Samletråd Curve/revolut/SAS TW/N26/+++

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av drsyk, 03. des 2018.

  1. stigvis

    stigvis Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Korrekt, så det blir 2 runder med valutaveksling, totalt ~3% påslag. Med 100% ekstra opptjening "i utlandet" blir det 40p/103kr kontra 15p/100kr. Små variasjoner forekommer jo, men det hjelper at påslaget til Curve er lavt. Bør sikkert unngås i helger, da det kan bli offset på valutakursene mellom Curve og DNB/SEB, som selvsagt kan slå begge veier.

    Har for eksempel med kombinasjonen "go back in time" og kampanje prestert å få 5-10% avslag på originale transaksjoner fordi valutakursen har endret seg i min favør frem mot kampanjehelg.
     
  2. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Du setter jo isåfall valuta for kortet til den valutaen du handeler i og det blir bare valutavekslingen til SEB bank. Men hvis man gjør det, hvorfor ikke bare bruke SAS MC direkte?
     
  3. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    Det er snakk om transaksjoner i NOK. Når de utføres med sas mc får du 20p/100NOK ifm en kampanje. Setter du at underliggende kort er i EUR får du 40p/100NOK for kjøp på feks kiwi (alle transaksjoner i NOK)
     
  4. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel 40p vs 30p, altså 10p for NOK 3. Det er en ganske dårlig deal.
     
  5. stigvis

    stigvis Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Nå er jeg ikke med på regnestykket ditt overhodet. Scenarioet mitt tar utgangspunkt i kampanje på utenlandsk valuta.

    Vanlig opptjening er 15/20p NOK/ikke NOK. 100% kampanje gir ny fordeling 15/40p NOK/ikke NOK.

    Kostnaden blir da NOK 3 i valutagebyr for 40-15=25p, eller 8,3EB/NOK, eller 12øre per EB.

    I januar var det eksempelvis 50% kampanje kun på utenlandsk valuta, som gir 4EB/NOK. I begge scenarioene må man selv se hva som lønner seg - er man for eksempel nært nytt premiumnivå er det ikke et rent forhold mellom pris per EB
     
  6. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tok utgangspunkt i de vanlige kampanjeperiodene hvor man tjener 30/40p for hhv nok/ ikke nok. I perioder med 15/40 blir det bedre men fremdeles for dyrt ift hva jeg personlig ville benyttet meg av.

    Det blir forøvrig ikke 4EB/NOK men 0,4EB/NOK
     
  7. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Er ikke begge deler dyrere enn å kjøpe ekstrapoeng direkte fra SAS der man får 5 poeng per krone? Klart.. det går ikke akkurat nå, men det åpner forhåpentligvis igjen etterhvert.
     
  8. stigvis

    stigvis Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg sliter med å forstå utregningene dine. Forutsatt kampanjer på utenlandsk valuta og 15/20 EB pr 100 NOK i normal opptjening:

    Kampanje på 50%: 15/30EB pr 100 NOK
    Kampanje på 100%: 15/40EB pr 100 NOK

    Kostnad for konvertering til utenlandsk valuta: 3 NOK, verdi: 15EB ved 50%, 25EB ved 100%.

    Til en kostnad på 3 NOK for 15EB blir det 5EB per NOK, eller 8,3EB per NOK for 100%.

    EDIT: Dersom du tar utgangspunkt i at man betaler 103 NOK for 40 EB stemmer regnestykket ditt, men da er ikke forbruksmønstrene våre sammenlignbare. Mitt utgangspunkt er at jeg ville kjøpt den hamburgeren til 100 NOK uansett, men at jeg kan betale 3 NOK ekstra for 15/25EB ekstra. Jeg har ingen intensjon om å kjøpe den bare for å kaste den.
     
    Last edited: 16. april 2020
  9. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Ifm. med annonsert kampanje SAS mc med doble poeng 3.-5. juli:

    Sorry om jeg har litt treigt for det, men setter pris på om noen kan svare meg på om Curve kan flytte en transaksjon gjort for eks. i dag til en dato som har vært? Eller til en dato som kommer? Eller begge deler?

    Takk :)
     
  10. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan flytte en transaksjon til den datoen du utfører flyttingen. Feks en transaksjon forrige uke, kan du flytte til i dag.
     
    1884derby liker dette
  11. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    Når du flytter en transaksjon blir den bokført med dagens dato
     
    1884derby liker dette
  12. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Takk!
    Må jeg flytte fra et kredittkort til et annet, eller kan jeg betale med SAS mc (via curvekortet) kommende helg, og flytte transaksjonen til kampanjehelgen?
     
  13. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,257
    Likes mottatt:
    22,012
    Bonuspoeng:
    183
    Kan man flytte dagens transaksjoner fram til kampanjen?
     
  14. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    Du må sette transaksjonen på et annet kort, og så flytter du til SAS MC når du ønsker.
     
    Maggie and 1884derby like this.
  15. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    Ja 3. juli kan du flytte dagens transaksjoner til 3. juli
     
    Maggie and 1884derby like this.
  16. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    ‘Dagens’...
    Er det ikke en 14 dagers grense? Og en kan først gjøre dette med transaksjoner gjort i morgen?
     
  17. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Heisann! Er det noe forskjell på om jeg bruker Shell MC direkte på Kiwi eller via Curve? Jeg får kun 1% stemmer ikke det? Det er vel bare på Shell stasjoner ved fylling av drivstoff (og ikke kjøp i kjosken) at jeg bør bruke kortet direkte?
     
  18. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Stemmer. Ikke nødvendig å bruke det direkte så lenge du ikke får noe utover den faste 1%, noe du ikke gjør på Kiwi.
     
  19. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,612
    Bonuspoeng:
    183
    Curve har nå utvidet timetravel for opptil 3 måneder tilbake i tid.


    Go waaaay back in time.
    We’ve made our “Go Back in Time” feature even better. You can now time travel as far back as 3 months (that’ll bring you to the middle of March!) and move any payment up to £5,000, to a different card. This change is for all customers for a limited time.
     
    Maggie liker dette
  20. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg går ut i fra at dette også gjelder på Trippel Trumf-dager?
     

Del denne siden