Samletråd Curve/revolut/SAS TW/N26/+++

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av drsyk, 03. des 2018.

  1. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,307
    Likes mottatt:
    2,448
    Bonuspoeng:
    113
    Hos meg virker det som at poeng er kommet for transaksjoner via Curve ApplePay. Så ser ikke ut til at det er noen endring hos meg i hvert fall...
     
  2. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Dette avhenger kanskje av hvilken konto og gebyrstruktur mottakende bank har. Selv har jeg overført flere ganger til min amerikanske bankkonto og beløpene har kommet frem i sin helhet (altså null gebyr).
     
  3. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for svar! :)
    Kan jeg spørre om hvilken bank dette er? Jeg har Bank of America, og har foreløpig ikke fått til å overføre små beløp via Revolut. De sa riktignok at jeg måtte vente en måned før jeg forsøkte med overføring, så vi får se..
     
  4. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Det er Tompkins Trust Company, en relativt liten bankkjede primært basert i nord-vest av staten New York.
     
    Xaantiam liker dette
  5. jordbaersylte

    jordbaersylte Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Kan det være at det tar 14 dager før poeng blir registrert? På grunn av time machine?
     
  6. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,307
    Likes mottatt:
    2,448
    Bonuspoeng:
    113
    Mine poeng er registrert dagen etter beløpet er bokført. SAS MC «vet» i utgangspunktet ikke om TimeMachine, og om det blir refundert til kortet bokføres det bare minuspoeng for å korrigere det.

    Så tviler på at det har med TimeMachine å gjøre, og du da ikke har endret til SAS MC, mulig Curve endrer MCC da slik at SAS MC fanger det opp.
     
  7. jordbaersylte

    jordbaersylte Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Det var et point earner kort som var koblet til Curve. Tipper det er det som er problemet.
     
  8. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Det har jeg også lagt merke til. Pointearner dukker ikke opp i eurobonusoversikten i appen i det hele tatt.
     
  9. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Alle transaksjoner på Pointearner er tilgjengelig i SAS MC-appen. Må bare bytte mellom hvilket kort du vil se transaksjoner på, ev. velge å se for begge kortene samtidig. Kortvalget ligger helt på toppen
     
  10. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Transaksjonene er der, det er verre med oversikten over hvor mange bonuspoeng man har fått per transaksjon på Pointearner.
     
  11. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,368
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kom over en interessant tråd hos Curve.
    I korte trekk: Curve kan ikke videreformidle alle MCC-koder og i noen tilfeller blir det brukt en samlepost for flere typer kjøp.
    Feks. "5999 Miscellaneous and Specialty Retail Stores" og "8999 Professional Services".
    Det kan føre til at eventuelle bransjerabatter på underliggende kort ikke slår inn.

    Noen brukere melder også om at refusjoner etter bruk av "Back in Time"-funksjonen kan komme på en annen MCC-kode enn kjøpstransaksjonen.
    Det har ført til at kjøp som ikke har gitt poeng på underliggende kort har gått i "minuspoeng" etter refusjon fordi tilbakeføringen har vært korrekt klassifisert.
    Og dermed avkortet poeng fra andre transaksjoner på kortet. Det gjelder også "cash"-transaksjoner (med påfølgende gebyr) som har blitt refundert som en kjøpstransaksjon og dermed har uttaksgebyret blitt stående.

    Jeg vet ikke hvor aktuelt dette er for brukerne her på IF. De store kortene her som Amex og SAS Premium gir vel ingen bransjerabatt.
    Men uansett interessant lesning:
    https://community.curve.app/t/when-and-why-does-curve-change-mcc-codes/14646/47
     
  12. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Kjenner igjen dette:

    - Santander (Flexi Visa) oppfatter ikke at jeg har vært på bensinstasjon, og gir ikke bransjerabatt.
    - DNB (Trumf Visa) oppfatter ikke at jeg har vært hos Norgesgruppen, og gir kun generell Trumf 0,5% i stedet for 1%.

    Disse 2 kortene bruker jeg derfor alltid direkte, og ikke via Curve.
     
    freddyen liker dette
  13. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    311
    Likes mottatt:
    414
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har prøvd å bruke Curve hos Esso? De gir jo 40 øre i trumf bonus men ikke hvis man betaler med «kredittkort». Siden Curve kortet per definisjon er et debetkort kan man da dobbeldippe og få både trumf bonus og MC bonus?
     
  14. cahudtwa

    cahudtwa Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Er det poengopptjening med Amex/Widerøe Visa via Transferwise?
     
  15. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,615
    Bonuspoeng:
    183
    Mener å huske at dette er diskutert tidligere. Tror konklusjonen den gangen var nei.
     
  16. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Forsatt problem, må sende en mail til SAS TW, Curve og TW er forsatt uvenner...
     
  17. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    stemmer dette fortsatt? jeg regner med du mener NCC MC
     
  18. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,368
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, NCC MC ;)
    Jeg har ikke brukt kortet hos Revolut på noen måneder, men jeg kan bekrefte at VIPPS ga poeng 10.02.20. Jeg mener de faller i samme kategori.
     
  19. nomore

    nomore Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Får man bonusopptjening på Revolut med SEB MasterCard, eller må man gå gjennom Curve?
     
  20. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Man får ikke bonusopptjening på noen kredittkort lenger. Vanlig bruk som gjelder.
     

Del denne siden