Samletråd Curve/revolut/SAS TW/N26/+++

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av drsyk, 03. des 2018.

  1. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Han har vel bare de 2 korteneo_O
     
  2. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    7,824
    Bonuspoeng:
    183
    Nyhet for Travel Wallet.
    Spesielt det med gebyrfri uttak i utlandet :)

    9B65BB58-7389-44FB-8D70-DBDB40BB1E46.png
     
    drsyk liker dette
  3. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Jøss dette gjør SAS TW til en verdig konkurrent :)
     
  4. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,222
    Likes mottatt:
    782
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er fordelen med TW vs Curve og Revolut egentlig?
     
  5. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke noe som jeg ser det. TW tar grusomme valutapåslag hvis du bruker det direkte til uttak i utenlandsk valuta. Bruker man det innenlands idag har du mulighet til å tjene 2 poeng ekstra pr 100 kroner, men innskudd blir jo forringet nå med 0,5% påslag. Det koker ned til om man syns 2 poeng er verdt 50 øre.
    Så jeg deler ikke umiddelbart drsyks entusiasme her :)
     
    cahudtwa, sovehue and mrt like this.
  6. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,222
    Likes mottatt:
    782
    Bonuspoeng:
    113
    Var slik jeg leste det også, så ble litt usikker
     
  7. sovehue

    sovehue Medlem

    Innlegg:
    184
    Likes mottatt:
    538
    Bonuspoeng:
    93
    Har planer om å tipse Forbrukertilsynet om SAS TW sitt valutapåslag. Er såpass drøyt at det i praksis er et gebyr og de reklamerer med ingen gebyrer. Det er også helt skjult, ikke et valutapåslag men heller dekket over som elendig valutakurs.
     
    Gresshopper, October and ina like this.
  8. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    Mail fra Curve nå!

     
  9. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    911
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Da jeg fikk den funderte jeg på om dette kunne være en måte å betale regninger på. Det er det tilsynelatende ikke. Så vidt jeg kan se kan det kun sendes penger til et Visa eller MasterCard, og mottaker må innen 7 dager gjøre en liten øvelse for å angi hvilket kort han vil motta beløpet på. For meg lyder dette ikke som "taking the fuss out of...", mer som "adding fuss to"...
     
  10. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis det er så enkelt son å sende fra et (kreditt)kort til et annet, og at dette vil generere poeng på bakenforliggende kort, høres dette unektelig ut som en tjeneste som ikke blir å vare lenge...
     
  11. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp, som et minimum vil de måtte skifte mcc til samme som Vipps/Transferwise etc.
     
  12. Vird

    Vird Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    3
    Tror ikke Curve Send vil generere poeng av underliggende kort. Tok en test med TW som valgt kort og da kom det opp feilmelding "something's gone wrong". TW blokkerer vipps vennebetaling, payr, revolut osv. Så tror mcc koden er samme som en av disse. Jo mindre de var super raske med å sperre dette.
     
  13. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    982
    Likes mottatt:
    2,227
    Bonuspoeng:
    93
    Prøvde å sende penger til en kompis gjennom Curve med SAS MC Premium som underliggende kort. Det kom opp som kontantuttak i SAS MC appen.
    Skal oppdatere når det har blitt bokført, men tviler på at man får poeng for det.
     
  14. toyboy

    toyboy Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Ser ut som overføring med NCC til Revolut ikke gir poeng lengre. Har gjort flere overføringer i desember men ser ut til at overførslene i november var de siste som ga poeng. Tidligere har poengene brukt å komme relativt kjapt så nå aner jeg ugler i mosen. Noen som kan bekrefte/avkrefte det?
     
  15. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Tar sjelden mer enn en uke å få poengene på konto og jeg har fått poeng for kortbruk i romjulen så da tipper jeg du har rett i at Revolut ikke gir poeng lengre.
     
  16. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har fått poeng for en Revolut top-up 7. desember. Har ikke gjort noe mer top-ups etter dette. Med avviklingen av Payr tenker jeg å si opp kortet nå som jeg har "rundt" antall poeng og kan bruke dette på en booking :)
     
  17. toyboy

    toyboy Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Har fått poeng selv nå (de var forsinket). Faren avblåst, var ikke meningen å lage drama.
     
  18. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Flere som sliter med swift/iban overføring fra Revolut for tiden?
    Min har hatt status "pending" i tre dager. De skylder på tekniske problemer, selv om alt er grønt på statussiden. Dette har alltid blitt overført uten problem på dagen, til samme konto, tidligere.

    Frustrerende, da overføringen er betydelig, og pengene helt låst (transaksjonen er ikke reverserbar heller).
     
  19. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke testet etter ferien, søndag blir en sånn dag
     
    Erlingni liker dette
  20. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Ser ut som om de nå fikk overføringen gjennom manuelt, etter purring nummer to.

    Kundeservice på chatten hos Revolut virker i hvert fall både oppegående og hyggelige. Bare husk å skrive "live agent please" for å slippe unna chatbot "Rita" så fort som mulig:rolleyes:
     
    jgroneng and drsyk like this.

Del denne siden