikkje så mange kategorier der. Men er det ledige rom i høgare kategori, så skal du få det. Men det er ikkje garantert. Men dette høres ikkje ut som om dei følger standarden

Del denne siden