Rente Barometer`n

Tråd i 'Off-topic' startet av drsyk, 29. nov 2018.

  1. dahlmath

    dahlmath Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Det var nysalg. har ingenting med Nordea att gøra per dags dato (tveksamt att man man kommer ha något med dem att gøra i framtiden med den fantastiska hållningen tjejen i telefonen hade:)).
     
  2. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,978
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er Nordea Premium kunde og har 2,45 nå etter sist renteoppgang. Forsøkte å snakke med de og fortalte at Gjensidige Bank hadde mye lavere rente for finansforbundet/YS, de var ikke interessert i å matche denne gangen. Så har satt søkt om å flytte over lån til Gjensidige slik at jeg kan få ett ordentlig tilbud, så prøver jeg meg på Nordea på nytt. Hvis ikke blir jeg å bytte til Gjensidige Bank eller Danske Bank, skal ha møte med de 15 august..

    Men når jeg snakket med rådgiveren i Nordea så forsto jeg det ikke slik at Gjensidige Bank var billig banken deres... De bare kunne ikke matche (noe som er helt på trynet). Gjensidige sier at de mest sannsylig blir til Nordea etterhvert.
     
    dahlmath liker dette
  3. Wendel

    Wendel Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    511
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er også Nordea Premium og har fortsatt 2.15% rente. Jeg har heller ikke fått beskjed om noen oppgang i rentesats enda. Så her burde de kunne fint gi deg en lavere rente.
     
  4. Travelbear

    Travelbear Aktivt Medlem

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Gjensidige har økt renta de også, fra 1.8 er det ikke 2,19, men 2,44 o_O
     
    Last edited: 15. juli 2019
  5. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,978
    Bonuspoeng:
    183
    De var ikke villig til det :p Er helt nytt boliglån med belåningsgrad på 90%, har ikke tatt ny verdivurdering men den er vel rundt 80% nå sånn egentlig.
     
  6. rolser

    rolser Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Billig bank og billig bank, rådgiveren sa at konseptet med Nordea var fullservice og ikke rentefokus, Gjensidige Bank skulle ha fokus på rente bevisste kunder.

    Så får se hva som skjer, gikk ny beskjed om at det er muligheter for både YS og Econa avtalene hvis de startet med å prise seg oppover.
     
  7. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    1,298
    Bonuspoeng:
    93
    Handelsbanken satt opp fra 2,10 til 2,35 fom August. Så klage ble sendt inn, og fasit ble 2,17 fom August.

    Klager ikke:)
     
  8. cuivien

    cuivien Medlem

    Innlegg:
    116
    Likes mottatt:
    716
    Bonuspoeng:
    93
    Grugleder meg allerede til å begynne prutingen på lån i november. Bytter bolig og går fra saga med knappe 1 mill i lån i dag til i overkant av 5 mill og fortsatt bare ~60% belåning
     
  9. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Grattis, går fra SAGA til? Rente nivå prute fra?
     
  10. cuivien

    cuivien Medlem

    Innlegg:
    116
    Likes mottatt:
    716
    Bonuspoeng:
    93
    Tja, det kommer an på hva DNB har lyst til å tilby meg. Er Saga Gull i dag, men oppfyller ikke kravene til å bli Private Banking kunde. Før så var det noe som het Saga Platinum, men tror ikke de markedsfører produktet lenger...

    Jeg ligger på ca.2,2% rente i dag, men tror det er priset inn en endring utover høsten som bare ikke har kommet med ennå.
    Kommer uansett til å gå dit jeg får best tilbud, bruker ikke rådgiveren min nok til å skulle være lojal :)
     
  11. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Enig der. Lojalitet i banksektoren glimrer med sitt fravær. Lykke til. Blir nok det samme på meg når den tiden kommer.
     
    cuivien liker dette
  12. Navnsen

    Navnsen EBD, HH Diamond

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Noen tips til nykjøpere? Har DNB Saga. Er det mulig å forhandle seg til laverenter ved tegning av nytt boliglån? Noen andre banker man burde sjekke med evt?
     
  13. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Du burde sjekke med alle banker, og evt. fagforeningsmedlemsskap/medlemsfordeler etc.
     
  14. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    1,298
    Bonuspoeng:
    93
    Hører at Danske Bank har satt opp renten for Tekna til 2,42 fra Oktober?
     
  15. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,978
    Bonuspoeng:
    183
    De har skrudd opp prisene på nettsiden deres. Hadde senest møte med de idag for å kanskje flytte over til de. Står over den, har 2,40 i Nordea og de kunne gi meg 2,32 (boliglån ung). Så uaktuelt :p
     
  16. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Hvis man har fastrente i Danske Bank (noe jeg har) så får man ikke utbetalt evt underkurs, fant jeg akkurat ut.
     
  17. Grove

    Grove Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    Er akkurat i ferd med å bytte fra Gjensidige til Nordea, og øker lånet med neste 50% i samme slengen grunnet oppussing. (slapp av- skal handle med Amex :) )
    Får tilbud på 2,49 i Nordea, så jeg klager ikke på den- totalpakken er bedre enn Gjensidige. Premiumkonseptet er hakket hvassere enn det Gjensidige kan tilby- og responstiden er utrolig bra.
     
  18. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Mens de garantert skal ha for overkurs. Jeg har ikke forstått logikken for hvorfor det skal være greit. Hadde aldri signert en fastrenteavtale som ikke hadde klausuler som gav underkurs-betaling fra banken.
     
  19. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,255
    Likes mottatt:
    21,992
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jo prislisten de har på nett.
    Er mulig med lavere en den,alle storbankene opererer med individuelle avtaler.
     
  20. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Jepp, det skal de. Hadde jeg visst det hadde jeg nok ikke bundet renten. Står selvsagt med liten skrift i avtalen.

    Ifølge noen par år gamle nyhetsartikler var det noen som tjente 7 sifrede beløp på å spekulere i underkurs.
     

Del denne siden