Samletråd Curve/revolut/SAS TW/N26/+++

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av drsyk, 03. des 2018.

  1. ScoobyDoo

    ScoobyDoo Medlem

    Innlegg:
    62
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    8
    Tidligere pleide jeg å fylle opp Revolut med NCC for å bruke det i payr, men det går jo ikke lengre.
    Er det noen annen lur måte å bruke Revolut på, for å få NCC-poeng, unntatt ved utenlandsreiser?
    Jeg ønsker ikke å fylle på, for deretter å overføre til bankkonto, det blir utnytting av systemet...
     
    cahudtwa liker dette
  2. cahudtwa

    cahudtwa Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Hvilke kort gir opptjening ved overføring til Revolut?
    Noen kort som fortsatt genererer poeng ved kjøp gjennom Curve?
     
  3. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Alle kort generer poeng (generelle inntjening og bransjebonuser) gjennom Curve, men det blir ikke noe ekstra annet enn eventuelt besvart vekslingskurs ved bruk av Curve.
     
  4. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Generell inntjening har alltid fungert knirkefritt gjennom Curve for mitt vedkommende, men bransjebonuser har jeg opplevd litt mer trøblete:

    - Santander (Flexi Visa) fanger ikke opp at jeg har handlet på bensinstasjon, og gir ikke bensinstasjonbonus.
    - DNB (Trumf Visa) fanger ikke opp at jeg har handlet hos Norgesgruppen, og gir kun generell Trumf 0,5% i stedet for Norgesgruppen-Trumf på 1%.
     
  5. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg er med i Revolut’s beta program og kan melde at de snart vil introdusere en tjeneste der de gir deg og hele ditt reisefølge pass til lounges hvis ditt fly er mer enn en time forsinket.
     
    Erlingni liker dette
  6. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Om du har anledning til å gi feedback så er det vel bare til å spamme om at de må få støtte for norsk kid (så de hadde noenlunde samme i Slovenia eller noe som het VC), så ikke reference bare består av "text som fungerer som kid".
     
    BendikHa liker dette
  7. cahudtwa

    cahudtwa Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Så når du bruker Curve f eks med Bank Norwegian, Widerøe, eller Flying Blue så er det poengopptjening? Sikker?
     
  8. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,530
    Bonuspoeng:
    93
    Funker fint med SAS MC og Widerøe Visa.
     
  9. Volt

    Volt Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    28
    Det er ikke så enkelt. De kortene du nevner har flere "nivå" på bonus. Du får for eksempel ikke Norwegian sin cashback for bestilling av flybilletter på Norwegian.no om du bruker Curve. Du får kun "generell" omsetningsbonus.
     
  10. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Ja.
     
  11. cahudtwa

    cahudtwa Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Når jeg topper opp Revolut via Curve med Flying Blue får jeg ikke bonus.
     
  12. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,163
    Likes mottatt:
    7,928
    Bonuspoeng:
    183
    Flying Blue gjorde et eller annet med reglene for bonusopptjening i nov/des 2019. For meg virker det som at de har sperret for bonusopptjening for alt annet enn reelle kjøp. Tipper de har catcha den typen transaksjoner som du snakker om, og merket det som ikke bonusgivende.
     
  13. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
  14. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,393
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet om jeg kan legge inn konas saga mc på mitt curve kort eller må alle kort på min kurve stå i mitt navn? Ønsker å time travle hennes omsetning neste 14 dager i tillegg til min egen til sas mc doble poeng kampanjen. Hun har ikke egen curve konto.
     
  15. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    https://community.curve.app/t/card-...erent-than-on-underlying-card-allowed/4807/12

    Men dere har fremdeles bare 1 curve kort å shoppe med. Så da må dere strukturere handlingen og dele på kortet, med mindre en av dere bruker apple pay funksjonen feks.
     
    Nuvolari liker dette
  16. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,393
    Bonuspoeng:
    113
    Du har selvsagt rett, hjelper ikke å legge inn flere kort. Løsningen blir at den ene bruker curve kortet og den andre bruker apple pay.
     
  17. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,393
    Bonuspoeng:
    113
    2 spørsmål til Curve:

    1) ser at jeg kan endre valuta pr kort fra nok til feks usd eller eur. Må jeg gjøre dette når jeg skal betale i feks eur for å unngå gebyr?

    2) fungerer nå MCC koden ved kjøp av sas billetter med sas mc i curve slik at jeg får de ekstra poengene?
     
  18. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Nei og nei.

    Mer spesifikt på det første... Valuta på kortet er hvilken valuta kortet blir belastet i etter evt. valutaveksling, ikke hvilken valuta du forventer å handle i. Du får dermed dobbel valutaveksling hvis du velger en annen valuta enn kroner (hvis underliggende kort er et norsk kort)
     
    Nuvolari liker dette
  19. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,163
    Likes mottatt:
    7,928
    Bonuspoeng:
    183
    Curve blue: kona har med seg kortet utenlands, og plutselig får jeg beskjed på appen om at limit nærmer seg? Jeg ser det står noe i T&C om ukentlig limit på €500 for access to FX interbank rates. Betyr det at det blir gebyr på bruk over €500 i utlandet, eller er kreditten oppbrukt da? I appen under limits så er jeg ikke i nærheten av noen limits der ihvertfall
     
  20. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,368
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113

Del denne siden