Samletråd Curve/revolut/SAS TW/N26/+++

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av drsyk, 03. des 2018.

  1. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,100
    Likes mottatt:
    7,783
    Bonuspoeng:
    183
    Se der ja. Det var litt mer utfyllende enn den linken som jeg ble presentert med i appen. Thanks!
     
  2. ScoobyDoo

    ScoobyDoo Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    8
    Noen som har prøvd å betale regninger med trumf visa? Må man isåfall sette inn penger på forhånd slik at man er i pluss?
    Hentet fra siden hvor man kan behandle e-faktura:
    "...Vi gjør oppmerksom på at renter kan påløpe fra det tidspunktet du bruker av kreditten. Månedsgebyr (fakturagebyr) kan påløpe i tillegg, dette gjelder også produkter som har en rentefri periode. Sjekk produktets nettside for gjeldende produktbetingelser.
    Dersom du har innskudd på kontoen, påløper hverken renter eller månedsgebyr (fakturagebyr)."
    Jeg regner ikke med dette gir noen trumf-kroner, men kortet kan fylles via Revolut som igjen fylles av NCC MC.
     
  3. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    NCMC gir poeng ved overføring til Revolut.

    Men jeg ser ikke helt poenget med overføre derfra til Trumf Visa, mer enn hva du har utestående. Om du ønsker å makse ut poeng kan du like gjerne overføre til din egen bankkonto. Da slipper du å forholde deg til vilkårene hos Trumf Visa. Det anbefales uansett ikke å blåse opp forbruket på denne måten.
     
  4. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Overføre regelmessig til egen bankkonto er i hvert fall ikke å anbefale. Dette følger de med på, og det er minst en her inne som har fått sperret kontoen sin pga. dette.
    De er tydelige i vilkårene sine på at "resirkulering" av penger ikke er tillatt.
     
    drsyk liker dette
  5. ScoobyDoo

    ScoobyDoo Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg overfører heller ikke penger til ordinær bankkonto. Men å betale regninger gjennom trumf visa regner jeg som et reelt forbruk. Blir jo på lik linje som da jeg betalte regninger i Payr, bortsett fra at det blir en omvei...
     
  6. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Uten å ta stilling til om det ene er bedre enn det andre, og hva som er reelt forbruk: om du til stadighet har en kredittkortkonto med positiv saldo kommer du nok raskt på radaren til DNB.
     
  7. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Enig. Jeg også tenker også at det er stor forskjell på dette.
    De kaller seg en bank, så da må også ordinære overføringer til tredjeparter være innafor.
     
  8. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    3,872
    Bonuspoeng:
    93
    Har en transaksjon i Curve på 12.600 for billetter som jeg vil kjøre time travel på til SAS MC 14-16 feb. Ser nå at det ligger en begrensning i størrelse på «go back in time» på GBP 1000. Vil det si at jeg nå ikke får flyttet 12.6 til SAS MC?? Det er jo i så fall krise:(
     
  9. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,902
    Likes mottatt:
    5,672
    Bonuspoeng:
    183
    Det stemmer. Du får satse på at kronen svekker seg ytterligere frem mot neste helg, slik at du kommer under 1000 GBP.
     
    drsyk and jgroneng like this.
  10. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    3,872
    Bonuspoeng:
    93
    Ser for meg VG overskriften «Bonusnisse manipulerte valutamarkedet for å oppnå poeng»:D

    Mulig det er en redning her. Jeg har av en eller annen grunn tre belastninger på billettkjøpet. 12.6 på søndag og 2 x 6.3 på mandag. Ikke bra i seg selv, men kan kanskje kontakte Curve og be dem beholde de to på 6.3 og fjerne den på 12.6;)
     
    drsyk, Blaa and jgroneng like this.
  11. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,902
    Likes mottatt:
    5,672
    Bonuspoeng:
    183
    Om dette er flybilletter er normalen hos f.eks. SAS å først gjøre en reservasjon på hele beløpet, for å så å gjøre ett trekk per reisende når betalingen bekreftes. Om det er tilfelle her vil nok transaksjonen på 12.6k forsvinne etterhvert.
     
    Points4Fun liker dette
  12. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Mulig det er skrevet noe om det før, men hvordan er det å overføre USD fra Revolut til amerikansk bankkonto? Regnes dette som wire transfer og utløsere gebyr i mottakende bank??
     
  13. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Etter å gjentatte ganger ha fått avvist transaksjoner hos Curve ved bruk av Shell MasterCard tok jeg kontakt med Ikano bank. De kunne opplyse om at transaksjonen ble avvist fordi de har begynt med bankID-verifisering av hver eneste transaksjon. Hvis det er tilfelle, så gjør jo det Shell MC ubrukelig gjennom Curve. Jeg fikk avvist en transaksjon fra DNB MasterCard også, så jeg antar det samme gjelder der.
     
  14. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Betyr dette at Curve blir ubrukelig?
     
  15. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,441
    Likes mottatt:
    5,407
    Bonuspoeng:
    183
    Da snakker vi om netthandel og ikke vanlig kjøp i butikker? Kan aldri tenke meg bankID-verifisering benyttes når en skal kjøpe pølse på Narvesen...

    Jeg har SAS MC og DNB SAGA som underliggende kort i over et år nå. Har aldri blitt avvist en eneste gang når jeg betaler i fysiske butikker og restauranter. Da har jeg brukt curve i land som Norge, Danmark, Polen, Tyskland, Thailand, Singapore, Japan, New Zealand og Taiwan.
     
  16. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,562
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Samboer bruker Shell MC bak Curve hele tiden og har ikke noe sånt problem. Jeg har selv derimot opplevd at kortet har blitt avvist når jeg har prøvd å bruke Shell MC gjennom curve på Shell-stasjoner.
     
  17. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    De jeg opplever avvist er SAS TW + NCC MC i Curve, gidder ikke sjekke ut og bruker kortene direkte isteden.
     
  18. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,798
    Likes mottatt:
    2,029
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har brukt Curve med Shell MC på to nettbetalinger siste to uker, både i NOK og SEK, uten noen problemer. Og i betalingsterminal funker det som vanlig. Litt merkelig om dette er forskjellig mellom brukere, med mindre det finnes noen individuelle innstillinger (jeg har ikke sjekket profilen min.).
     
  19. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Ingen problem med Curve + TW her nå.
    Var problem for snart 2 uker siden med gjentatte avviste transaksjoner (både SAS MC, NCC og TW), men dette var noe teknisk som Curve etterhvert opplyste om og deretter utbedret.
     
  20. jordbaersylte

    jordbaersylte Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har koblet Curve-kortet til Apple Pay gjennom SAS Mastercard. Skal ikke dette gi poeng? Transaksjonene vises ikke på poengoversikten i appen, mens andre vanlige korttransaksjoner i samme periode har gitt poeng.
     

Del denne siden