Samletråd Curve/revolut/SAS TW/N26/+++

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av drsyk, 03. des 2018.

  1. arildo77

    arildo77 Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Mitt kontonr i Revolut slutter med andre siffer.
     
    freddyen liker dette
  2. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    483
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ser også at jeg har fått lokal bankkonto (Danske) med kontonummer som slutter på 14. Det står at man kan bruke dette til å motta penger fra andre norske kontoer, men antar man også kan overføre ut?
     
  3. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Er det noen som vet om man kan re-kategorisere kjøpene sine i Revolut/Curve slik at dagligvare blir kategorisert som drivstoff osv.?

    Er det mulig å legge til egne transaksjoner som feks. et kontant oppgjør man gjør med venner ute på byen? (slik at man holder orden på pengene som går utenfor kortbruken?)
     
  4. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,193
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    113
    Både Curve og Revolut lar deg rekategorisere, men begge er begrenset til det antallet som finnes (13 på Revolut, 11 hos Curve). Ingen av dem lar deg splitte transaksjoner eller legge til egne transaksjoner. Begge er et stykke unna fullverdige privatøkonomiløsning, jeg er spent på hva DNB kommer med i ny app neste uke.
     
    drsyk liker dette
  5. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Ja, jeg også. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg er på jakt etter en bank som man kan kategorisere på en enkel måte, og i tillegg få med transaksjoner som feks. gjøres kontant eller utenfor systemet.

    Tenker at jeg like godt kan se ut av landet eller til andre løsninger for denne enkle tjenesten som "Min Økonomi" ikke klarer å tilby hos hverken DnB eller Danske Bank. Synd Sbankens tjeneste legges ned fra neste måned.
     
  6. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Kan appen kobles til eksisterende bankkontoer/kort slik at den fungerer uten å legge inn alt manuelt?
     
  7. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    CSV-import kunne vært aktuelt, men å betale 84 usd for dette er noe drøyt. Prisøkningen er også skremmende.
     
  8. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,893
    Likes mottatt:
    8,138
    Bonuspoeng:
    183
    Spiir.dk kommer til Norge nå, like rundt hjørnet. Aktuelt kanskje?
     
    TigerTravel liker dette
  9. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Den der så bra ut - håpet DnB kunne tilby noe tilsvarende i sin nye nettbank men alt de sier er at de jobber med det. Noe de har sagt de siste årene...

    Etter hva jeg har hørt har de åpnet nettbanken for 3. parts-apper i større grad. Så man får håpe integreringer for slike apper kommer mer og mer.

    Nå lurer på om norske delen av Danske Bank støtter denne, noen som kan bekrefte? (det står på spiir.dk at Danske Bank støttes.
     
    TigerTravel liker dette
  10. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg svarer meg selv. De sier appen vil virke hos både DnB og Danske Bank :)
    Gratis er den også!
     
    TigerTravel, paramberg and drsyk like this.
  11. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,893
    Likes mottatt:
    8,138
    Bonuspoeng:
    183
    Kanon :)
     
  12. jonss

    jonss Metaprokrastinator

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    1,131
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har brukt Curve noen måneder nå, og eksporterte data for fjoråret via .csv til Excel. Så over til pivot og voila!

    Tenker det skal bli langt lettere å sørge for at riktig mengde omsetning havner på riktig kort på denne måten.
     

    Attached Files:

    TigerTravel, jgroneng and drsyk like this.
  13. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Revolut har inngått en avtale med Danske Bank i Europa der de kjøper/leier konto fra Danske. Kontonummeret du har fått oppgitt er ditt personlige og kan brukes for lønn, Vipps etc.
    Foreløpig ser det ikke ut til at dette kan brukes for å overføre ut, men norske kontonumre er i beta så dette jobbes med.
     
    Erlingni, jonss, drsyk and 1 other person like this.
  14. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Er det noen som vet om det finnes en skikkelig prisliste hos Revolut? Jeg finner ikke noe på siden deres.
     
  15. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,413
    Bonuspoeng:
    293
    @PetterX , det finnes, velg et program først
    Standard
    Premium
    Metal
     
  16. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Ja, men jeg finner ingen info om helgepriser (valutapåslaget i helger), andre transfermåter og beløpsgrenser på disse, beløpsgrenser på varekjøp osv.

    Rart det ikke finnes noen lett tilgjengelig prisliste/oversikt.
     
  17. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,413
    Bonuspoeng:
    293
    @PetterX
    If you exchange currencies on weekdays (Mon-Fri UTC) you will receive the interbank exchange rate without any markup on all currencies except for Thai Baht, Russian Rubbles, Ukrainian Hryvnia, and Turkish Lira where we add a 1% markup, with a small 0.5% fee for anything above £5,000 each month.

    On the weekend (Sat-Sun UTC) we fix the rate we provide to protect ourselves against fluctuations, this means we apply markups of:

    • +0.5% to all major currencies (ie. USD, GBP, EUR, AUD, CAD, NZD, CHF, JPY, SEK, HKD, NOK, SGD, DKK, PLN, and CZK); and
    • +1% to all other currencies including THB, RUB, UAH and TRY. (this means over the weekend THB, RUB, UAH, and TRY have a 2% markup.)
    Since the interbank exchange rate is constantly fluctuating, the rate that we lock in for the weekend may not be the same as the rate that is available when the markets open on Monday morning.

    Finnes ingen lett oversikt desverre.
     
    PetterX liker dette
  18. jonss

    jonss Metaprokrastinator

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    1,131
    Bonuspoeng:
    93
  19. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,463
    Likes mottatt:
    25,103
    Bonuspoeng:
    183
    Om man oppgraderer til Curve Black,er det fri for gebyrer i helger? Samt finnes det en maksgrense gebyrfritt?
     
  20. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,193
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    113
    Nei. Ja, husker ikke vanlig men for Black tror jeg det er 15 000 GBP per år.
     

Del denne siden