SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Det skal jeg fortelle, må bare komme meg på pc først, det blir for mye å skrive på mobil med pølsefingrene mine

2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Ok, her er opplegget.

Frua og jeg har veldig lyst til å teste Luftwaffe F, og da helst inkludert noen timer i F terminalen i Frankfurt på tur ut. Problemet er at hun er lærer og dermed litt låst. Vi er likevel forholdvis reiseglade og farter vilt og hemningsløst, dog planlegges ting gjerne i god tid, men ikke i så god tid som regel at det er et år fram i tid. Så vi havner litt sånn i mellom føler jeg.

p.t. har vi 2 x CT (hvorav en går ut 31/12 i år) og 230000 pts.

Det vi har av planer for året som kommer:

Er en Halloween tur til SFO i oktober neste år. Den har jeg tenkt å bestille på merket 330 dager før. Litt usikker på om det blir å starte med Biz og senere oppgradere til F når Luftwaffe frigir F eller om man kan få booka en F med noen andre som legge ut noe på den tiden og da eventuelt få til en endring når Luftwaffe legger ut sitt.

Så skal vi fly til LA 10 mars, for å hente ut en Harley og kjøre kyst til kyst. Dvs vi skal ende opp i Miami til slutt og fly hjem derfra 27 mars. Det er 1 påskedag og jeg ser at det er rimelig dårlige odds på biz turer den dagen, og sikkert poengturer generelt. Ihvertfall har ikke jeg funne noe.

Det som etterhvert har planlagt å gjøre, er å satse den CT som går ut nå, på den Halloween turen neste år. Gitt tidspunktet og at vi kan bestille 330 dager før, bør det være mulig få booket CT på prima vare selv til USA da.

Så kjøper vi ordinære billetter på mars turen, og det jeg da gjerne ville ha gjort er å reise med SAS via CPH til SFO og en connection derfra til SAN. Tilsvarende da MIA - EWR - OSL, så blir det maks SAS jern, og kanskje vurdere Plus. Med diverse poeng her og der, så skulle vi da ha kommet oss et stykke oppover på poeng skalaen igjen, og har da kanskje muligheten til å ta ut den siste CT'n i fin klasse til sommeren, men da bare ligge overvåke hva Luftwaffe legger.

Jeg innser at en F til USA på ingen måte gir så mye tilbake som den turen Thberget beskrev tidligere, men det må isåfall bli en kort sommertur.

Ble mye @yukho, men du tar kanskje tegninga? :)

yukho liker dette
  3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Behold! Matrix - ITA hostet opp itinerary'n jeg ville ha :)
    Men altså ikke SAS sin egen site. Jaja.

Noen som vet om jeg kan ringe 05400 og spørre om de kan lage denne ruta (saksa fra Matrix ITA):

OSL SK X/CPH SK X/SFO UA SAN 147.37LLNOECO /-MIA AA X/NYC SK OSL 397.27QLNOECO NUC 544.64 END ROE 7.80311 XT 110ZN 139ZO 46YC 58XY 41XA 292US 92AY 2311YQ 37XF EWR4.50

Eventuelt hva Plus kommer på?

Eventuelt være så dristig å spørre om denne finnes som poeng reise :)

Last edited: 14. sept 2015
  4. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe... det var mye! tror jeg må lese flere ganger. Umiddelbart ser det bra ut! Ikke noe galt med å bestille tidlig, jeg gjør også det. :)

RoadKing liker dette
  5. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Booka CT i dag, jeg har alltid gruet meg til å ring CT telefonen... men hva har skjedd? Kom igjennom på 10 sekunder, gjorde unna bestillingen på 7 min... begynner å bli pro. :)
    BlurImage(16-9-2015 5-38-53).jpg
    Gleder oss! Mange layover, det er også lagt inn mulighet for å bytte til F når det nærmer seg. :p

Thberget, Darkcho, Henrik and 2 others like this.
  6. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,404
    Bonuspoeng:
    293
    Ser spennende ut ja! Hadde du funnet denne reiseruten selv på forhånd eller?

7. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp, jeg hadde alt klart, men jeg hadde også alternative ruter, i tilfelle CT folk ikke fant det jeg fant. :) Brukte KVS tool, og United.

8. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,183
    Bonuspoeng:
    113
    Booket min første CT for 3-4 mnd siden, hadde også funnet alt klart via united. De tok tlf innen 10-30 sekunder, og alt var bestilt innen 10 min.
    Oplevde ikke alle de dårlig erfaringenne jeg har lest om her :p

RoadKing and yukho like this.
  9. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har ikke lang erfaring med CT telefonen, men jeg har brukt den 3 ganger, alle gangene har jeg ventet i evigheter, jeg måtte til og med ringe tilbake fordi jeg ble brutt pga stengetid, eller det var noe trøbbel med CT etc... men uansett er jeg takknemlig for at de fins og for den turen jeg får, det er jo en bonus! :)

10. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Hva innebærer det?

11. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,700
    Bonuspoeng:
    113
    Lekker layover-ruting @yukho det der altså :)

12. blystan

blystan Senior Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Han har bestilt turen i BIZ, men han har passa på så det ligger åpent sånn at han kan endre til F (First class) vis/ når det frigjøres billetter i F. Sånn som lufthansa slipper ikke disse før det kun er 14 dager igjen til avreise

yukho liker dette
  13. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    FRA > DEL med Lufthansa går daglig 12:35, derfor har jeg sikret meg første fly OSL > FRA i selvfølgelig også LH, hvis jeg ikke får F, så blir det jæ*** lang dag i Frankfurt, men skal nok få tiden til å gå for det! Hvis jeg får F, så får jeg layover på 23 timer i India! Perfekt timing! ;)

Last edited: 16. sept 2015
  14. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Det skjønner jeg, men hva sier man for å ta høyde for dette ved bestilling?

15. blystan

blystan Senior Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Ut, ta noen pils. Kose seg litt :) Du overlever noen tyske pils?

16. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Sier hva? Når man bestiller? Ingenting, man foretar bare en vanlig bestilling.

RoadKing liker dette
  17. blystan

blystan Senior Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Han har bestilt LH fra OSL tidlig. Sånn at han kan få LH all the way med maks LH F utbytte :)

Er nok ikke noe man kan si tror jeg. Hehehe

Pluss at flyet LH F videre går tidlig. Så han må komme til FRA tidlig så han kan endre vis mulig

RoadKing liker dette
  18. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
  19. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Ok. Så hvis jeg da bestiller 2xBiz til langtvekkistan 3 mars med CT for 100' poeng. Så slipper Luftwaffe F 22 februar og jeg ringer CT så er det automatisk greit at AmEx må blø mere?
    Var litt usikker på de da scjuuu

20. blystan

blystan Senior Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    yukho liker dette

Del denne siden