Rente Barometer`n

Tråd i 'Off-topic' startet av drsyk, 29. nov 2018.

  1. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Tror hvis du sjekker med de fleste DNB-kunder i samme posisjon som meg så har man fått et brev om renteøkning i dag :) Akademiker-avtalen i Danske Bank og Juristforbundets avtale i Handelsbanken er økt tilsvarende, det er derfor DnB setter opp dette.
     
  2. JanVidar83

    JanVidar83 Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    3
    Ok, da ser det ut til at Akademikeravtalen ligger ganske godt likevel.. Flyttet fra 2,22 hos DNB Saga til 2,17 i Danske bank i juni, og ble overrasket når de nå gikk opp til 2,42. Forhørte meg med DNB igjen, men de skulle nå ha 2,45. Andre banker ligger jo langt høyere, blant annet Nordea som skulle ha 2,80.
     
  3. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Hvis du skal binde renten kommer ikke danskebank spesielt godt ut. Spesielt hvis du sammenligner med Storebrand.
     
  4. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Danske bank, akademiker avtalen ligger nå på:
    NOMINELL RENTE 2,42 %

    Boliglån med fast rente
    3 år: 2,50 % *
    5 år: 2,75 % *
    10 år: 3,00 % *

    Blir nok til at jeg ikke ringer DNB likevel, fram til eventuelt neste rente oppgang.
     
  5. Travelbear

    Travelbear Aktivt Medlem

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Hadde 2,45 i dnb etter de satt opp renta, byttet over til gjensidige med ys-avtalen og fikk 2,19, som igjen satt den opp til 2,44. Mye vits i å bytte bank må jeg si, og synest den ys-avtalen med gjensidige er blitt utrolig dårlig.
     
  6. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    I disse dager føles det jo relativt ok å sitte med en fastrente på 2,1 i Sparebank1. Jeg har ikke fastrente for å spare penger, men det føltes behagelig som forsikring da jeg tok opp lånet. Angrer ikke direkte på dette nå :cool:
     
    Shyneno, Blaa and drsyk like this.
  7. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Vel, vel, du kan vel høre med DNB igjen? Se hva slags tilbud de eventuelt kan komme med?

    Hehe gni det ut på oss andre dødelig :D Den spådommen traff riktig bra må en si!
     
  8. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Sjansen for tap ift flytende rente er definitivt stor, men samtidig så låser man på lavt nivå, og eksempelvis for utleieleiligheter min så «låser» jeg inn positiv kontantstrøm. Har betalt overkurs før, så skal tenke på det, men Storebrands tilbud er på en ganske lav rentemargin for dem, så et ganske bra tilbud.
     
  9. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,000
    Bonuspoeng:
    183
    Har en nabo som mener han har 1,95% i Nordea fortsatt.. Den dealen skulle vi alle hatt :)
     
  10. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Kan ikke tro dette uten og se beviser :cool:
     
    Maggie and drsyk like this.
  11. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,000
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg forhørte meg om han var sikker på at det ikke var kommet noen renteendring siste tiden,fikk til svar at det var slik famillie avtale den gode renten :)
    Jeg trodde jeg hadde best rente på lang avstand,så viser det seg at jeg blir knust et Sotomayor hopp unna ;-)
     
  12. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Har hatt noen telefoner til DNB.
    Får ikke lavere enn 2,6 med Saga... (relativt lite lån med lav belåningsgrad)
     
  13. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Akademikeravtalen Ung i Danske Bank holder 2,32% etter justeringen, ikke gøy med oppgang men jeg lever fint med det når alle andre også setter opp renten.

    For 799,- kan du kjøpe en slegge, planlegge neste års opppussing og belåne nok til lavere rente :rolleyes:
     
    Origo liker dette
  14. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    LO og Sparebank1 skal vist gi 2,25% nå..
     
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Det er det som er problemet. Bankene vil at vi skal låne mye før de er interessert i å diskutere rente.
     
  16. Andyfly

    Andyfly Fly me to the moon.

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    872
    Bonuspoeng:
    93
    WTF! og jeg som akkurat byttet til gjens(tr)idige fra DnB nettopp pga YS-avtalen. Er jo bare vas dette.
     
  17. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Ser dessverre sånn ut ja. Lojale kunder med god sikkerhet er vist ikke veldig interessante...:rolleyes:
    Vurderer Gjensidige (YS) ja. 2,44% (0,26% lavere enn DNB sitt tilbud).
     
  18. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    519
    Bonuspoeng:
    93
    Bulder Bank og Sbanken tilbyr sin beste rente til kunder med lav belåningsgrad( LTV maks 50 pst ), uavhengig av lånebeløp. Kanskje de er noe for deg.
     
    Last edited: 26. aug 2019
    RoadKing liker dette
  19. Filip

    Filip Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Det stemmer det, men det er kun fordi jeg opplever å få hjelp når jeg trenger det. Hadde de ikke ytet god service, så hadde jeg nok flyttet. Men har nå ikke klart å få til noen bedre rente andre steder, så da blir jeg nok værende frem til det blir en del penger å spare andre steder.
    Det komiske er at jeg leste i e24 tror jeg det var, at dnb spår lavere renter i fremtiden, men så velger de selv å sette opp rentene pga markedet...
     
  20. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Renten flater ut mot høsten(tviler på noe rentehopp), deretter så vil(skal/bør/MÅ) den synke i takt med det internasjonale markedet :)

    DNB er alltid morsomme på bekostning av andre :rolleyes:
     
    Maggie liker dette

Del denne siden