Jeg gikk ned 0,35 prosentpoeng til 2,5% med Saga i første omgang. Krysser fingrene for 0,5pp til i løpet av en uke. DNB har i det minste 0kr i termingebyr, det er jeg ganske sikker på at jeg betalte i min forrige bank.
Jeg ble også satt ned til skarve 2,5%, men jeg har termingebyr på 60kr. Er også Saga. Merker at min tillit til Dnb nå henger i en tynn tråd.
Da lå du ganske høyt fra før. Ser ut som de som hadde lavest rente fra tidligere fikk klart minst kutt i første omgang. 0 i termingebyr, forhandlet du deg fram til det?
Interessant. Jeg har 50 kr i termingebyr. Er jo nesten like mye som jeg sparer med en renteendring på 0,17%. Det skal det forhandles om i neste runde! Det at de skryter av 0,85% nedgang i rente, lurer på om det gjelder for noen i det hele tatt? De har kanskje hatt 4% i utgangspunktet?
Fikk akkurat samme beskjed etter å ha klaget på en latterlig reduksjon på 0.17%. Begynner å bli smått lei av å forhandle med DNB om en rente de lovet skulle matche Juristforbundets laveste rente til enhver tid. Jada jada, jeg er helt enig i at man kan bytte bank istedenfor å klage på at DNB ikke matcher, men er ellers fornøyd så har enn så lenge valgt å bli værende.
Fikk tilbud om 2,3% hos DNB idag, det var det beste de kunne gå til, selv basert på begge nylige renteendringer. Slik jeg forstår det så reduserer Danske Bank rente i akademikeravtalen til 1,7% i løpet av noen dager, så har startet refinansiering her for å få noe ekstra opplåning og umiddelbar virkning av rentereduksjon.
https://danskebank.no/akademikerne/tekna NOMINELL RENTE FRA 2,20 % * Ikke oppdatert iht. siste renteendring.
Da har vi fasiten for Danske Bank Akademikerne. Rentereduksjon totalt 0.75% vs styringsrenten ned med 1.25%. Noen som har fått noe i nærheten hos DNB Saga, Nordea Premium eller andre?
Neste rentenedsettelse kommer 2.april fra DNB, basert på tilbakemeldinger fra rådgiver tror jeg at jeg ikke blir fornøyd (Fikk 0.17% første runde), men gir de en sjanse til å korrigere. Er ikke av dem som er så opptatt av at renten skal korrigeres ned med en gang, men tideler høyere rente over tid har jeg ikke råd til.
Jeg har Danske Bank Boliglån Ung, ikke akademiker. Hadde 3,10% før første nedsettelse og endte nå opp med 2,25%. Ikke hele styringsrenten, men hele kuttet de varslet på 0,85%.
Nordea pluss har 1.7% for boligstart/boliglån ung, 1.8% for 50% belåningsgrad og 1.85% for 75% belåningsgrad. 1.89% for boligkreditt. Gjelder fra 7. april for eksisterende kunder.
nå fikk Nordea direct (gamle gjensidige bank)opp dampen også: Dette er de nye prisene for YS-medlemmer Boligstart u/85% egenkapital: 1,69 % Boliglån Ung u/85%: 1,70 % Boliglån u/50%: 1,79 % Boliglån u/ 85%: 1,85 % Boligkreditt: 1,79 % -1,89 % Uten avtale, priser fra: 1,99
1,60 % LOfavør Førstehjemslån gjennom SpareBank 1 Østlandet. 1,70 % på ungdomslån og 50%-egenkapitalslån, 1,80 % for de over 34. Oversikt finnes på lofavor.no