SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. blystan

blystan Senior Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Ja. Dette er automatisk greit :)
    Vis ikke så hadde jo folk ikke syntes at CT var så greit, fordi da hadde dem ikke muligheten til å fly F (Siden det hadde vært gambling på om man fikk dratt)
    Også hadde folk brydd seg mindre om CT. Og trolig brukt kortet mindre i blårussen sine øyne :p

RoadKing liker dette
  2. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Du må jo ut med et mellomlegg av poeng, men pass på at når du bytter til F, at du er fremdeles er på samme flyplass, fordi med en gang de må regne om skatter og avgifter, så må de kansellere alt og bestille på nytt... da bør du ha tilgjengelig poeng, for refusjon av poeng og skatter og avgifter fra opprinnelig bestilling kan ta litt tid, i mitt tilfelle fikk tilbake poengene i løpet av noen timer (min opprinnelig tur var også til Singapore, men via BKK).

Last edited: 16. sept 2015
    RoadKing liker dette
  3. Franco63

Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Dumt spørsmål kanskje men hvordan går det med bagasjen om du stopper 12 timer i India og 14 timer i Hongkong og endestasjon er Bangkok, følger bagasjen deg eller blir den sendt videre til Bangkok ?

4. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Bagasjen skal gå hele veien til slutt destinasjon, alt under 24timer er bare mellomlanding. ;P

Franco63 liker dette
  5. Franco63

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Takker :)

6. blystan

blystan Senior Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Men den følger vel deg som i at den hele veien er med det samme flyet som det du er med?
    Men ja, man må vel spesifikt sjekke inn bagasjen med at den skal leveres ut på mellomlanding under 24 timer

7. Franco63

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Du mener at det blir tatt av flyet og satt på neste fly du reiser med o.s.v til du lader i Bangkok og så kommer den på samlebåndet eller har den alt kommet når du lander og da blir satt på samlebåndet?

8. blystan

blystan Senior Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    jeg mener at den alltid fysisk er på samme fly som deg. Fordi man skal ikke ha bagasje på flyet som ikke tilhører en passasjer på flyet (med mindre bagasjen er forsinka) av sikkerhets grunner. Så har du en 12 timers mellomlanding så skal bagasjen din ligge på den flyplassen i et venteområde i dem 12 timene og bli med samme fly som deg.

Franco63 liker dette
  9. Franco63

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Takker:)

10. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,700
    Bonuspoeng:
    113
    Mener de beholdt legsene mine og bare forandret det strekket som skulle ha F. Men mulig jeg husker feil. Sikker på at du må ha dobbelt opp med poeng og ikke bare poengdifferansen fra C til F på konto?

11. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Som jeg sa, hvis du beholder ruta og bare oppgraderer klasse, så er det bare poengdifferansen man trenger. Jeg bytta så og si alt, da måtte de lage ny bestilling...
    Før: OSL > BKK > SIN, SIN > BKK > OSL 9784,- i skatter og avgifter
    Nå: OSL > FRA > DEL > SIN, SIN > HAN > BKK > OSL 11052,- i skatter og avgifter

Last edited: 17. sept 2015
    Insomnia4u liker dette
  12. sexten

sexten Senior Medlem

Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
  13. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,404
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, United sine sider har virkelig fått ett løft. Også fint å kunne sjekke konfigurasjon og ledige seter på alle (United) avgangene man får opp når man søker, uten å måtte gå via ExpertFlyer e.l.

14. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Søren, jeg må endre hjemreisedato med en dag... vet ikke hvorfor, men jeg kvier meg skikkelig hver gang jeg skal ringe CT-telefonen.

Franco63 and Insomnia4u like this.
  15. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,700
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde det på samme måten med USDM, et etter hvert ganske angstfullt forhold til den ventemelodien som jeg hørte på i mange timer tilsammen når de prøvde å fikse feilene. Har det foreløpig ikke så ille med CT, men det kommer vel :D

yukho liker dette
  16. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Sitter i dette øyeblikk å hører på fæl tekno musikk... :confused:

17. sexten

sexten Senior Medlem

Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Har dei endra ventemusikk no? Meinar å hukse at eg sat og høyrte på noko alà Sissel Kyrkjebø som etter lydkvaliteten å dømma stamma frå ein gammal kassett.

18. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Nope, tekno i dag... ;p men det var så verdt det... jeg skulle bare endre dato, endte med F på hjemreisen, gjenstår bare LH F ned nå. :)

19. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,183
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet om Thai har redusert antall F billetter på award, følte det var utrolig mye tilgjengelighet for en uke siden,(så og si vær dag) mens det nå nesten er helt borte? mulig jeg er ute å kjører her :( virker som om det er til BKK det er lite, men feks BKK-OSL har bedre tilgjengelighet

20. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,404
    Bonuspoeng:
    293
    @yukho har vel tatt de alle!

Kjakan, RoadKing, Henrik and 4 others like this.

Del denne siden