Samletråd Curve/revolut/SAS TW/N26/+++

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av drsyk, 03. des 2018.

  1. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,216
    Likes mottatt:
    17,278
    Bonuspoeng:
    293
    Skal snart ut å reise litt igjen, og prøver å finne ut om det er beste å satse på Curve eller Revolut? Det blir nok noe uttak av lokal valuta, men også endel betaling med kort.

    Etter å ha lest det meste i denne tråden, så tror jeg at jeg har skjønt det at hverken Curve eller Revolut belaster så mye i valutapåslag som feks Amex og SAS MC ved bruk i ATM og betaling direkte med kort.
     
  2. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg er i samme situasjon og lurer på det samme.

    Forøvrig har jeg konkludert med at Revolut kanskje er tryggest fordi det er forhåndsbetalt, og man får en "vanlig" bankkonto med på kjøpet. Slik jeg har oppfattet Curve så er dette en app som samler alle kredittkort i appen, hvor fordelen er at man kan benytte kun ett Curve-kort tilknyttet alle de andre kortene. Ergo så er ikke dette en egen konto. Om noen får misbrukt Curve-appen vil alle dine kredittkort være utsatt.

    Jeg har også forstått det slik at man ikke alltid kan regne med at Curve eller Revolut virker, slik at man uansett må ha med annet kort som reserveløsning.

    Jeg er dog litt usikker på om man sparer hele valutapåslaget på 2% totalt sett ved å bruke Revolut eller Curve. Det er kanskje lite å bry seg med, men om man har en jevn strøm av utenlandske betalinger og pengestrøm blir det faktisk en pen sum å spare. Om man får lurt inn en bonusordning blir det dobbelt opp.
     
    Maggie and jgroneng like this.
  3. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Man sparer 2%+ (bortsett fra Curve i helgene), ettersom de fleste norske kort tar 1,75%-2,0% og det er etter at MasterCard/Visa tar 0,3%-0,5%.
     
    Maggie and jgroneng like this.
  4. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,255
    Likes mottatt:
    21,992
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg sjekket Curve med Dnb mc og Dnb mc samme tidspunkt i Praha i jul.
    I dette tilfellet var Curve sin kurs litt bedre for min del samt at jeg sparte valutagebyret og det ble eb opptjening :)

    Curve Black,er det en årsavgift eller engangskostnad?
    Samt hvilken grenser har dette kortet i forhold til Curve Blue?
     
    jgroneng liker dette
  5. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Engangsavgift, høyere limit på veksling (Black har fair use grense på 15000GBP/år mens Blue har hard grense på 200 eller 400 per måned).
     
  6. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Er det noen som vet om Komplett MC gir bonus ved oppfylling av Revolut?
     
  7. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke prøvd komplett nei, men Shell gir ikke lenger ihvertfall(test og fikk fakturaen NADA trumf der gitt).
     
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Ville anbefalt Curve Black mtp hva skjer når AmEx støtten kommer? Blir dyrer?, Egen AmEx Wallet er forespeilet med topp up mulighet, lenger vente tid på å bestille? Fortrinns rett? Eller lanseres AmEx støtte for alle?

    Antar Black vil ha flere goder/høyere limit på AmEx Wallet`n?

    Spes da gjeldende for AmEx klientellet=IF`ere :cool:
     
  9. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,255
    Likes mottatt:
    21,992
    Bonuspoeng:
    183
    Ok,men Black har samme gebyr i helgene som blue?
     
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    In case of withdrawals or purchases over the weekend with an underlying card of a different currency of the spend, as the Forex markets are closed, we take the rate of Friday at 23:59 and apply a surcharge. If both the currency of your spend and the currency of the underlying card are GBP, USD or EUR, the rate will be increased by 0.5%. In any other case, that is If either the currency of your spend or the currency of the underlying card is any our other supported currencies, the rate will be increased by up to 1.5%

    Samme for begge
     
    Maggie and jgroneng like this.
  11. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,255
    Likes mottatt:
    21,992
    Bonuspoeng:
    183
    Da er det ikke mye å hente i helgene.. Da ofte vi turister lar kortet gå varmt i utlandet ;-)
     
  12. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,255
    Likes mottatt:
    21,992
    Bonuspoeng:
    183
    Si at man fks skal plukke opp en Rolex til rundt 100K i utlandet på en hverdag. Da er det sorte curve kortet genialt :)
     
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    @Maggie
    Meget kort oppsummering for at du skal se styrken i de forskjellige aktørene:

    N26 billigst i EUR betalende land(bankoverføring) Kan brukes i Curve(må stille inn riktig valuta i appen til Curve)

    Revolut i HVERDAGER topp ups fra dine respektive bonusgivende bankkort, veksler til ferierende destinasjons valuta HVERDAGER, ergo 2 alternativer igjen:

    1. Løsning
    Bruker Revolut uten gebyrer da INGEN veksling foregår(allerede riktig valuta i "lommeboken" hos Revolut).(Husk cashback alternatviet her 1% av rolex til 100k)

    2. Løsning
    Eller bruker Revolut via CURVE, da forutsettes du innstiller Revolut app innstillingen til Revolut til SAMME valuta som du har i Revolut og du skal benytte. Antar cashback fungerer her også?

    Da er du klar for å shoppe rolexen :D:cool::p:cool::D
     
  14. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,255
    Likes mottatt:
    21,992
    Bonuspoeng:
    183
    Dette virket veldig komplisert :)
    Om man går for black kortet og evt kjøper en klokke til 100K på en hverdag og passer på at det kortet som ligger inne har en eller annen form for eb opptjening så er vel dette vel så bra?
     
  15. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    @Maggie det er mulig det :D fikk EB for begge SEB kortene på London turen med Curve :D
     
  16. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Daglig limit er 3750 GBP.
     
  17. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan være verdt å merke seg at de limits som er oppgitt for Curve er max. På mitt Curve Black er max daglig £2000 og £10000 per 365dager.

    Så virker som om den øker baser på hvor mye du har brukt Curve, og du må selv sjekke opp hva dine limits er...
     
  18. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan også be om høyere limits, jeg gjorde det etter halvannen måned hvor all spend gikk igjennom Curve og fikk innvilget maksgrenser.
     
  19. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,255
    Likes mottatt:
    21,992
    Bonuspoeng:
    183
    Og maks er?
    Samt er samme maks for både blått og sort?
     
  20. poeng_poeng

    poeng_poeng Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    28
    2 rolex :p
     
    drsyk liker dette

Del denne siden