DNB Saga, fra 2,60% til 2,03% nom., venter på å høre hva de kan gjøre. Alternativet mitt er Danske Bank gjennom Tekna (under 34 år) med 1,70%, så det kan nok lukte flytting av boliglån i nær fremtid.
Kom meg ned til 1,85% hos DNB. Rammelån. Er egentlig fornøyd med det. Har så lite lån at det er veldig lite å spare på å bytte bank. Nå når jeg har så god tid hjemme, så skal jeg ta en gjennomgang av forsikringene også. Der kan jeg potensielt spare mye mer.
Ikke kommet i gang, melker Dnb for max belåning i disse dager, rydder unna alt annet lån, bil, studie gjeld, 80% belåning er et vakkert tall, snoker etter fast rente avtale, det komme en oppside om 1 år, da effekter av milliard innskyting fra sentralbanken og staten, ergo inflasjon vil snart begynne å bevege seg...
DNB kunne ikke matche Danske Bank gjennom Tekna, men kunne hoppe ned fra 2,03% til 1,80%, og det er jeg egentlig rimelig fornøyd med. På årsbasis utgjør det vel 1200 kr for min del kontra Danske, og jeg er nesten fristet til å si at tidsbruken med å flytte lån etc. gjør at det ikke er helt verdt å gjøre noen store stunt - spesielt mtp. potensielle etableringsgebyr og tinglysning.
DNB kunne bare gi meg 1,95% på mine 6+mill i lån så da er jeg i prosess med Danske Bank. Kjenner at denne matchingen ikke helt fungerer som matching.
Det har du rett i. De lover gull og grønne skoger, men kan kun presentere sølv og et lite skogholt.. Antakeligvis spekuleres det i hvor mye de kan strekke strikken før folk forlater banken til fordel for Danske Bank. Jeg har jo eksempelvis for øyeblikket godtatt 0.1%-poeng høyere rente enn Danske Bank gir meg, rett og slett fordi det er for omstendelig å gjøre om på det i forhold til besparelsen. Jeg tror det samme gjelder de aller fleste, så DNB er nok i hovedsak tjent med å holde det på dette nivået og la de som forlater skuta dra videre.
Det er det jeg regner med også, og jeg har selv akseptert 0.05-0.10% over, men nå hadde jeg tiden til å flytte så da ser jeg om det går. Saga/Private Banking er heller ikke så attraktivt lenger, så behovet for å vær en god kunde et lavere.
DnB burde hatt noen agressive win back agenter som lokker kundene tilbake igjen med enda lavere rente