Samletråd Curve/revolut/SAS TW/N26/+++

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av drsyk, 03. des 2018.

  1. gert

    gert Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    @drsyk Det hadde vært fint om man kunne velge det i instillingene. men jeg tror ikke de gidder å gjøre det hvis det bare er i Norge vi er sære. Men hvis det er en del andre land som gjør det samme, kan det jo hende.
     
    drsyk liker dette
  2. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Leste på Revolut sin hjemme side. Det er da trygt å plassere opp til den summen, greit å ha det i bakhode, mtp hvor mye noen kan topp up med.
    Your money will be protected up to €100,000
    One of the key benefits of obtaining a banking licence is that customer funds will be protected under the European Deposit Protection Scheme (EDPS).

    The EDPS will cover your funds up to the first €100,000 or about £85,000 in the UK, which means that you can safely and confidently store higher balances in your Revolut account.
     
    paramberg liker dette
  3. chudtwa

    chudtwa Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    8

    Så hvorfor er N26 relevant for denne tråden?
    Norge er ikke et EU-land.
     
  4. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er kunde hos N26 og er 100% norsk.
     
  5. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    N26 operates in all the Eurozone countries, except Malta and Cyprus. That leaves Germany, Austria, Spain, Italy, Ireland, Slovakia, Greece, France, Belgium, Estonia, Finland, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Netherlands, Portugal, and Slovenia. Since November 2018 their EUR denominated accounts are also available in Norway, Sweden, Denmark, and Poland. And since December 2018, they are also offering local GBP accounts to residents of the United Kingdom. They will also start offering local accounts in the United States in the first half of 2019.

    Har glemt å oppdatere kom i november 2018 nyelig!
     
    chudtwa liker dette
  6. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Beta testing av Curve støtter ikke Amex SAS, de som har rent Amex kort kan sjekke kortet sitt her:

    https://www.curve.app/terms-beta

    og gi tilbake melding om kortet deres er registret for støtte eller ikke?
     
  7. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,828
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg mener å huske at Betatesten kun omfattet Amexkort i UK, men kan selvsagt ta feil....
     
    drsyk liker dette
  8. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Mitt AmEx Gold (DNB) er ikke støttet.
     
    drsyk liker dette
  9. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    816
    Likes mottatt:
    3,303
    Bonuspoeng:
    93
    Stemmer at det kun er støtte for UK i beta-fasen. Utrulling for Europa er ifølge roadmapen noke som kjem innan 6 mnd:

    "For all our European customers, add your American Express card to Curve and save up to 5% in foreign exchange fee while spending where Amex is not accepted and earning Amex rewards."
     
    drsyk liker dette
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer nok kun for UK, da blir det spennende venting. Konseptet er at du har en "lommebok" du topper up med fra Amex, folk har fått sperret sin konto til neste faktura dato når de har toppet up opp til sin mnd, limit. Men gjelder dog kun Beta versjonen foreløpig. Vi får se hva som blir det endelige resultatet.:D
     
  11. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,828
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
  12. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Dette gjelder vel bare nye "kunder"?

    Men om jeg forstår det riktig, si man bruker kortet i utenlandsk valuta, så vil man da totalt ende opp med 35EB pr 100kr. Og det eneste negativet er evt. 2.5% tap i konverteringsgebyr om man handler i en av valutaene som ikke er støttet?
     
    Last edited: 18. des 2018
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Usikker om gjelder nye kunder, jeg har ihvertfall sett den kampanje x antall ganger via epost og ved å laste opp appen. Så vekslet 10.000NOK x2 --> SEK og har ikke sett snurten av EB, venter til over nyttår og tar en telefon.(SEK er godkjent som EB opptjenings valuta) Og ja hadde aktivert kampanjen :D
     
  14. skyblue

    skyblue Medlem

    Innlegg:
    75
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Er denne kampanjen verdt det? Synes det er litt forvirrende når de skriver 20000 poeng men man får jo 2000 EB når man overfører 10K?
     
  15. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Du veksler for en del verre enn 2.5% hos travel wallet dessverre
     
  16. chudtwa

    chudtwa Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    8
    Nei, siden du må betale gebyr per valuta-transaksjon som er skyhøyt. Helt møkat.
     
  17. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    SAS TW er altså et mindre lønnsomt alternativt etter å ha brukt det i London, mtp EB, vil oppdaterer første siden. EB er kommet inn via Curve, men betalte i dyre dommer, dog kan bruke TW til å topp up i Revolut, forsatt av verdi av den grunn?
     
  18. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,362
    Likes mottatt:
    1,280
    Bonuspoeng:
    113
    I menyen for innskudd ser jeg et norsk kontonummer (starter på 8603 = Danske bank)
    Er dette "min" konto eller er den felles?
    Det er ingen KID, kun beneficiary/mottaker.
    Behandlingstiden skal være på opptil 2 virkedager.
    Det tyder vel på en felles konto der innskuddene må allokeres manuelt?
     
  19. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    @freddyen beklager vet ikke mer enn at jeg overførte EUR fra Revolut til N26, der jeg har en IBAN (International Bank Account Number) og BIC/SWIFT Bank Identifier Code, som identifiserer en bestemt bank , hos Revolut, så min konto er britisk hos Revolut.
     
  20. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Slutter den på 41? I så fall har vi samme:)
     
    freddyen liker dette

Del denne siden