Rente Barometer`n

Tråd i 'Off-topic' startet av drsyk, 29. nov 2018.

  1. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje dagen din blir litt enklere om du bytter bank da @holmen Verre er det jo ikke :)
     
    drsyk liker dette
  2. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Da er det ankommet brev:
    1,98 effektiv...Skal vi si oss fornøyde?:) Mnd beløpet ble redusert med over 5 store:eek:
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    :cool:
     
  4. lobster

    lobster Medlem

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    2,30 her, ned fra 2,65. Byttet til DNB nylig med lovnad om løpende matching mot Danske og Akademikeravtalen. Føler ikke akkurat at de leverer, mail sendt.
     
  5. Wendel

    Wendel Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    511
    Bonuspoeng:
    93
    Etter litt mail frem og tilbake idag med min kunderådgiver så endte jeg opp med en rente på 1.9% nominell, ned fra 2.3% i første rentebrev.

    Jeg sa meg fornøyd med dette da jeg har ganske lite lån, så ser ingen vits i en lang saksgang bare for å spare 20kr i måneden eller noe slikt ved å kreve enda lavere rente :)
     
  6. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    siden brorparten her inne virker å ha saga så skiver jeg et innlegg, slik at det ikke kommer 24 til med samme meldingen:eek:;)

    de fleste har fått to brev fra dnb, det siste nå i dag.
    det ser ut som gjengs saga rente har blitt satt til 2,3% nominell.

    selv hadde jeg kontakt med min kunderådgiver onsdag, og etterspurte siste nedsettelse(den som kom i dag)
    jeg fortalte samtidig at jeg hadde tilbud motatt fra Sparebanken 1 på 1,89% nominell mottatt 31.03.
    hun sa jeg burde ta kontakt over helgen.

    jeg fikk mail av henne i dag med beskjed om etter siste nedgang hadde hun justert meg til 1,94% nominell.

    så konklusjon etter en del innlegg her inne;
    alle SAGA får 2,3% inntil de snakker med banken, hvorpå de da setter ned mellom 0,3 og 0,4 til.
     
  7. lokke

    lokke Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    197
    Bonuspoeng:
    33
    Har også Saga. Fikk først brev om 1.98%, og etter en telefonsamtale ble den satt ned til 1.8% med virkning fra og med i dag (er medlem i Tekna).
     
    Maggie and holmen like this.
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for den :) . Da er jeg ikke fornøyd likevel... Vi ringer på mandagen vi, for nå er det helg...
     
    October liker dette
  9. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Saga også her, og fikk brev om 2.3% datert i går. Dårlig aprilspøk når Akademikeravtalen i Danske gir 1.8%.

    Sitter i telefonkø som nå har vart i 25 minutter. Som "spesielt prioritert kunde" så betyr vel det bare at de har irritert på seg samtlige SAGA kunder og at alle andre også ringer inn for å klage. Stakkars de som sitter i kundemottak nå med en slik strategi fra ledelsen: "Sett ned til 2.3 og så gir vi mer hvis noen klager".

    Det positive er at jeg nå i ventetiden har fylt ut, sendt inn, og fått svar fra Danske om at de vil kunne gi lån. Forventer matching + kanskje 0.05 til 0.1% høyere enn Danske i DNB. Noe mer er bare fullstendig uaktuelt.
     
    drsyk liker dette
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Kom med update om renta blir bedre hos Dnb, eller om du må bytte bank. Jeg ventet i 2 min til jeg hørte at jeg var nr 20 i køen...Da var det nok.
     
  11. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg endte med å skrive inn til dem istedet og la på når jeg passerte 42 minutter :eek:
     
    drsyk liker dette
  12. JanVidar83

    JanVidar83 Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    3
    Rett og slett elendig av DNB. NÅR de får telefonstorm av sinte, men fremdeles lojale kunder, så bør de forstå at de ikke kan legge seg et halvt prosentpoeng over største konkurrent. De tjener vel dessverre så pass mye på å avvente videre reduksjon at det er verdt å miste massevis av kunder.

    Refinansiere selv hos Danske Bank, men irriterer meg grønn over "etableringsgebyr" på 600 kr. Blir ikke bedre når rådgiver skriver at "nei, det er bare slikt vi spanderer på kunder som kommer fra andre banker" og avslutter setning med smilefjes.

    Depotgebyr ble derimot fjernet, så sørg for at dere krever fjerning av gebyr ved bytte av boliglånsbank, ellers går mye av gevinsten tapt ved mindre lån i hvert fall.
     
    drsyk liker dette
  13. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    519
    Bonuspoeng:
    93
    Nå er det vel mulig at en del kunder ringer banken i disse dager for å få avdragsfrihet på sine lån fordi de har blitt permittert.Bare for å sette ting litt i perspektiv for dere som klager på ventetid på telefon for å få endret renten...
     
    drsyk, OttoL and Jorge like this.
  14. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Her har jeg et tips til alle:

    Du: Hei, jeg har fått tilbud om 1,8% i rente fra bank a. Kan du matche det?
    Din bank: Nei dessverre
    Du: Ok da bytter jeg til bank a.
    Din bank: Det var leit, men det er ikke noe jeg kan gjøre.
    Du: Ok takk for samtalen.
    Din bank: Ha en fin dag videre og velkommen tilbake.
     
    holmen and drsyk like this.
  15. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    :D Tror de fleste har tenkt den tanken. DnB frykter nettopp å miste sine kunder og da svekkes deres posisjon i markedet. Har truet flere ganger og fått gjennomslag. Av hensyn til de permiterte utsetter en ringing og tar det på Mail.

    Etter at de mistet akademiker avtalen, går de langt for å matche...Til vår store fordel.
     
  16. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    1,298
    Bonuspoeng:
    93

    Fant akkurat at jeg traff perfekt!!

    1,7 Fra 6 April:D
     
    drsyk and holmen like this.
  17. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    1,298
    Bonuspoeng:
    93
    What? Her ble det redusert med 2100,-
    Har du et halvt statsbudsjett i lån eller? :p
     
    drsyk liker dette
  18. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde 2,6, 2,3 termin har jeg ikke regnet på, så hoppet mellom 2,6 NOM. til 1,98 effektiv viste seg i nettbanken til å utgjøre 4790 ish kroner. Gjeld er bra, reduserer på skatten :D
     
  19. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan fikk du 1,7??? Hva er hemmeligheten din :rolleyes:
     
  20. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    1,298
    Bonuspoeng:
    93
    Tror ikke det er noe annet enn langt og godt kundeforhold :confused: Hun er vel lei av at jeg ringer titt og ofte og vil ha renten ned.

    1.7 og 1,75 Effektiv.
     
    drsyk and Andyfly like this.

Del denne siden