Går fra SPK (2,634 eff. rente) over til Bulder bank (1,99 eff. rente). Blir ikke det alikevel da Bulder bank tar pantkrav størrelse pålydende hele boligverdien og ikke bare lånet..
Det rentebrevet lar vente på seg... Hvor mye fikk du i første runde? Har du vært i kontakt etter første rente nedsettelse?
Sto på nettsiden til DNB at rentebrevet skal komme 3. april. Har skrevet ferdig klage-mailen jeg skal sende dem allerede. Må bare fylle inn prosentsatsene når de kommer på fredag.
Jeg pumper DNB for maks gjelds grad i disse dager...Nye rente nivået stod på det gjeldbrevet. Før dette 2,6% nom. Forventer 1,8 ish! Og 10 år fastrente på 2%
DNB har i alle fall vært kjappe til å opplyse om at innskuddsrente er nede på 0.0% og 0.3% på høyrentekonto (om det er lov å kalle det for noe slikt..) Venter fortsatt på reduksjon av lånerenta. Er riktignok frist i morgen, så får vel gjøre som @holmen og varme opp klagebrevet på forhånd
De må jo briljere med det de er mest stolt av Utlåns renten er jo ikke like spennende for DNB`s aksjeholdere...
Ja klart det, er jo ikke slik at banker er til for kudnene, kundene er bare et nødvendig onde for at aksjeeierene skal tjene penger
Korrekt diagnose, og behandlingen for dette er at vi sitter som svarteper, da vi kan verken leve med dem eller uten dem. Obs det gjelder madammen også EDIT: bo på gaten?
Jepp. Innskuddsrenten er varslet satt ned til nesten 0. Men ikke før fra slutten av mai(?). Sjekket Danske bank for Akademikerne. Der har de sparekonto med 1,9% rente..
Nesten? Men det er riktig at det er fra 30.mai så gir jo oss litt tid til å se etter alternative investeringer fra den rå 0.1% renta i dag Men høyrentekontoen har fortsatt 0,3% så skal vel smile hele veien til banken der da....
hmm hva slags konto har du med 0,75% rente? Over 8mnok har jeg dessverre ikke akkurat nå, men jeg fant 50€ under senga her om dagen så mulig jeg har det snart....
Superspar heter den. SAGA-produkt, tror jeg? Vet ikke hvorfor jeg ellers skulle hatt det. Maks 12 uttak i året(?), og man må spare til kontoen hver måned. Jeg bruker det som lånebetalingskonto bl.a. "Sparer" et fast beløp til kontoen, og så trekkes det derfra til lånet. Har en buffer på 6 måneders lånebetaling, så det blir jo i alle fall litt renter av det.
Hmm.. Trodde det var samme som min konto men det er kanskje vanlig sparekonto. Får undersøke dette. Er jo ganske bra økning fra 0.3 til 0.75% De 12 er vel også utenom trekk til lån? Hadde det slik før jeg skiftet til Danske Bank, men tydeligvis ikke nå lenger..