Samletråd Curve/revolut/SAS TW/N26/+++

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av drsyk, 03. des 2018.

  1. stigvis

    stigvis Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Kun testet en gang. Man har litt mer kontroll, men det medfører også litt mer jobb. Man velger valuta, og må i tillegg godkjenne transaksjonen på mottakersiden. Fordelene er at man får overføringen til valgbart kort, og kan sende i forskjellige valutaer.

    Digresjon: Kan i den sammenheng si at det var en bug i SAS MC sin kampanje, så jeg fikk "campaign points" for denne overføringen (men ikke de "vanlige" 20p/100kr)
     
  2. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Har mottaker mulighet som på vipps og overføre til egen konto?
    Kan man overføre Nok mot Nok?
     
  3. stigvis

    stigvis Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Vi var to stykker som sendte til hverandre, jeg sendte i euro fra kort som var satt til euro, han sendte i euro fra kort som stod som NOK. Begge mottok til Revolut.

    Man kan overføre i valutaen man selv ønsker, denne testen var i forhold til kampanjen til SAS MC for utenlandsk valuta.

    Kjenner ikke til at man kan motta på konto, men det blir jo det man ender opp med å gjøre om man sier at mottak skal skje til debetkort.
     
    Maggie liker dette
  4. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for svar.
    Er det noen gebyrer tilknyttet dette?
    Tenker i hovedsak på nok til nok. Som er gebyrfritt inntil 5000 fks på vipps
     
  5. stigvis

    stigvis Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Kjenner ikke til noen slike grenser. Vil anta det går som en av grensene som gjelder ellers under "Curve Card Limits" i appen, mot purchase eller ATM
     
    Maggie liker dette
  6. ROFoto

    ROFoto Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som har fått til Æ å virke med Curve og koblet til Ikano Visa når man betaler med Apple Pay. Apple Pay til Shell MasterCard har fungert fint. Har lagt inn Curve kortet i Æ og det fungerer mot Ikano kortet. Uten at jeg har prøvd alt for mye er det kun kombinasjonen Apple Pay - Curve - Ikano Visa som ser ut til å være problem. Noen andre som har tips her?
     
  7. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noen som har hell med å bruke DNB MasterCard eller Shell MasterCard i Curve ved onlinehandel? Jeg opplever at alle transaksjoner blir avvist, både når jeg taster inn kortnummeret til Curve og ved Apple Pay online. Har ikke forsøkt å bruke kortet i fysisk butikk eller Apple Pay i fysisk butikk.
     
  8. cahudtwa

    cahudtwa Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Hvilke kort er det som fortsatt gir opptjening ved top-up til Revolut?
     
  9. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,537
    Bonuspoeng:
    93
    NCC Mastercard.
     
  10. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,165
    Likes mottatt:
    7,928
    Bonuspoeng:
    183
    Når man får fornyet et kort, hvordan endrer man data i Curve? Må man slette det gamle og så legge inn det nye?
     
  11. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,393
    Bonuspoeng:
    113
    Må nok det ja.
     
  12. Roger_No

    Roger_No Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Mulig dette er besvart tidligere, men jeg vurderer curve med eneste hensikt å få mitt DNB kort inn på Apple Pay.
    Vil da bruken av DNB kortet gi EB poeng samt gi riktig rabatt under f.eks supertilbudene DNB kjører?
     
  13. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Nei. Dette står spesifisert i hver mail dnb sender ut. De skal vel ha kampanje nå til helgen, sjekk den om du vil.
     
  14. Roger_No

    Roger_No Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Ser dette ja.

    Hva med EB poengopptjening?
     
  15. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,393
    Bonuspoeng:
    113
    Ja det kan jeg bekrefte. Men husk at det alltid blir 15p/100NOK selv om du betaler i valuta. Curve vil alltid belaste underliggende kort i NOK.
     
  16. stigvis

    stigvis Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Dette stemmer ikke helt, vanlig triks for å få "kampanjebonus" er å sette underliggende kort i Curve til en annen valuta. Ikke å anbefale utenfor kampanjer, da valutagebyret blir for høyt med de vanlige 5p/100NOK ekstra i forhold til vanlig opptjening.
     
  17. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,393
    Bonuspoeng:
    113
    Ja det er selvsagt mulig men som du skriver er min konklusjon at det ikke lønner seg.
     
  18. stigvis

    stigvis Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Når det gjelder supertilbudene til DNB er problemet at utsalgsstedet endres fra butikken med tilbud til "Crv*<butikk-uten-æøå>", og hva nå enn DNB bruker for å gjenkjenne utsalgsstedene fungerer ikke med transaksjoner på formen over, med adresse i England.

    Merk at Curve kan finne på å endre MCC (Merchant Category Code). Dette er i utgangspunktet ikke noe kortleverandører står fritt til å gjøre, så det er noe merkelig at de ikke har endret praksis etter alle klagene. De skjuler seg bak at det er noen forskjeller mellom kodene for Visa og Mastercard, og at de støtter begge. Som regel er det en generalisering innenfor samme kategori, for eksempel "Clothing store" istedenfor "Sport and apparel".

    Utdrag fra en lengre klagetråd;
    I praksis anser Curve alle refunds som generisk kjøp, og sender MCC for det. Har du da fått løpende renter fra dag 1 og/eller gebyr for kontantuttak: IKKE bruk "Go Back In Time" for å flytte transaksjonen over på debetkort, da mister du i tillegg EB/cashpoints/miles.
     
  19. stigvis

    stigvis Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    For egen del synes jeg det lønner seg med god margin på kampanjene til SAS MC, men det kommer helt an på hvordan man verdisetter 1 stk EB
     
  20. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,393
    Bonuspoeng:
    113
    Da belastes alle transaksjoner i valgt valuta feks EUR også transaksjoner gjennomført i NOK?

    Ser jo at det blir endel ekstra poeng ja.
     

Del denne siden